Søgning på: afsætning build a bear. Resultater: 19141 til 19160 af 144068
-
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej! Jeg har denne matematik opgave, jeg har lavet a) og ville lige høre om den første del i b) er rigtig. Kan det passe, at konstanten a er fremskrivningsfaktoren, og på ét år vil elektricitetsproduktionen ændre sig med faktoren a? (Har vedhæftet opgaven) -
Parallelogramreglen
ForumindlægHej. Jeg skal bevise parallelogramreglen som lyder således: To egentlige vektorer, vektor a og vektor b udspænder et parallelogram med vektor a + vektor b og vektor a - vektor b som diagonaler. hvordan skal jeg gøre dette? på forhånd tak. -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej :) Jeg mangler en formel til at beregne a og b. En eksopnentiel udvikling y=b*a^x er fastlagt ved at dens graf går igennem punkterne (4,34) og (7,324). Beregn konstanterne a og b i ligningen. -
Rangen af ligningssystemets totalmatrix???
ForumindlægHey allesammen, Jeg har virkelig brug for hjælp til HELE DENNE HER opgave, fordi hvis jeg forstå denne her opgave, så kan jeg lave resten selv, da jeg har mange flere ligenende opgaver, som skal afleveres på onsdag. Så please lav det det nærmest trin for trin, så jeg kan forstå. Mange mange tusin... -
Sandsynlighedsregning - Bayes rule
ForumindlægAn experimenter observes the occurrence of an event A as the resultof a particular experiment. There are three different hypotheses,H1, H2, and H3, which the experimenter regards as the only possibleexplanations of the occurrence of A. under hypothesis H1, theexperiment should produce the result ... -
hjælp til lille spansk oversættelse
ForumindlægHola! Jeg har som opgave for, at oversætte en masse små sætninger fra dansk --> spansk. Er der måske en venlig sjæl derude, som vil tjekke om oversættelserne er korrekte? 1. María og Carlos er fra Spanien - María y Carlos es de España. 2. De er gymnasieelever (stud... -
Relativ tilvækst
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp... Det kunne være mega godt hvis i gad godt hjælpe mig med denne her opgave - da jeg overhovdet ikke forstår den... Er gået i stå! Jeg fatter ikke hvad man skal gøre her, altså hvilke formler jeg skal bruge og hvordan man skal beregne det ud... Opgaven: Om ... -
Tangent til cirkel! Hjælp søges! :D
ForumindlægHej :-) Jeg ville lige høre om nogen kunne hjælpe mig lidt i gang med denne opgave: En cirkel har ligningen: x^2+y^2-8x+12=0 og en linje har ligningen y = ax+1, hvor a er en konstant. Jeg skulle så bestemme centrum og radius for cirklen, som jeg har fået til C=(4,0) og r=2. Så er det anden h... -
Trekant
ForumindlægHey... altså..Jeg for til opgave i at lave en trekant hvor jeg ´har fået af vide at A=40 grader, lille b= 6 og lille a= 5. Der står også at der er to muligheder til den.. men jeg gik altså igang med at løse den og jeg benyttede cosinusrelationen..(forkert..?)Men jeg kom til det svar at den ikke ... -
Retvinklet trekant
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder her med en Matematik aflevering, som jeg er ret lost i! Spørgsmålene som jeg har brug for hjælp til lyder sådan her: I en retvinklet trekant kendes kateterne a = 3.1 og b = 4,7 a) Beregn længden af hypotenusen b) Beregn trekantens areal c) Beregn længden af ... -
Regneforskrift, eksponential- og potensfunktionen.
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en matematik opgave hvor spørgsmålene hedder: 2. Bestem regneforskriften for eksponentialfunktionen, der går igennem punkterne a) (7,23) og (-1,2) b) (-4,300) og (10, 0,902) c) (-4,3) og (6,3) 2. Bestem regneforskriften for potensfunktionen, der går igennem a) (1,2) og ... -
Differentiering
ForumindlægHey folkens. Jeg skal differentierer følgende ligning: f(x)=a*x*e(-x-b) Jeg kan dog ikke lige gennemskue om det er en sammensat ligning eller ej... Jeg har forsøgt mig med følgende: f'(x)=(a*e(-x-b))*(-x) Giver det nogen mening, eller har jeg grebet det her helt... -
find forskrift for 2.gradspolymonium
Forumindlægda jeg har punkterne (2,0) ; (1,-3) ; (3,5) 0=a2^2+b2+c --> 4a+2b+c=0 -3=a1^2+b1+c --> a+b+c=-3 5=a3^2+b3+c --> 9a+3b+c=5 Derfra kan jeg ikke komme videre, for at finde a,b og c. Hvordan kan jeg komme videre?? -
Ligevægtopstilling
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet et fil, hvor jeg ikke forstår hvordan det at lægge amount of equilbrium sammen giver 1+a. Hvordan bliver (1-a)n+2an=1+a? Jeg forstår ikke hvordan det markeret med pink opnås når vi reducere. Og hvorfor p standard stadig liggeer divderet med nævneren ved p_Br2. Da tælle... -
Lysintensiteten
ForumindlægNår lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten med dybden. Lysintensiteten f(x) er bestemt ved f(x) = 100 * ax hvor x er dybden, målt i meter under søens overflade. For en bestemt ren og klar sø er lysintensiteten 16 i 5,0 m dybde. 1. Bestem tallet a. 2. Bestem den dyb... -
Hjælp til oversættelse! HASTER
ForumindlægPierre Bonnard blev født den 3. October 1867 i Fontenay-aux-Roses i Frankrig. Han studerede jura i Paris i 1887. Det samme år begyndte han på Académie Julian og i 1888 begyndte han på Ecole des Beaux-Arts. Her mødte han Ker-Xavier Roussel og Edoucard Vuillard, som blev hans venner for altid. Bonn... -
Linær funktion??
ForumindlægHej. Jeg sidder og sveder over denne opgave, jeg håber i kan hjælpe. I en model antages det, at længden L (målt i mm) af en gedde er en lineær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. a) Bestem en forskrift for L, når det oplyses, at grafen for L går gennem punkterne og , og ben... -
HJÆLP! HASTER! MATEMATIK
ForumindlægSådan lyder opgaven: I en model for de arktiske områder kan primærproduktionen f(x) (målt i gram kulstof pr. kvadratmeter pr. år) beskrives ved en lineær funktion: f(x) = ax + b Hvor x betegner længden af den isfri periode (målt i meter). Det oplyses, at f(2,9) = 19 og f(8,7) = 76. a. ... -
Modellering - differentialligninger
ForumindlægLufttrykket i atmosfæren afhænger af højden x over havoverfladen. I en model for denne afhængighed går man ud fra, at funktionen y = f(x) beskriver sammenhængen og opfylder ligningen. f'(x) + af(x) = 0 Hvor a er en konstant. Bestem en forskrift for f, når lufttrykket ved havoverfladen er 10... -
Vektor i 2D - ortogonale? Haster
ForumindlægHej alle Jeg har en opgave, som jeg har svært ved at løse. Håber nogen kan hjælpe. Det haster lidt. Tak Opg. Vektorerne s og b er givet ved a= (2,1) og b=(-t2-t, 4) a) Gør rede for, at vektorerne a og b er ortogonale når t=1 b) Gør rede for, at vektorerne a og b ikke er parallelle for nogen værdi...
