Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19221 til 19240 af 21415
-
Afbøjning af bølger
ForumindlægEt opstik gitter ønskes fremstilles, så der opnås første ordens afbøjning for lys med bølgelængde 632,8 nm fra en He-Ne laser ved en vinkel på 30 grader. Hvor mange streger skal gitteret have pr. mm? -
mobning på studieporalen
ForumindlægDer er desværre nogle brugere af portalen, som benytter den til at håne og nedgøre andre brugere. Studieportalen sletter disse indlæg; men spørgsmålet er om det er nok. Jeg kan i hvert fald ikke se, at de just er en fordel for portalen. Jeg har for et stykke tid siden fået en henvendelse fra en, ... -
Sammenhængen mellem eksponentiel funktion og renteformlen.
ForumindlægUdover en sammenligning af form og de forskellige størrelser, altså K0 som begyndelsesværdi etc. Hvilken sammenhængen kan man ellers omtale/bevise? -
ligevægt
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe med denne opgave? -
Forholdsord dat. - akk.
ForumindlægHar brug for hjælp til at finde ud af hvad de her forholdsord hedder på dansk. Med andre vil jeg gerne have dem oversat. Styrer Dativ Aus Bei Mit Nach Zeit Von Zu ___________________ Styrer akkusativ Dürfe(durch) Für Gegen Wieder Ohne um (Kanst du nicht die akkusativ dan bist du dum) - Goo... -
Opgave 3.4 og 3.5, ligevægt
ForumindlægJeg har brug for hjælp med disse 2 opgaver. 3.4 I en beholder eksisterer følgende ligevægt ved en given temperatur: 2SO2(g) + O2(g) ? 2SO3(g) a) Opskriv udtrykket for ligevægtskonstanten Kp. Der findes ikke andre gasser end de nævnte i beholderen. Ved en måling bestemmes totaltrykk... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Er der nogen, som vil hjælpe mig med at oversætte digtet i nedstående link? Jeg fortår virkelig ikke hvad, der står og hvad digtet handler om.. selvom jeg har slået ord op, så giver det ingen mening for mig, Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! På forhånd tak! https://www.studieportalen.... -
Konvergens og sum
ForumindlægEr der nogen, der kan give nogle hints til denne opgave? Er helt på barbund. -
Layout eventyr?
ForumindlægHej alle Jeg skal i gang med at skrive et eventyr, det er første gang jeg sådan rigtigt skal det, så derfor ved jeg ikke så meget om layoutet. Ved i noget? På forhånd tak :-) -
Magnetfelt og elektrisk felt
ForumindlægJeg har fået en opgave, som jeg er i tvivl om. Den lyder: En stråle af ladede partikler bevæger sig ind i et område med et et homogent elektrisk felt vinkelret på partikelstrålen med feltstyrke 2,00*10^4 N/C. Vinkelret på det elektriske felt og vinkelret på partikelstrålen er der et homogent mag... -
Svære opgaver
ForumindlægHej! Glædelig efterårsferie! Jeg sidder og skal til eksamen, og har derfor lavet en pokkers masse opgaver her i ferien. Dog er der nogle jeg ikke kan løse, så håber inderligt at nogle vil tage sig tid til at hjælpe, da disse opgaver afviger meget fra dem jeg har regnet. Mit første spørgsmål: ... -
3-ethyl-2,4-dimethylhexan og opskrivning af strukturformler.
ForumindlægHej Er godt klar over, at jeg har oprettet et andet indlæg. Har fået en bedre forståelse indenfor de sidste 14 timer. Det er hårdt for mig, på grund af at jeg læser Kemi C via e-learning. Og har ikke de samme muligheder for at få hjælp af en lærer. Derfor håber jeg virkelig, at jeg kan få lidt ... -
Bestemmelse af hastighedskonstant og ordre af reaktion.
ForumindlægJeg har følgende datasæt: Tid/s: 0,54, 171, 390, 720, 1010, 1190 Absorbans: 1.67, 1.51, 1.24, 0.847, 0.478, 0.301, 0.216 Derved skal jeg bestemme hastighedskonstanten og reaktionsordren. Hvordan skal denne opgave løses, og gribes an? Håber på jeres hjælp! Tak. -
Pseudo 1.ordens kinetik
ForumindlægJeg har spørgsmål til denne opgave, hvor det er opgave b og c, som jeg slet ikke forstår, eller ved hvordan jeg skal gå videre med. Opgave 1a er løst. Især opgave c, hvor jeg ikke forstår hvad jeg skal sige ved infinity tegnet. Skal værdien overhovedet skrives ind i excel? Her er opgaven https:... -
Undersøg ved brug af tretrinsreglen, om 𝑓 er differentiabel
Forumindlægforstår ikke opgaven Hjælp -
Studi.dk PLZ HELP
ForumindlægJeg har fundet en fed opgave herinde - ifølge loven af sonja balle. Og jeg vil gerne be studi.dk om at slette den de næste 3 måneder.Please jeg er virkelig I knibe -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ... -
Spansk hjælp til enhver
Forumindlæghejsa, mit navn er Christian Jørgensen, jeg er 16 år gammel, og går på Kastanievej Efterskole. Jeg har boet i Mexico i et par år, af samme grund taler jeg flyndende spansk, engelsk, dansk og fransk¨,hvis I har brug for nogle rettelser kan I altid sende dem til [email protected] Jeg prøver at ve... -
hvad er din ynglingssang
Forumindlæghej,jeg er lidt nysgerrig og vil gerne vide hvad folk derude egentlig høre af musik...så hvad er jeres ynglingssang... jeg er sådan blevet lidt træt af de sange jeg hører.. såååå måske kunne i anbefale nogle gode sange... jeg har en sang som jeg aldrig bliver træt af og det er Majids sang "m... -
Differentiere
ForumindlægHar nogle opgaver hvor jeg skal redegøre for at en funktion er stamfunktion til en anden. Det gør jeg ved at differentiere stamfunktionen.Problemet er dog bare at vi skal kunne det i hovdet vha. regneregler for differention, som jeg ikke er vant til.g(x)=1/2 ln((e^2x)-1)-x , x>0F(x)=x+1-(1/x-1...
