Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19381 til 19400 af 29738
-
Antallet af sole fra sol til jord - simpelt spørgsmål!
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med en fysikrapport om overnævnte. Vi kan beregne antallet af sole der kan være mellem himmel og jord ved hjælp af en geometrisk model. Ved brug af 2 stykker pap, heraf hvor det ene har et lille hul i midten, kan man danne et billede på papiret bagved, hvor diameteren kan b... -
molarmasse
ForumindlægHej...er der nogen der ved hvordan man finder en molarmasse på en ukendt syre? Jeg har titreret med NaOH og jeg har et ækvivalenspunkt og jeg ved at syren indeholder 10 g syrer pr. L....det er alt.. Nogen forslag? -
Bredt.
ForumindlægHej :) Opgaven er vedhæftet. Jeg har regnet den første del opgave, men er gået i stå ved den anden delopgave.. Kan simpelthen ikke finde løsningen. Det haster lidt. Afleveringen er til mandag kl. 24.00.. kh -
Ideer til Religion
ForumindlægHej, Vi står over for en snarlig projektopgave. Det overordnede emne er: Konflikter. Så min makker og jeg har valgt at skrive om religiøse konflikter/uoverensstemmelser. De seneste dage har hjernerne knirket, men vi har ikke fået nogle banebrydende ideer endnu. Hverken til fremlæggelsen ell... -
Essay
ForumindlægHej Jeg skal skrive et essay ud fra et af disse ord: Brød, nat, at åbne døre, ’oplyse’, hånd, drøm Jeg kan virkelig ikke komme i gang, kan ikke finde på noget.. :/ Nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan skrive om? Tak for hjælpen :) -
Han venter på hende - fransk
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om hvordan man oversætter en sætning med: Han venter på hende i lufthavnen Det jeg er i tvivl om er, om der er et udtryk for "venter på". Har kigget på de røde ordbøger, men der står et "q.", jeg ikke forstår.... Og så er jeg i tvivl om hvad man skal... -
Skitse af mængde
ForumindlægJeg skal lave en skitse af nedenstående mængde når w er et element i intervallet (0,1): hvor Jeg tror at facit (som måske er forkert) er den vedhæftet fil, men ved ikke hvordan jeg skal bære mig ad med at finde den pågældende fællesmængde. Normalt plotter jeg de indgående uligheder og fin... -
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor... -
Tysk oversættelse: "hans drøm om at.."
ForumindlægJeg mangler hjælp/forslag til hvordan jeg kan formulere sætningen: "Hans drøm om at spille fodbold og ikke mindst opnå berømmelse er gået i opfyldelse" på tysk. Det er specielt "hans drøm om at" som jeg ikke kan regne ud - håber der er andre som kan! -
Hvorfor brød Sovjetunionen og kommunismen sammen?
ForumindlægHej Hvorfor brød Sovjetunionen og kommunismen sammen? Hvad er årsagen, og har det noget med Stjernekrigsprojektet at gøre? Hvis der er en hjemmeside, hvor der står om alt det jeg har spurgt om, må i meget gerne skrive det. Jeg er i gang med en aflevering om Den Kolde Krig, så jeg håber i kan ... -
Gamle Avisartikler
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogen af jer der kender nogen former for databaser hvor man kan finde gamle avisartikler (fra. 1975) Jeg skal bruge dem i forbindelse med min opg omkring atomkraftværksdebatten. På forhånd tak -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Jeg har denne opgave, som skal løses (helst) vha. lommeregneren eller case. Lad x - b(20;0,4) a) bestem det mindste tal k, så P(X≤ k) ≥ 0,90 b) bestem det størrelse tal m, så P(X> m) > 0,25. kan det også løses på hånden?? -
Hjælp, haster meget!!!
ForumindlægHei Jeg skal op til en dansk synopse til afgangseksamen den 24. juni, men vi skal aflvere synopsen på fredag. Jeg trak emnet sagprosa, så jeg ville spørge, om der er nogen her inde som har prøvet at lave en synopse for sagprosa, for så vil jeg gerne have hjælp til at opstille en synopse. Jeg har... -
Life is a bitch.
ForumindlægEy (; Jeg skal op i kortfilm i dansk og jeg har valgt "Life is a bitch" Men jeg aner ikke hvad jeg kan perspektivere den til. Nogen der kan hjælpe? Tak. -
Integralregning
Forumindlæg∫Hej, jeg har problemer med at løse integralet ∫(5x4 * ex^5+1, x, 0,1) uden hjælpemidler ? -
KIMFALD OG ANTIBIOTIKARASISTENS
ForumindlægJeg, jeg er igang med en raport om kimfald, og jeg vil hører om der er nogle som kan hjælpe mi med at svare på dette spørgsmål. “Forklar, hvilken funktion kontrolskålen har i eksperimentet" Min lærer, fortalte mig at jeg skulle lægge mærke til hvad er det vi gerne vil undersøge og hv... -
HJÆLP TIL DIFFERENTIALREGNING AKUT
ForumindlægHej alle! Jeg har følgende opgaver som jeg skal have hjælp til og jeg kan simpelthen ikke finde ud af dem. Hvem har lyst til at hjælpe??? Opgave 1: f(x) = 5x^3-6x^2+15 f’(x)= Opgave 2: f(x) = -4x^4+12x^3-x^2+13 f’(x)= Opgave 3: f(x) =-3x^2+4x^-5-x^-1+3x^-2-32 f’(x)=... -
Vedtagelse af lov i EU
ForumindlægJa, hvem vedtager een lov i EU? Er det minister rådet, eller paralamentet? Eller måske begge? Hvem? :( -
Middelhastighed
ForumindlægHej, Hvordan skal følgende opgaver forstås? : Hvad er middelhastigheden i tidsrummet t1 = 1 sek til t1 = 5 sek for en bevægelse med følgende stedfunktion (graf vises)? Hvad er den øjeblikkelige hastighed til tidspunktet ? Hvad er farten til tidspunktet ? På forhånd tak! -
Darwins teorier i dansk litteratur
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive synopsis i AT10. Jeg har valgt fagkombination; dansk/A + biologi/C med emne (overskrift) Jeg har tænkt mig at redegøre for darwins teorier og dernæst analyse J.P. Jacobsens Fru Marie Grubbe (med darwins, seksuelle partnervalg og drifter i baghovedet). Men jeg føler at ...
