Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19401 til 19420 af 21415
-
Oplysningstiden
Forumindlæghvad kan helt central sige om gudstro og oplysningstiden? -
Smidt ud for 3 fraværsdage
ForumindlægHej. Jeg og min kone bor i Odense. Vi har en søn i pleje i Nakskov.. Ret langt væk. Kommunen vil adoptere ham væk, hvilket vi siger nej til. Derfor indkalder kommunen til et møde. Jeg meddeler så skolen at jeg ikke kommer den fredag, fordi jeg skal til møde med kommunen. Her fortæller kommu... -
Hvad skal jeg gøre. Tænker og tænker!
ForumindlægHej folkens I september måned lavede min klasse og jeg selvfølgelig to prøver. En staveprøve og læseprøve i dansk. Begge mine prøver gik rigtig dårligt. og når jeg siger dårligt betyder det meget dårligt. Jeg har tænkt over prøverne lige siden, og går stadig og tænker på dem. Vi har skolehjemsamt... -
hvad betyder konstanterne
ForumindlægHej. Jeg skulle lave en graf, hvor jeg havde indbyggertal fra år 1996-2012. derefter fik jeg ligningen 20038x -3E+07. jeg skal forklare hvad konstanterne betyder, men jeg forstår ikke hvad 3E betyder? -
Værdier
ForumindlægHej. Jeg skriver en opgave om værdier i et dansk essay. Hvordan vil i definere værdier, og hvad er det for jer? -
Hvilket sprog kan det bedst betale sig at lære?
ForumindlægHvilket sprog kan det bedst betale sig at lære? Jeg har snakket med mine lærer, som vurderer, at jeg godt kan kapere et til sprog, men hvilket? :) -
Differentialligninger 4
ForumindlægHej alle Har svært ved at løse en opgave i differentialligninger. Håber nogen kan hjælpe. Tak Opg. Bestem den løsning til differentialligningen y ' + y = x - 1, hvis graf går gennem punktet (1,4) -
Konjunktiv eller ej?
ForumindlægI sætningen: "Willy, som også kaldes El Casper, er fra México." står kaldes så i konjunktiv, eller hvordan skal jeg oversætte det? Jeg har prøvet med: "Willy, quien además denominarse El Casper, es de México," men er det helt forkert, eller hvordan skulle man ellers... -
Hvor går grænsen ?
ForumindlægHej har lidt problemer med disse 3 spørgsmål 1. Er der grænser for ytringsfriheden? 2. Hvad er årsagen til at mange muslimer følte sig så krænkede? 3. Giv eksempler på, hvor kristine har følt sig krænket? På forhånd tak -
Kolera
ForumindlægHej alle :)Kolera er en virus som har inficeret en bakterie. Jeg har brug for hjælp. Jeg er rigtig dygtig til bio, men en del omkring sygdommen har jeg ikke styr på.1)Man drikker noget kolerainficeret vand.. hvordan kan det være at bakterien overlever mavesyren? Dertil;2)Hvordan kan det være at ... -
Hvad synes i om religion?
ForumindlægJeg er igang med et projekt i projektugen. jeg har emnet grænser mellem tro og vanvid, og til mit produkt skal jeg have så mange meninger som muligt. Hvis nogle kunne tænke jer at skrive hvad i synes ville det være en stor hjælp :) -
Solpletters indvirkning på jordens klima.
ForumindlægHvordan påvirker solpletter jordens klima? -
Integrale
ForumindlægJeg er stødt på et noget specielt integrale som jeg håber at der er en som kan give mig en forklaring på. n=integralet fra -uendelig til +uendelig f(x) dx f(x) er: f(x)=n*(sqr(m/(2*pi*k*T)))*exp(-((m*x^2)/(2*k*T))) Hvordan kan n optræde på begge sidder af lig med tegnet? På forhånd tak fo... -
Hvordan er gud? - Wie ist Gott?!
ForumindlægHallo allesammen :D Jeg er ved at skrive en anden slutning til eventyret: "Vom Fischer und seine Frau" på dansk: "Konen i muddergrøften" .. Handler om at konen ønsker sig mere og mere og mere hele tiden, og til slut så havner hun i "grøften" dvs. så slutter det med... -
Hjælp til omskrivning vha. kvadratsætning
ForumindlægHej Jeg skal bruge kvadratsætningerne til at omskrive nedenstående opgaver: A) B) Hvordan gør jeg det, er der nogle, der har en metode til, hvordan man kan løse opgaverne? På forhånd tak. -
Blokering at startprogrammer ( processer )
ForumindlægDet irriterer mig at min PC ( Windows 7 ) anvender tid på komplet unødvendige apps. Jeg ved godt, at jeg kan afslutte sådanne processer manuelt hver gang Windows er startet. I de gode gamle Dos-dage kunne man blot editere autoexec.bat filen. Det var det! Findes der en tilsvarende fil i Windows,... -
Gæt på hovedemne i 3g's AT-eksamen?
ForumindlægI morgen bliver det offentliggjort hvad årets eksamensemne i almen studieforberedelse er, og der er jo i milliard ting at gætte på. En fra min klasse "har hørt en fugl synge" om at hovedemnet i år bliver "Drivhuseffekten". Hvis det er sandt, er jeg pænt meget på røven, for det... -
Problemer med: Heaviside step function And Dirac delta function
ForumindlægHej Derude. Jeg skriver en projekt, hvor jeg møder Heaviside step function og Dirac delta function. Jeg læser på en artikel, hvor min projekt er baseret på, at OG Man kan se, at funktionen er ikke kontinuert i punktet 0, da den hoper fra 0 til 1, men artiklen forklarer ikke hvis er ... -
Bestem ved hjælp af 3-trinsreglen f'(x_0) når...
ForumindlægHej alle, Jeg har fået opgaver for i matematik, som omhandler differentialregning. Den første opgave lyder på at jeg skal bestemme f'(x0) ved hjælp af tretrinsreglen, først når f(x)=3x-1 og x0 = 7 Jeg er klar over at det er en lineær funktion, og at jeg skal finde funktionstilvæksten... -
Ret fejlene :-)!
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl herinde som vil være så flink at rette fejlene i min Spansk stil? En el día de la familia española moderna hay un pequeño número de niños pequeños. La tasa de natalidad en España es muy bajo, alrededor de 1,2 hijo...
