Søgning på: historie begreber. Resultater: 19561 til 19580 af 22480
-
samlet resistans af kobberledning
ForumindlægJeg skal finde den samlet resistans i en kobberledning. Jeg ved at formlen jeg skal bruge er R = ρ * L/A. Ledningen er 50 m lang og tværsnitsarealet er 1,5 mm2. Når jeg udregner det, får jeg 5,733333333 * 10-7. Giver resultatet mening? Jeg synes det er et ret lavt tal :/ -
bevis for fordoblingskonstant.
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål til beviset for fordoblingskonstanten: T2=log (2)/ log (a) Det er ved første step jeg er lost. Hvordan kan 2*y1=y2 y2 kan vel kun være det samme som y1*2 i en liniær forskrift.? Jeg kan simpelthen heller ikke se, hvorfor y2= y1*a^x2-x1 Det er fra følgende bevis: y1... -
Buddhisme: Årsagskæden og livshjulet
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ved at læse op til eksamen og er kommet i tvivl. Er årsagskæden = livshjulet = samsara? Jeg er lidt på dybt vand i forhold til dette og håber på en venlig sjæl, der kan hjælpe :d På forhånd tak! -
fattigdommmmmm
ForumindlægHej alle. Jeg har en samfundsfagsopgave for. Den skal afleveres imorgen, og den kommer til at afgøre min første standpunktskarakter på gymnasiet. (opgaven er om fattigdom) EN DER VIL HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLPE? ... -
Haster - Sociologi
ForumindlægHej SP, jeg skal finde enten en artikel, film osv som skal handle om familietyper, socialarv, livsformer, kultur osv. Jeg håber at I kan hjælpe mig. -
lineær vækst og differentialregning
Forumindlægarghh er der nogen som kan hjælpe :/ hvad skal jeg komme ind på.. ?? -
Hvor mange farver?
Forumindlæg. -
HJÆLP MIG NU :D : Statistisk
Forumindlægjeg har følgende spg. som ejg har lidt svært ved at se hvordan jeg skal redegøre for på en fornuftig måde: redegør for hvordan et statistisk datamateriale kan behandles vha. grafiske fremtstillinger og statistiske deskriptorer. -
Den engelske del.....
ForumindlægHalløj :-) Jeg har skrevet AT opgave om verdens første bil, og skal på onsdag til eksamen i det. Men pt. er jeg meget usikker på, hvordan jeg skal flette den engelske del ind i opgaven, og i det hele taget hvordan jeg lige griber det an. Har du lyst og hjælpe, så sender jeg gerne opgaven til ... -
redegørelse for ensvinklede trekanter
Forumindlægohøj"! Jeg skal løse opg. 126 a, i den opgave jeg har vedhæftet. Jeg kan umiddelbart ikke ikke se, hvordan jeg skal "løse" den. Nogle ideer? -
hjælp til engelsk
Forumindlæghej er der nogle som er søde og rette nogle linjer som jeg har skrevet på engelsk please skal bruge det til imogen One of the major cultural similarities between the Danish culture and the one my parents practice is the great interest and demand for education. One of the things that I value a l... -
Udlænding som dansklærer
ForumindlægHej. Jeg er af indisk oprindelse, men har en drøm om at blive gymnasielærer en dag, i faget dansk. Jeg ved det kræver hårdt arbejde, men det er ikke så meget det der bekymrer mig. Det er mere, at jeg ikke ligner en dansker. Tror I det vil skabe problemer for mig? Jeg tænker mest på ansættelse og ... -
Nogen der kan forklare mig hvad faseforskydningskonstant er når vi snakker om sinusfunktion
ForumindlægTak! -
Kvote 2
ForumindlægNogle der vil komme med konstruktiv kritik hvis jeg poster min ansøgning ind? :) -
Stamfunktion og definitionsmængde
ForumindlægDer er noget mht. definitionsmængde for en stamfunktion, som jeg er usikker på, og gerne vil have afklaret, da det ikke står i en min bog. En kontinuert funktion g(x) har stamfunktionen G(x)+k, hvordan skrives definitionsmængden for G(x) ? -
funktion, digetværsnit og monotoniforhold (opgave vedhæftet)
ForumindlægHej alle. Jeg har fået 3 matematik opgaver for, som jeg håber i har lyst til at hjælpe mig med :-). venligst send mig en besked herinde, hvis i har lyst, jeg vil være online og tjekke indbakken hele tiden!! Opgaven er vedhæftet -
Hældning på tangent
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med den her opgave? Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvad jeg skal. Funktionen C er givet ved: -
Familie ..
ForumindlægHej :) Hvad vil det sige, at være teamfamilie? - Demokratisk opdragelse , betyder det bare at man lever i et samfund med demokrati? - Ligeværdig dialog, betyder det, at man har lov til at sige lige meget? - Hvad menes der med hierarkisk struktur? - Hvordan kan man definere en "la... -
Energi og kræfter
ForumindlægHej, Hvad er sammenhængen mellem energi og kræfter. Sådan som jeg ser det er energi et emne for sig selv, og kræfter er et emne for sig selv. Tak -
nyttevirkning
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvorfor nyttevirkningen ikke er på 100%? Alt ville hjælpe, henvisninger til sider, eksempler...alt.... tak på forhånd
