Søgning på: spansk grammatik noter. Resultater: 19561 til 19580 af 23595
-
stamfunktioner
ForumindlægJeg skal finde stamfunktioer til de her f(x) = -4 f(x) = 2+1/x , x>0 f(x) = x-3+1 f(x) = ex -x Jeg ved virkelig ik meget om stamfunktioer, er det sådan... f(x) = -4 + k f(x) = In x + k f(x) = -3x + k f(x) = ex - x + c hmm.. -
Hjælp geometri!
ForumindlægHej Ja jeg har en opgave der hedder følgende: I et rektangel er diagonalen 5 cm, mens arealet er 11 cm2 a) Bestem rektanglets sidelængder. Håber í kan hjælpe med det. -
Integraleregning - angiv mindst tre andre stamfunktioner
ForumindlægGodmorgen folkens Jeg sidder med en integrale opgave som lyder således: Vis, at F(x)=0,5x^2-x+9 er en stamfunktion til f(x)=x-1- Angiv derefter mindste tre andre stamfunktion til f. Jeg har integreret den så jeg har fået stamfunktionen, men hvad menes der med 'angiv mind... -
hjælp!
Forumindlægse billag har virkelig brug for hjælp!! -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov... -
Enzymer
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad enzym er osv. pls er gået i stå -
Engelsk Resume
ForumindlægHej ! Vil i rette en Engelsk resume jeg har skrevet, da jeg ikke er god til engelsk. Please hjælp og på forhånd tak =D -
Integralregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? (se vedhæftede billede) -
Eksamensforberedelse 9. klasse
ForumindlægHej allesammen! :-) Kunne jeg få nogle tips til hvordan man på bedste vis kan forberede sig til sine mundtlige og skriftlige eksamener (9.klasse) ? - Hvad har virket bedst for jer? - Hvordan plejer i at gøre? - Har i nogle ips og tricks i plejer at bruge osv.. Jeg har 3 uger og 4 ... -
Forståelse af ligning
ForumindlægJeg har svært ved at forstå 2 ting: 1) Denne ligning: -2 = 3-4/x-2 Facit er x = 2,5 2) Er denne forståelse rigtig - hvis nej, kunne du forklare hvorfor? "Det fortegn der står foran det pågældende tal angiver hvad tallet er (om det : +,-,*,/) . Tallene, faktorerne osv. deler ikke ... -
Beregn liter i tagrende
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp med et regnestykke. Jeg skal beregne hvormange liter vand der kan være i en tagrende hvor radius er 54, diameter er 108 og højden er 9,5, alle mål er i mm og tilsnittet er 250(10") vh. Malene -
eksponentielfunktion
Forumindlægforskriften: f(x) = 4170*1,007x 1. Beregn hvilket år skovarealet vil være på 6000 km2 Nogen der kan hjælpe mig? (: -
Bestem (c*a)(a+b+c)...
Forumindlægbtw. de skal alle forestille at være vektorer, kunne bare ikke finde ud af at lave pil over bogstaverne. bestem (c*a)(a+b+c) når a = (-3 over 2) b = (8 over -1/2) c = 9 over 5) Hvordan regner det ud? Tak på forhånd! -
Reaktionsskema
ForumindlægHej hvordan kan man færdiggøre følgende reaktioner B(OH)3+H2O -> ? Na2O2+H2O->? P4O6+H2O->? -
Trekant
ForumindlægHvordan beregner jeg BC -
sin,cos og tan - Hjælp!
Forumindlæg?ABC er retvinklet med C=90o. Beregn de manglende sider og vinkler, når 1) A=43o og c=5 2) B=25o og a=19 3) C=12,64 og b=4,79 How-to? Har fået en masse formler fra min lærer -kun et uddrag her: cos A= (b/c) Sin A= (a/c) Tan A = (a/c) Men hvorfor nogle skal jeg bruge? Sin, cos eller tan? Og hvo... -
Hvordan får man 12 i tysk eksamen?
ForumindlægEr der nogen der sidder med nogle gode råd til eksamen, så sig endelig frem! Jeg kunne rigtig godt bruge det. -
Plation og staten
ForumindlægJeg er igang med, at læse om "Platon Staten". Og jeg er lidt i tvivl om, hvad der menes med at Sokrates ønsker f.eks. en primitiv stat, mens Glaukon og Adeimantos vil have et fuldt udviklet retfærdig stat. Hvad er forskellen mellem de to?? Og hvad vil det her sige: kan man være retfærdi... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej! Jeg ved godt, der er utrolig mange topics herinde omkring det moderne gennembrud, men jeg er stadig i tvivl om noget, som jeg håber, jeg kan få svar på nu: Altså, det moderne gennembrud var tiden 1870-1890 og hovedemne var kvindeemancipation? Men altså, var det i de 20 år der, der var proble... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg har fået en matematik opgave som jeg sidder lidt fast i, og kunne godt bruge lidt hjælp! Opgave lyder på: Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne (2,6) og (9,4). a) Bestem ved beregning en forskrift for f. b) Bestem halveringskonstanten for f- Opgave...
