Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 19601 til 19620 af 63756
-
BPP og NPP
ForumindlægHejsa!Jeg har lidt problemer med opgave fire i dette sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-6-1.pdfJeg har selv prøvet at give et bud hvad svaret til A: Ved bruttoprimærproduktion forstås den totale mængde af glukose som produceres under planternes fotosyntese. En faktor s... -
HJÆLP!! Matematik-blæk!
ForumindlægHej!!Jeg har hurtigst muligt brug for hjælp til lidt vektorregning. Jeg har fået til opgave, at projektere et punkt, (10,12) på en linje "l" med ligningen 2x+7y+13=0 ... Please hjælp!!! Jeg har forinden fundet en normalvektor til (2 over 7) og en retningsvektor til (-7 over 2)!! -
HJÆLP DET HASTER
Forumindlægjeg har en ligning f(x) (x-2)/(x^2-1) jeg ska finde definationsmængde for funktionen og monotoniintervallerne for f hvordan gør jeg dette -
Trigonometri
ForumindlægNogen der forstår denne opgave? Er fuldstændig på bar bund. (Billedet vender rigtigt på min computer, men åbenbart ikke herinde?) -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal finde ligningen for den eksponentielle udvikling, når dens graf går igennem punktet (3,11) og den vokser med 32 % når x vokser med 3. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
asymptote
ForumindlægAsymptote....Hmmm!! Jeg forstår det altså ikke. Ved at man kan finde en skrå-, vandret- og lodretasymptote. Men hvordan finder man forskriften på dem?? Og hvordan finder man frem til, at bla bla, går imod uendelig når bla bla går imod nul. Er der nogle fif, så man kan gennemskue en funktions asym... -
Regulær keglestub
ForumindlægHey , jeg har en hjemmeopgave til på tirsdag. Det er den første aflevering i matematik på 1. år på HTX.. Det går sån set bare ud på at jeg skal have formlen på siden s..Jeg har lille r store R og h.. -
parabel.....
Forumindlæghejsa er der nogen der gider at hjælpe mig med matematik......... -
Trigonometri i vilkårlige trekanter!
ForumindlægHej Allesammen Jeg har været på skitur og dermed gået glip af noget undervisning, jeg har fået nogle opgaver, som jeg skal regne omkring trigonometri. Jeg har ufatteligt svært ved de opgaver og da det jo er mit eget ansvar at lære omkring emnet og ikke lærens, vil jeg sætte stor pris p... -
hastende opgave
ForumindlægJeg har lige fået en opgave i fysik som skal løses. Men det er mig umuligt at finde ud af hvor jeg skal indsætte værdier og hvad det egentlig er jeg skal bevise.\n\nhttp://sights.dk/image-20.jpg\n\nJeg har først hængt et lod (1 kg) i en fjeder og målt, hvor meget den har strukker sig (4,85 cm). S... -
Geometri
ForumindlægI trekant ABC er længden AB = 5 og længden af AC er = 7 og vinkel A er 114, men hvilket trekant er det? retvinklet der står ikke noget i oopgaven -
gradtal
ForumindlægI et koordinatsystem er givet et punkt Q(2;1;7) og en linie m.Punktet P(7;2;1) ligger på linie m. (3 )rm=(2 ) (-1) a) betam gradtallet for den spidse vinkel mellem vektor PQ og linie m.Hvordan gør jeg lige det?? -
Differentialligning
ForumindlægJeg har denne differentialligning:dy/dx = y^2/x^2Nogen der kan vise hvordan man udleder den? -
Stamfunktioner
Forumindlæg -
Projektion af punkt på linie
ForumindlægI rummet, hvordan projicerer man et punkt P ned på en parameterfremstilling n? -
Density
ForumindlægHejsa, jeg har fået en fysik raport for her til tirsdag. Og jeg har aldrig prøvet at lave sådan en før !Den handler om Density (på engelsk som raporten også skal være) og saltvand. Om en person vil kunne flyde eller drukne, hvis personen faldt i vandet. Og jeg aner bare slet ikke hvordan jeg skal... -
smeltning
Forumindlæger lige gået helt i står med mine opgaver så søger bare hint til at komme videre,har 100 g isterninger, mede temperatur på -18 grader.specifikke varmekapicitet for is er 2,0 kJ/K*kghvor stor en vandmængde med temp. 20 grader skal du tilføre isterningerne fra fryseren for at smelte dem?HJÆLP -
Differentialregning bruges til?
ForumindlægVi er lige blevet introduceret til differentialregning. Jeg glemte at spørge min lærer hvad man bruger det til, aå hvis der lige er en, der gider at ridse det kort op, så bliver jeg glad :) -
Densitet af en hvid dværg
ForumindlægHej! Jeg har brug for følgende hjælp til at løse en fysikopgave: Hvordan kan man beregne den gennemsnitlige densitet af en hvid dværg, når man får oplyst dens masse, udstrålede effekt og dens overfladetemperatur? I dette tilfælde er det Sirius B, der er den hvide dværg. Håber, nogen kan h... -
Hjælp til opgave
Forumindlægf(x) = e^4x - e , g(x) = √x Beregn skæringspunkter mellem koordinatakserne og grafen for f. e^4*0 - e = 1-e. = (0,1-e) som passer med facit, Jeg er i tvivl om hvad jeg skal nu. Skal jeg løse ligningen e^4x - e = √x. hvis ja, hvordan løses denne?? På forhå...
