Søgning på: psykologi eksamen b. Resultater: 19621 til 19640 af 114953
-
Hvad betyder Sindelag? (HASTER)
ForumindlægSkal op til eksamen i morgen, så det haster!! :-) -
kan i svar med sikkerhed vedr. karakter om man er bestået
Forumindlæghej, jeg gå på HF, og idag er karakterne fra skriftlige eksamerne blivet lagt ind. men jeg havde spørgsmål vedr. matematik. matematik som helhed både skriftlig og mundtlig står hver for sig selv altså der stå. skriftlig 0,75= 4 mundtlig 0,75=00 altså hver af dem har en vægt på 0,75 dvs. b... -
Hjælp til andengradsligning!
ForumindlægOpgaven lyder på, at jeg skal bestemme b så tallet -3 er løsning til ligningen:4x^2 + bx = 7 Kan ikke lige umiddelbart gennemskue hvordan..Håber nogen kan hjælpe mig?? -
skal der bruges sinusrealtion?
Forumindlægi trekant ABC er BH højden fra B. det oplyses, at vinkel A=70, siden AB=5 og AC=12 Beregn BH og BC 5*cos(70)= 1,710 og derefter bruge sinusrealtionen til at bestemme højden BH? -
Vektor-regning
ForumindlægI en plan er der givet to vektorer a og b, om hvilke oplyses, at (a)= 2, (b)= 5 og a prik b = 7Beregn (a+b)Jeg kan desværre ikke huske hvordan man løser den opgave. Nogen der gider hjælpe?paranteserne skal forestille at være loddrette streger, altså numerisk værdi. -
Reducering
ForumindlægHej! Jeg er rimelig rusten mht. reducering, og jeg har lidt problemer med dette stykke: (a-b)(a+b)+b(a+b)-a2 Har prøvet mig frem og har fået a2 + ab , men mit TII siger, at det burde give ab, men det forstår jeg ikke helt. Er der nogen, der kan hjælpe? På forhånd! -
liniær funktion, proportionalitet
ForumindlægEr der rigtigt at hvis b i en liniær funktion er lig 0, så er funktionen proportional? -
Årskarakter...
Forumindlæghej..Jeg er så ked af det.. det er pga. min årskarakter der kun ligger på 6,8. Hvad skal jeg gøre for at får den op? Jeg er så bange for, at jeg vil får lav gennemsnit, så jeg ikke kan får min studentereksamen. Desuden bliver min dansk lærer ved med at dumpe mig, selvom jeg svarer hende på alt hu... -
Vektorregning igen
ForumindlægJeg skal bestemme projektionen af vektor a på b, hvor vektor b = 3/2*a+â og |a|=3. Således ser mine beregninger ud:\n\n((a * b) / 3^2)*a = (a * (3/2*a+â) / 9)*a = (3/2*|a|^2+0 / 9)*a = 3/2*9 / 9 = 3/2 * a.\n\nSer dette korrekt ud, og hvad gør jeg med 3/2*a? -
vektor (opg.E2012 mat A 1-årig)
Forumindlæghej håber der er nogen der er i stand til at hjælpe mig med dette lille sppørgsmål. Tror det er forholdsvist let, men jeg er bare ikke helt sikker i min sag.l vektor(a) + vektor(b)l = ??(l=længden af, samme tegn som numerisk-tegnet)Jeg ved at:l vektor(a) l = 2l vektor(b) l = 5vektor (a) * vektor ... -
forskrift
Forumindlæghej er der nogne der kan hjælpe W(l) = b*l^a Bestem en forskrift når w(7,1)=5,5 og W(14,3)=58,4 hvad gør jeg ? -
Mundtlig matematik A
ForumindlægHej alle! Jeg står og skal til eksamen i matematik på mandag, og har ærlig talt lidt svært ved at se 'hvor meget' man skal have med i hver besvarelse af spørgsmålene, og hvordan man skal gå frem og have en 'rød tråd'. Jeg har lavet dispositioner osv. over, hvilke formler og bevi... -
andengradspolynom skæringspunkt
ForumindlægHvis man har en andengradspolynom og en ret linie, hvordan finder man b, hvis der kun skal være et skæringspunkt? Andengradspolynom: y = 0,5x2- 0,5x - 3 Lige linie: y =1,5x + b -
Vektorer
Forumindlæg|a|=2 , |b|=5 , a•b=-4og så skal jeg udregne værdien t. ud fra:|a+tb|=2.. hvad gør jeg? -
eksponentialfunktions stigningstal
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/MED0582.pdfOpg 3)Jeg har fundet b = 700 og det gjorde jeg da a^0 leddet lader ligningen stå i y=b og så kunne jeg udfra tabellen aflæse det , er dette rigtigt ?og mit egentlige spørgsmålbestem ajeg prøvede mig igen ud fra værdierne y = 700 ... -
Fysik opgave - kort spørgsmål!
ForumindlægDet drejer sig om opgave 4 b - Skydiving. link: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110527%202stx111_FYS_A.ashx Jeg har regnet accelerationen til: 37/5 = 7,4 m/s^ ... -
titalslogaritmer (dens egenskaber?)
ForumindlægJeg har fået stillet dette spørgsmål til min matematik-eksamen: Gør rede for egenskaberne ved funktionerne 10x og log(x) Hvad menes der med egenskaber? Er det noget med at de er hinandens omvendte funktioner? Tak på forhånd -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER
ForumindlægHej har brug for en der har styr på det, jeg har fået 00 i fysik og matematik skrifligt : mine årskarkater i fysik skrifligt (a) er 7 og i matematik er det 4 ? -
Snit på 7.1
ForumindlægHej alle sammen. Hvad kan man blive med et snit på 7.1? Jeg vil meget gerne ind på jura, men har næsten mistet alt håb om at komme ind, grundet mit lave snit. Jeg har søgt kvote 2 på samtlige universiteter, og håber på det bedste. Men hvad kunne være en alternativ uddannelse? Sandsynligheden fo... -
Gode råd?
ForumindlægEr der nogen, som har nogle gode råd til mundtlig matematik? På forhånd tak!
