Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19721 til 19740 af 31486
-
Hjælp ved ikke hvad jeg skal gøre!!
ForumindlægHej Sp Er der nogen, som kan vejlede mig til at løse denne her opgave uden hjælpemidler. Mange tak på forhånd!!! -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHej nogle der kunne hjælpe med opgave 1. altså opgaverne a+b Jjeg forstår det nemlig ikke, så håber I ville hjælpe. ( Jeg har lagt PDF fil, så I kan se opgaven) Opgave a ) Bestem længden af siden EG Opgave b) Bestem længden af siden AB -
MAT LIGNINGER
Forumindlæghej allesammen. er der nogle der kan hjælpe med disse ligninger.? har virkelig svært ved at løse den på trin til trin og kan derfor ikke komme frem til en løsning tak på forhånd -
Dyrehandel
ForumindlægHej. Hvordan laver man det her? I en dyrehandel er der 70 mus. Musene er opdelt i tre bure, A, B og C. I bur A er der halvt så mange mus som i bur B. I bur B er der halvt så mange mus som i bur C. Hvor mange mus er der i hvert bur? -
Bestem koordinatsættet til toppunktet for grafen for f
ForumindlægEt andengradspolynomium er givet ved f(x) = 2*x2-8*x+6; , bestem koordinatsættet til toppunktet for grafen for f. -
Vektorer, hjælpppppp
ForumindlægHey guys, jeg har brug for noget hjælp til vektorer. Jeg vedhæfter et billede med opgaven, det kunne være dejligt hvis i kunne hjælpe mig, jeg forstår intet af det, jeg sidder fast. Tak på forhånd :))) -
Figuren viser grafen for et andengradspolynomium f(x)=a·x^2+b·x+c
ForumindlægHej :D - Jeg lidt svært ved at løse denne opgaver, har prøvet en masse nu, men kan simpelthen ikke forstå. Nogen der kan hjælpe? :o - Har vedlagt et billede :D -
LaTeX & økonomi
ForumindlægJeg er lige startet på universitetet, hvor jeg skal studere økonomi. I sin tid skrev jeg mit studieretningsprojekt (økonomisk emne) i LaTeX, men jeg vil høre, om nogle af jer kyndige brugere kan give et bud på, om det vil kunne betale sig at intensivere mine bestræbelser på at lære LaTeX at kende... -
Forside
ForumindlægHejsa.... Jeg har et lille problem... Jeg ville gerne have, at min forside lignede den til højre. Hvordan kan jeg det? Min kode er vist nedenunder billedet.. Altså. Tekstens overskrifter skal rykkes helt ud til linjens højre hjørne, og standard oplyningerne skal rykkes ned i højre hjørne \beg... -
Optimere afstanden til en server
ForumindlægHej alle Jeg har endue en opgave om optimering .Jeg kan se at der er ikke min stærk side i matematik og håber nolge der vil brug lidt tid og hjælpe mig med den opgave. " I et kontor ønsker man at optimere afstanden til en server. Figuren viser princippet i problemet. Der er tre maskiner i... -
Hjælp til tysk rettelse
ForumindlægHej er lige blevet færdig med at skrive mit tysk men der var lige et par sætninger jeg var usikker på. så hvis nogle lige kunne tjekke dem igennem: Jeg kan godt lide at skrive små tekster. Ich schreibe kleinen Liedtexte Jeg bruger meget tid på og læse bøger. Ich verwende zeit auf Buchs gelesen. H... -
Studieskift fra medicin til andet studium
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: ... -
Hjælp til valg af uddannelse efter gymnasiet :)
ForumindlægHej Alle :) Jeg går i 2.g og er en dreng på 17. I mit andet gymnasieår har jeg lært meget om mig selv og dermed også meget om hvad jeg vil efter gymnasiet, men som så ofte har de mange svar bare hjulpet til endnu flere spørgsmål, og det er disse jeg håber I kan hjælpe mig med :) En af de ti... -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
Jura VS. HA (jur)
ForumindlægHej! Jeg er netop blevet optaget på jura, som jeg helt sten sikkert ville ind på, og jeg blev så glad da jeg blev optaget, fordi jeg slet ikke vidste, om mit snit var højt nok. Nu er jeg dog lidt i tvivl om, om jeg skulle vælge HA (jur), fordi jeg altid har drømt om at bo i udlandet, arbejde i ... -
Hjælp til løsning af andengradsligning
ForumindlægHej! Jeg skal starte på Matematik C som fjernstudie, og er i den forbindelse ved at "selv-genopfriske" andengrads-ligninger. Men det går galt i slutningen af dem alle. Hvad gør jeg galt/fatter jeg ikke ???? Eks: disse 2 Ligninger: er med til spgsmåltegn. Nævner er 4. Altså 2x2=4 :-) -... -
Differentiering/integrering
ForumindlægHar en matematik prøve i næste uge, som går ud på at differentiere og integrere nogle funktioner. Da jeg gerne vil klare mig rigtig godt håber jeg I kan hjælpe lidt. Har øvet lidt med nogle opgaver, men der var følgende få der gav problemer.Integrering:1/(sqrt(x))+x^28cos(2x+1)Differentiering:x/(... -
lægeuddannelse i Polen
ForumindlægHej venner Jeg er lige gået ud af gymnasiet med lidt lav gennemsnit og er ikke kvalificeret til at blive optaget på min drømme uddannelse ( LÆGE) her i Danmark. Grunden til at jeg henvender mig til jer er at jeg vil meget gerne læse medicin men når jeg ikke er kvalificeret til det her hjemme ... -
Kommentar til brug af SP
ForumindlægHej SP ( og brugere af SP ). Foranlediget af denne tråd: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1494681 og med SP's ønskede formål for øje, fatter jeg ikke at SP ser gennem fingre med dennes ( og lignende trådes ) brug af SP. Lån af dispotion, står der, til inspiration, eller ... -
Mat uden hjælpemidler, imorgen
ForumindlægHej Folks! Jeg skal til terminsprøve i matematik imorgen uden hjælpemidler. Har øvet en hel del sæt, der er bare nogle enkelte opgaver jeg ikke er så sej til! Der er ret mange, men håber virkelig nogen vil hjælpe, så jeg er sej imorgen (det er trods alt næsten årskarakteren det gælder) Opgave ...
