Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 19741 til 19760 af 35989
-
12 taller
ForumindlægEr der nogen fremgangsmåde til hvordan man kan få 12 taller ?? -
KRAV TIL BANKELEV UDDANNELSEN
ForumindlægHej alle sammen. Håber der er en som kan hjælpe mig lidt med min søgen omkring om jeg har nok skolegang med i bagagen til at søge ind som elev i en bank? Er en 2 årig HG nok? Har erhvervsøkonomi på B niveau ellers er resten på C niveau, sys jeg har hørt en lille fugl synge om at man min skal have... -
Dumpet matematik B, men skal kun bruge C
ForumindlægHej. Jeg går på andet år på HF. Jeg er dumpet matematik B, men for at komme ind på den uddannelse jeg vil, skal jeg have matematik C kun. Har jeg så bestået C? På HF får man jo ikke årskarakter? Men har hørt at man kan snakke med rektor, og få et prøvebevis for at man har bestået Matematik C... -
mat a
ForumindlægEt kar med saltvand tilføres løbende en saltopløsning, men der løber saltvand ud af karret. I en model kan udviklingen i saltmængden i karret beskrives ved en funktion S, der er løsning til differentialligningen dS/dt= 1,5 - 2/100+t * S, hvor S(t) er saltmængden i kg og tidspunktet t i ... -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER
ForumindlægHej har brug for en der har styr på det, jeg har fået 00 i fysik og matematik skrifligt : mine årskarkater i fysik skrifligt (a) er 7 og i matematik er det 4 ? -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
Hvad skal læreren gøre i denne situation?
ForumindlægHej I min klasse havde vi en diskussion i dag, som delte vandene meget. Scenarium: En elev sidder i dansk og surfer på internettet (ikke i forbindelse med undervisningen). Læreren ser at eleven ikke følger med i undervisningen og beder eleven om at slukke ned. Eleven indrømmer at han laver irre... -
Diktat, ordbog...
ForumindlægJeg har læst utallige gange herinde, at tal over ti skrives lige ud, men er det også sådan til diktater? Dernæst, jeg har købt min egen retskrivningsordbog, hvor jeg så også har købt de der sticknotes, men så tænkte jeg på, om det var bedste at sætte dem lodret eller vandret? :S (lyder nok dumt,... -
Haster: Hvilken metode brugte Emil Christian Hansen til rendyrkning af gær?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT og i den forbindelse skal jeg skrive om Emil Christian Hansens metode: rendyrkning af gær. Jeg er blot i tvivl om hvilken metode han brugte: var det hypotetisk deduktiv, induktiv osv.? Er der nogen der kan hjælpe? Mvh forvirret gymnasie elev -
Muligt at snyde med et USB stik?
ForumindlægHvis man har et micro USB stik, som er meget svært at se, er det så muligt at indsætte det i skolens PC uden at det bliver sporet? Eller har Universiteter programmer til at spore disse? -
kvote 2 medicin- fra bioanalytiker
ForumindlægHej Håber nogen herinde kan hjælpe mig, da jeg er desperat efter at læse til medicin. Jeg er bioanalytiker studerende og jeg mangler næsten et år. Jeg har gennem uddannelsen haft en del praktik på hospitaler, hvor jeg bl.a. har arbejdet med læger. Jeg fandt jobbet som læge RET spændende, da m... -
Darwin (biologi) min metode
ForumindlægAltså jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke metoder jeg har brugt i biologi? Jeg er godt klar over i ikke har set min problemformulering, men man kan jo i hvert fald sige at jeg har anvendt den deduktive metode.. Udover kvalitativ/kvantitativ er der andet man kan have med? -
bedre til matematik A - hjælp
ForumindlægHej alle. Efter sommerferien skal jeg op i 3.g og jeg mener at jeg har en del huller i matematikken. Jeg har matematik på A niveau. Jeg vil høre jeres forslag om hvordan man kan blive bedre til matematik, da jeg gerne vil have en nogenlunde god karakter i 3.g ,s ? Fortsat god sommerferie og tak ... -
Snit på 7.1
ForumindlægHej alle sammen. Hvad kan man blive med et snit på 7.1? Jeg vil meget gerne ind på jura, men har næsten mistet alt håb om at komme ind, grundet mit lave snit. Jeg har søgt kvote 2 på samtlige universiteter, og håber på det bedste. Men hvad kunne være en alternativ uddannelse? Sandsynligheden fo... -
lave karakterer
Forumindlæghar lave karakterer, især de mundtlige. problemet er jeg ikke siger meget i timerne, selvom jeg har lavet lektier. det fremstår som jeg ikke har lavet noget. og hvis jeg er oppe og fremlægge noget virker det som ikke har lavet nok/øvet... tror det skyldes jeg bliver nervøs. hvad kan man g... -
Gode råd?
ForumindlægEr der nogen, som har nogle gode råd til mundtlig matematik? På forhånd tak! -
hvem er glad for at de tog hf?
Forumindlæghej som overskriften også siger hvem er glad for at de tog hf? altså jeg overvejer lidt at tage hf efter 10 kl..og til den tid er jeg 17 år, når jeg starter på hf, og er der nogen ,som er glade for at de tog hf, og er de eksaminer svære når man skal afslutte sin første og andet år ... :) håber i ... -
AT-talepapir (SOS)
ForumindlægHej, er der nogen af jer, der har tid og lyst til at kigge mit talepapir igennem for huller? Evt. give mig feedback på hvad jeg kan gøre bedre, hvad jeg har gjort forkert og hvad jeg kan forberede mig på til dialogen. På forhånd tak! -
Flere spm. om reformen!
Forumindlæg1) Tilsyneladende er grundforløbet ikke ens. Da min studieretning hedder Samf A, EØ C har jeg 4 moduler (á 90 min) per 14. dag, mens min ven, der har Mat A, Fys B og Kemi B har 3 moduler per 14. dag. Til gengæld har han tre moduler Fys, mens jeg kun har to. Hvad sker der for dem? De har jo 50% me... -
Metoder i fysik og dansk?:S
ForumindlægHej:) Jeg ved der er mange oplæg omkring metoder, men vil godt være sikker, for ska op til eksamen i morgen Nu har jeg om emnet Rejsen til månen af Jules Verne hvor jeg skal finde ud af om hans metoder er mulige og om han tror på projektet I dansk går jeg ud fra at det er den hermeneutiske cirkel...
