Søgning på: samfundsfag noter b. Resultater: 19781 til 19800 af 105062
-
Hjælp til problemformulering + problemstillinger, dansk + samf, jernbanen/turismen
ForumindlægSom mange andre er jeg i fuld gang med min AT synopsis, men jeg kan ikke helt få min problemformulering + problemstillinger helt på plads. Jeg skriver i samf (B)+ dansk (A), mit gennembrud er jernbanen og som konsekvensen deraf: Turismen. Lidt specielt emne! :) I det danskfaglige inddrager jeg u... -
Studievejledning til norsk gym. (merit og optagelse)
ForumindlægHej Jeg hedder Jens. Jeg ønsker efter sommeren 2012 at fortsætte med min gymnasielle uddannesle i norge. Lige nu tager jeg HF-Enkeltfag på VUC i Odense. her til sommer er jeg færdig med Geografi C, Mat C og er igang med dansk på A som er færdigt lige før næste sommer. Efter sommerferien går jeg i... -
Kan denne problemformulering bruges? - AT eksamen i SA og Bi (GMO afgrøder)
ForumindlægHej :) Jeg skal til at lave synopsis til AT-eksamen, men er meget i tvivl omkring min problemformulering og opgavens fokus. Jeg har måske taget munden lidt for fuld... Emnet er mad og mennesker, og jeg har så valgt GMO-afgrøder i u-landene som underemne. Jeg skriver i samfundsfag A og biologi B... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit? mm.
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Hjælp søges!
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og følte ellers jeg var godt igang med min SRP omkring hverdagspsykopatisme i det senmoderne samfund. (Det senmoderne samfunds påvirkning af hverdagspsykopater). I Samfundsfag A og Psykologi B. Min opgaveformulering lyder således: 1. Redegør for væsentlige træk ved identitet... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
formler
Forumindlægf(x)=b*x^ (1;05) og (4;64) bestem en forskrift Hvilke formler skal jeg bruge -
trekant
Forumindlæghej, jeg sidder lige med det her stykke, og ved ikke lige hvordan jeg kommer viddere jeg skal finde vinkler og sider, og jeg har kun: A, a og b -
Reducering og ligninger
ForumindlægHej! Nu er det meget lang tid siden jeg har haft om reducering og ligninger. Jeg skal løse disse to opgaver, er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg løser dem? For har helt glemt reglerne for hævninger af paranteser og sådan noget... Opgave 1. Reducér (a + b)2 − 2a(b &minus... -
Bevis for lineær funktion
ForumindlægHej. Er der nogen der kan beviset for den lineære funktion. Altså bevise formlerne for hhv. a og b? -
Numerisk værdi
ForumindlægDriller mig altid meget. Hvordan skal jeg finde y i ligningen: l b-ay l = c * e^-ax -
Har brug for noget hjælp, tak
ForumindlægHvordan finder jeg A og B for en linær funktion hvis graften går igennem punkterne (2,5) og (4,11)? -
finde længde af vektor uden punkter
Forumindlægjeg skal bestemme længden af vektor b, men jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre... se vedhæftede fil -
Sekanter?
ForumindlægHey er der nogen som har tid til at hjælpe mig med en opgave så jeg kan lave de resten da de minder meget om hinanden ? OPG lyder : En funktion er givet ved f(x)=2x^2-3. en sekant går gennem de to punkter med x-værdierne -1 og 2. a) Bestem de to punkters koordinater b.) Bestem sekantens hældning.... -
Reducer ligning
Forumindlæg<p>Jeg sidder her med en ligning jeg skal reducer, men jeg er ikke helt sikker på jeg gør det rigtigt.</p> <p>Ligningen er følgende:</p> <p>(a-b)^2 + (a-b)(a+b) - a^2</p> <p>Det første led (a-b)^2 for jeg til:<... -
Rettelse af tysk-oversættelse! Please!
ForumindlægHeii der!Jeg har brug for en rettelse af denne oversættelse...! Håber du kan hjælpe mig...! På forhånd tak!Der kan hurtigt opstå problemer, når to generationer er sammen.Da kann schnell Probleme entstehen, wenn zwei Generationen sind zusammen.Det er svært for bedsteforældrene, som har oplevet kri... -
rettelse af kort Tekst!! søges hjælp
ForumindlægHeej allesammen, sidder lige men en engelsk tekst, som jeg gerne vil have rettet. Håber der er nogle der vil kigge på den. Der er allerede nogle malere i Brøndums gæstgiveri, da Michael Ancher ankommer til Skagen i 1874. 6 år senere gifter han sig med Brøndums yngste datter Anna, på hendes 21 år... -
Nogen som vil rette Engelsk tak..!
ForumindlægEn Piige?! :'( Its been a year daddy i really really miss you theres a little place called heaven. we had your favorite dinner tonight. i ate it all up. even though i dont like carrots i learned how to swim this summer. i can even open my eyes under water. can you see me? i started kindergard... -
Hjælp til superiority, inferiority og equality
ForumindlægJeg skal finde superiority, inferiority og equality i en sætning i denne strophe, men ved ikke hvodan man gør. Have you ever been hated or discriminated against? I have; I've been protested and demonstrated against Picket signs for my wicked rhymes, look at the times Sick as the mi... -
et par gramma sætninger
Forumindlæg1.Han må have haft det dårligt.He must have felt bad. eller...He must have been ill2. Han må give den opgave til sin sekretærhe has to leave that assignment/task to his secretery3.Det er ikke sikker, men jeg kommer måske i morgen.It is not fore sure, but I might come tomorrow.4. Det er meningen, ...
