Søgning på: matematik b august 2013. Resultater: 19821 til 19840 af 107242
  • beggarland......oversættelse.....

    Forumindlæg
    I en leder i britsh Medical Journal siges det, at britiske teenager har de mest usunde sexvaner i Europa.De slår rekorden med hensyn til graviditeter, aborter og seksuelt overførte sygdomme. Fødselsprocenten for de 15- til 19-årige er syv gange så høj som i Holland hvor et lignende antal unge dyr...
  • bias

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige at noget er bias? Hvad vil det sige at have lav bias og høj bias? For et estimat mu_hat af mu eksempelvis?
  • Karakterer og deres betydning

    Forumindlæg
    Kære brugere, Jeg håber, der er nogen der kan slå fast for mig, hvilke karakterer der tæller, og hvordan de forskellige karakterer vægtes. Jeg troede, jeg havde styr på det, men jeg får hele tiden nye ting at vide (selv mine lærere giver mig forskellige svar). Jeg er udmærket klar over, at det ku...
  • gældsannuitet hjælp

    Forumindlæg
    er der nogen der kan fortælle mig hvad der menes med en gældsannuitet? Jeg skal gøre rede for det, og må ærkigt indrømme at jeg ingen ide har om hvad det er :)
  • Vektor

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan hjælpe med denne opgave?
  • Bestem f'(x)

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til mundtlig eksamen på mandag og har fået til opgave at: Du skal ved hjælp af tretrinsreglen bestemme for en funktion. Nogen der kan hjælpe og komme med en forklaring?
  • Eksamen

    Forumindlæg
    halløj. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan fysikeksamen foregår? VH. ELWIS
  • Bestem integralet.

    Forumindlæg
    Kan ikke huske hvordan jeg bestemmer integralet, har meget brug for hjælp!! Opgaven lyder: Bestem integralet 3-1 3x^2+4x dx. Skal aflevere i aften så hurtige ville være meget dejligt.
  • Kig tak (:

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (:
  • Mat opgave

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre.. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd.
  • Y''=cy

    Forumindlæg
    Hej Jeg løser i mine bøger om differentialligningen y''=cy hvor de bruger wronskideterminanten, men jeg forstår ikke rigtig hvad der foregår. Derfor vil jeg spørge hvordan man step for step finder løsningen til differentialligningen y''=cy. På forhånd tak
  • Forskrift

    Forumindlæg
    Hej alle Hvordan finder man forskriften for et andengradspolynomium, når koefficienten a, samt to rødder r kendte? :)
  • En kasse uden låg skal rumme...

    Forumindlæg
    Hej! En kasse uden låg skal rumme 800 cm^3, kassen skal være dobbel så lang som den er bred. Dens højde kaldes h, og dens bredde kaldes x. Opskriv en formel for kassens overfladeareal udtrykt ved h og x. Det jeg har gjort er følgende: O(x)=2(2x*x)+2(2x*h)+(x*h) = 4x^2+4xh+xh...
  • Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo...
  • Hjælp til forklaring af emner

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en opgave, hvor jeg skal lave en video. Videoen skal gå ud på, at jeg skal forklare hvad er de forskellige emner og jeg skal forklare sammenhængende mellem dem. - differenskvotient - sekant -sekanthældningen -tangent -tangenthældningen ( er dette ikke differentialkvotie...
  • 8.009

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med denne opgave og forstår ikke en dyt, da vi endnu ikke har lært noget om dette. er der nogen der kan hjælpe? Bestem minimum for funktionen f(x)=x^2+2/x , x>0
  • Hvordan kan man se på en forskrift, at grafen er en ret linje?

    Forumindlæg
    F.eks. f(x) = 200 - 1,62x Hvordan kan jeg se at eksemplet ovenover er en ret linje?
  • Bestemmelse af forskrifter

    Forumindlæg
    Hej Hvordan bestemmer jeg forskriften f o g og g o f f(x) = 2x + 1 og g(x) = x^2 - 1 Har ingen ide om hvad det betyder og kan heller ikke finde noget nogle steder
  • Sammensatte funktioner

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp til dette spørgesmål om sammensatte funktioner. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare formuleringen.
  • Krav for differentiabel funktion

    Forumindlæg
    Er der flere krav for at en funktion skal være differentiabel, end at den skal være kontinuer?