Søgning på: matematik b august 2013. Resultater: 19881 til 19900 af 107242
-
Trigonometri hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg har rigtig meget brug for hjælp til 2 opgaver i min matematik aflevering. Jeg har vedhæftet afleveringen og har brug for hjælp til opg. 1 på 2. side og opg. 3 på 3. side. Håber der er nogen der vil hjælpe mig. -
Vektorer i planen spørgsmål.
ForumindlægJeg sidder og skal op i mdt. matematik. Sidder fast i spørgsmålet: 15. Vektorer i planen. Forskellige fremstillinger af linjer i plangeometri. Vinkler og afstand i forbindelse med linjer i plangeometri, gerne med inddragelse af CAS-værktøj. Forstår simpelthen ikke hvad jeg skal! Vil nogen ikke r... -
andengradspolynomium mm.
ForumindlægHej allesammen, sidder med nogen matematik opgaver som jeg har brug for hjælp til, tænkte om i gad at være søde og hjælpe mig :D bestem f(-2) når f(x)= 2x^2 + k * x + 1 og f'(-2)=0 -
Simpel vektorregning
ForumindlægMATEMATIK VEKTORER En linje l har parameterfremstillingen l: (x y)+t*(2 1) Bestem en ligning for den linje m, der går gennem punktet (3,4) og er vinkelret på l. Hvordan gør man lige det? :) -
HJÆLP!!
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med mig med at regne en matematik opgave ud?! Kan virkelig ikke finde ud af den. Har brugt lang tid på at kigge på den og prøve at regne den ud, men fik alligevel ikke så meget ud af det. Tak på forhånd! :) (opgaven er vedhæftet) -
Slap-af-fag
ForumindlægVille lige høre, hvilkee fag, I mener, er de største/bedste "slap-af-fag"? Tænkes primært på valgfag på B niveau, som skal kunne aflaste to A-niveau fag i 3.g.Self vil nogle mene, at et fag som musik er et slap-af-fag, men det vil dem der ikke har en tone i livet modsige.Hva er et slap-... -
Finde højde af klippevæg |AH|
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en matematik aflevering, og jeg er fuldstændig lost! Opgaven lyder: "Figuren viser en klippevæg, hvis højde |AH| man ønsker at bestemme. På klippens højeste punkt A står en 20 m høj mast AB. Sigtelinjen fra C til A danner en vinkel på 39,2º med CH, og sigteli... -
Beviser for brøkregneregler
ForumindlægFindes der nogle beviser for de generelle brøkregneregler? -
polynomier - beviser
ForumindlægJeg har styr på beviset for løsningsformel til andengradsligningen samt faktoriserings beviset. Hvad er der ellers af beviser mht. polynomier ? Mit eksamensspørgsmål lyder således: Gør rede for definitionen af begrebet andengradspolynomium og gør rede for andengradspolynomiets rødder , g... -
Udtryk for den rette linje (?) HASTER!
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere matematik i morgen, men der er en opgave jeg har brug for hjælp med. Jeg går i 1.g 1.2.19 Undersøgelse. En del problemer kan løses ved hjælp af opstilling af rette linjer. Betragt f.eks. følgende problem: Mads går i supermarkedet og køber hhv. 6 øl og 4 sodavand, i alt ... -
Ligning
ForumindlægLøs denne - kan ikke finde ud af den: (skal bruge kvadratsætningerne) p=(a+b)a+a+b/a^2(a+1)-b^2(a+1) På forhånd tak. -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
Vektorregning
Forumindlæghjælp søges!!!!\n\nOpgave 2.002 \n\nOm to vektorer a og b gælder \n|a|=2, |b|=3 og |a+b|= 3 \n\nBeregn gradtallet for vinklen mellem vektor a og b. \n er ikke hel sikker på at dette er rigtig, men så har jeg sagt at vektor: a^2 = /a/^2 = 2^2 = 4 => vektor a =kvdr(4) =2 og det samme med vektor ... -
Dobbeltlogaritmisk papir
ForumindlægHej allesammen! Mit største problem er at tegne grafer i matematik. Jeg har særligt svært ved potens f. og her kommer mit spørgsmål: Hvordan skal jeg tegne nedenstående tabel i et dobbeltlogaritmisk papir? Opgave 5) I plantager bliver rødgraner plantet meget tæt. I et hæfte om skovdyrkning an... -
Afslag på SU
ForumindlægI 2005 tog jeg VUC HF men det viser sig nu at mit eksamensbevis aldrig var blevet "lukket". Jeg anede ikke at der var noget der her at det skulle "lukkes". Men det betød åbenbart at jeg ikke reelt fik min afsluttet min HF eksamensbevis. Det skal først "lukkes". Men f... -
Gange ind i parentes. Hjælp
Forumindlæga) a*(b*c) b) (a+b)*(a+b) c) -T*(b+c) -
opg.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave, kan ikke rigtig se den røde tråd i den ! Vil blive meget glad hvis jeg kunne få lidt hjælp. 1. En a-radioaktiv kilde har aktiviteten 370 kBq. a. Vis at kilden udsender 44,4 • 106 a-partikler I løbet af 2 minutter. En person har placeret direkte på huden. M... -
Differentialkvotienter gå hjem og ¤#&#¤%/# tak!
ForumindlægEllow Everybody. Jeg sidder med nogle opgaver til min matematik aflevering, og jeg er total på bar bund.. Det eneste jeg ved, er at det er differentialkvotienter.. FORSTÅR ikke det der står i bogen, og er gennerelt helt på bar bund mht, Differentialregning -.- Den første opgave lyder såda... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har fået denne opgave.. Bestem g'(x) når g(x)=ln(ax^2+b) hvor a og b betegner konstanter. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg er stadig nybegynder i differentialregning. -
Lektiehjælp!
ForumindlægHej Jeg søger lektiehjælp online. Jeg går i 1.g hvor jeg har matematik på a og fysik og kemi på b. Primært vil jeg gerne have hjælp med matematik, men det kan ske at jeg også skal have hjælp med fysik eller kemi. Jeg er villig til at betale penge for hjælpen og det vil variere mht., hvornår jeg ...
