Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19901 til 19920 af 90635
-
mangler hjælp
Forumindlæghar vedhæftet et billede af opgaven tak på forhånd -
Gennemsnit
ForumindlægEr der nogen, der ved hvor høj gennemsnittet skal være, når man gerne vil være farmaceut i 2008? -
variabelsammenhæng
Forumindlæghej . Jeg skal op til mundtlig mat om en uge. Og jeg er gået i stå på et af opgaverne. Variabelsammenhæng: - gør rede for ligefrem propertionalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable, og giv bevis formel for a giv et eksempel på anvendelsen af den lineære vækstmodel. Plz hjælp -
c2=A2+b2 - ??????
ForumindlægHej. Det siger sig selv. Hvad er c2=a2+b2??? -
Differentialligning
ForumindlægJeg har følgende differentialligning: dy/dx = y(1-3y) hvordan kommer jeg igang med den? Det er nyt for mig når der står y(1-3y). Skal jeg gange ud eller ? -
Andengradsligning
ForumindlægEr der nogen, som kan løse denne andengradsligning? x^2-4*x-5 = 0 På forhånd tak -
lineær sammenhæng
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved at forstå beviset af ligningen y=ax+b og vil derefor gene have få det forklaret fra bunden af. hvis du evt har bevist sætningerne så send gerne. -
Skift af gymnasium
ForumindlægHej, Jeg har på det seneste overvejet at skifte gymnasium. Jeg går på nuværende tidspunkt på Københavns Åbne Gymnasium, på linjen Samf A, idræt B, mat B, men er efter grundforløbet blevet meget glad for biologi og knap så glad for samfundsfag (jeg ser ganske enkelt ikke nogen mening med, at s... -
opstil en ligning for køb af æbler
Forumindlæg1 pose æbler koster 35 kr. (deraf koster indpakning 5 kr) Der er 20 æbler i posen. udregn hvad 1 stk æble koster (X skal ævre styk prisen. opstil ligning.. HJÆLP? -
Projektion af vektor på linje
ForumindlægMellem punkterne A(0,3) og B(4,6) er en ret linje. Jeg skal bestemme projektionen af a-vektor (10,-5) ind på denne linje. Hvordan kan man gøre dette? På forhånd tak! -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHvordan ville i løse nedenstående opgave? Jeg har altid haft svært ved at skulle bestemme hvad de forskellige faktorer reelt betyder. Tusind tak på forhånd. Opgave: I Kulturministeriets udgivelse “Kulturpenge 2003” har man opgjort det årlige antal udsendelsestimer på DR TV. I en mod... -
24 timer eller 24 minutter?
ForumindlægHvilke eksamener er 24 timers-eksamener, og hvilke er 24 minutter? -
Undersøg om linjen l skærer cirklen?
ForumindlægHej, Jeg sidder og øver til eksamen, men er blank ved denne opgave: En cirkel har centrum (-2,1) og radius 5, og en linje l er bestemt ved ligningen 2x+y-6=0. Undersøg om linjen l skærer cirklen -
Lidt usikker
Forumindlæg4. forklar betydningen af a og b. er det ikke bare at a er antallet af elever og b er stigning i procent pr.år -
lineær funktion og proportionalitet
ForumindlægHej, Skal snart til eksam, og har brug for lidt hjælp 1- Gør rede for lineær funktion f(x) = ax+b bevis herunder en elle flere sætninger om tallene a og b. 2- Gør kort rede for ligefrem proportionalitet, gerne med udgangspunkt i et konkret eksempel. Jeg har brug for lidt hjælp til nr:2 pl... -
Brug af SIR-modellen i praksis.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en AT-opgave om empidemier, hvor jeg har valgt at tage udgangspunkt i SIR-modellen. Jeg har nu læst en hel masse om selve modellen, samt alt teori omkring den og mener at jeg har forstået den godt nok, jeg har bare et problem når jeg skal til at lave den i praksis over ... -
den genetisk kode
Forumindlægjeg ved jo at der skal 3 baser der koder for en aminosyre, men hvad jeg ikke forstår er følgende som der står i min bog om at en base alene self ikke kan kode for en aminosyre, for ellers ville der være 4 forskellige koder, hvilket jeg ikke forstår osv med to baser efterfølgende??: Da der kun fin... -
er det rigtigt?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe? :) Nedenstående tabel viser vejdirektoratets opgørelse over antal trafikdræbte personer i det 1.halveår for hvert af årene 2007-2012 I en model antages det, at udviklingen i antal trafikdræbte personer kan beskrives ved en funktion af typen Y=ax+b, År ... -
Rette en aflevering
ForumindlægHej sp Jeg vil høre om der er nogle der vil/ har tid til at læse og rette min opgave. Har ikke vedhæftet den, men sender over indbakke/ mail, da jeg har oplevet at nogle har sat min opgave ud på nettet, hvilket har været en ubehagelig oplevelse. Kh. -
Vektor hjælp!
ForumindlægHej, har denne opgave (bilag), og ved ikke helt hvordan jeg gør. Det er med hjælpemidler!
