Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19981 til 20000 af 22257
-
rationale tal
ForumindlægHvad er det, der gør et rationalt tal til et rationalt tal? Jeg får det fremstillet som bl.a. mængden af alle brøker mellem tal, mens e, pi, osv defineres som irrationale tal. Imidlertid er det, hvis man har en syg nok lommeregner, vel muligt at opstille f.eks. pi som en brøk af et eller andet ... -
fuktioner / procent
ForumindlægPt. sælger en virksomhed 400 stk. sko om året, prisen er 20 kr. pr. stk. Derfor er deres omsætning kr. Virksomheden vil gerne have at 20% af omsætningen skal være overskud, efter de har betalt regninger. Hvor mange skal virksomheden nu producere før deres ønske går op? -
g'(x)=0
ForumindlægLøs ligningen g??'(x)=0 og forklar, hvad løsningerne viser om grafen g her skal vi gøre brug af nulreglen. Nu kan jeg ikke komme videre.. og hvordan forklare man hvad løsningen viser om grafen g ? -
Resistans
ForumindlægHej Jeg skal diskutere, i en fysik rapport, hvorfor begrebet resistans er relevant for nogle komponenter, men ikke for andre. (komponenterne er, en glødetrådspære, en resistor og en diode) Jeg vil mene begrebet er relevant i forhold til en glødetrådspære fordi, at når spændingsfaldet bliv... -
everyone has/have?
ForumindlægHvorfor hedder det has og ikke have? -
FYSIK OPGAVER - HJÆLP! (DET HASTER)
ForumindlægHej. Er der nogen der ude, som har lavet opgave: 47, 54, 68 og 69 i fysik-bogen B2 - det starter fra side 79. Helst med forklaringer også! Hvordan i har fundet frem til resultatet og så videre... Jeg har ligget syg i over en uge - så jeg har ikke været med til hvad klassen har gennemgået, håber v... -
funktion
ForumindlægJeg skal bestemme k, idet kraterets diameter, mält i meter, og x er energien, mält i megaton TNT. Barringer-krateret er 1200 meter i diameter, og ved nedslaget blev der brugt en energi pä 20 megaton TNT. Jeg bruger formlen: y = k · x(1/3) Jeg siger: y = 1200 x = 20(1/... -
Beregning af teststørrelse
ForumindlægJeg skal skrive om hypotesetest i min SRP, og har lige skrevet afsnittet om beregning af teststørrelse, ville være rart hvis nogen kunne læse det igennem, og se om det bare er ren volapyk, og hvis det er, evt. omfomulere på det der ikke giver mening :) Når et eksperiment udføres n gange, uafhængi... -
Valg
ForumindlægSå er det afgjort, hvem der er vores statsminister og bla bla bla (jeg beklager dovenskaben) Hvad mener I om gårsdagens resultater? Var det det I forventede/havde håbet på? Synes det var indlysende, allerede en time før selve "afgørelsen".... Mussy06 ;D -
Gammafunktionen
ForumindlægHej med jer. Jeg er p.t. i gang med at evaluere værdier i gammafunktionen, og jeg vil gerne finde værdien af , hvor . Jeg har fundet: hvoraf jeg ved substitution af får og jeg ved, at , men hvordan kommer jeg videre herfra? Mange tak på forhånd. :-) -
hvad betyder konstanterne
ForumindlægHej. Jeg skulle lave en graf, hvor jeg havde indbyggertal fra år 1996-2012. derefter fik jeg ligningen 20038x -3E+07. jeg skal forklare hvad konstanterne betyder, men jeg forstår ikke hvad 3E betyder? -
Lad os lege en leg!
ForumindlægFind fejlen! :D 1=sqr(1)=sqr(1*1)=sqr((-1)*(-1))=sqr((i^2)*(i^2))=i^2=-1 -
Usa=supermagt.. Nej TAk!
ForumindlægNår vi nu ser et land som USA, der den nuværende supermagt her på jorden, kommer jeg til at tænke på at et land som dette, slet ikke bør have al den magt.. ud af verdens samlede befolkning udgør USA kun 5%, ergo, USA varetager interesse for 5% af verdens befolkning + allierede. samtidig er USA ... -
Blokering at startprogrammer ( processer )
ForumindlægDet irriterer mig at min PC ( Windows 7 ) anvender tid på komplet unødvendige apps. Jeg ved godt, at jeg kan afslutte sådanne processer manuelt hver gang Windows er startet. I de gode gamle Dos-dage kunne man blot editere autoexec.bat filen. Det var det! Findes der en tilsvarende fil i Windows,... -
At pendle mellem Århus og Aalborg?
ForumindlægEr der nogen der har erfaring med at pendle mellem Århus og Aalborg Universitet. Jeg ønsker at læse sociologi, men har ikke interesse i at forlade Århus. Og alternativt, hvilke studier i Århus minder mest om sociologi? Psykologi? -
afledede funktion af brøk
ForumindlægHej alle. Er der en der kan give en formel eller et fif til hvordan man finder den afledede funktion af en brøk? Hvis der hjælper så har jeg fået funktionen: f(x)=(x-3/2x-1)+5 Jeg må ikke bruge lommeregner, kun til af kontrolere facit. Tak på forhånd. Hilsen Camilla -
Acetatpuffer, stofmængde og tilsat NaOH???
ForumindlægJeg skal beregne stofmængden af S og B i en acetatpuffer bestående af 1,36 g CH(3)COONa*3H(2)O, 9,09 ml 0,1 M HCl og 90 ml H(2)O. Totalkoncentration af pufferen er 0,100 M, pH = 5,64 og pKs(CH(3)COOH)= 4,64. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg beregner de stofmængder. Derefter skal j... -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Fysik opgave
ForumindlægEn cyklist kører på frihjul ned ad en bakke. Cyklist og cykel vejer tilsammen 85 kg. Ved bakketoppen er cyklistens hastighed 6,5 m/s, og bakkens højde er 15 m. Beregn cyklistens hastighed ved bakkens fod. Regn med, at der ingen gnidningsmodstand er i cyklens lejer og mellem cykel og vej, og at vi... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej. Jeg sidder med følgende opgave, som jeg ikk kan løse :/ i et bestemt spil kort trækker hver spiller tilfældigt 5 kort fra ialt 52 kort. De 5 kort udgør det, man kalder en "hånd". a) hvor mange forskellige hænder kan der dannes? b) hvor mange forskellige hænder kan der da...
