Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5041 til 5060 af 160716
-
Matematik - Geometri
ForumindlægHej Studieportalen. Sidder med en opgave om driller mig lidt. Der er vedhæftet et billede af opgaven, og det er den sidste opgave, jeg har problem med, altså den hvor man skal finde længderne. Har fundet Vinklen A, kan bare ikke lige kommer videre. Håber i kan hjælpe! -
Engelsk på A niveau svært?
ForumindlægHej, jeg skal på STX her efter sommer og kunne godt tænke mig en kreativ linje. Næsten alle de kreative studieretninger har engelsk på A niveau. Jeg kan rigtig godt lide engelsk, men har altid været usikker på, at tale det og føre en samtale på det. Derfor ville jeg rigtig gerne høre jeres mening... -
Matematik b
ForumindlægHej Jeg er en af dem der er rigtig dårlig til matematik, men sidder til daglig og øver mig på nogle opgaver og det sker selvfølgelig, at jeg går i stå ved nogle af opgaverne. Jeg har prøvet at hente hjælp hos min lærer, men desværre bliver jeg henvist til netsider og han mener, at jeg er &q... -
Bestem tværvektoren til a = (-3,2)
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp. Bestem tværvektoren til a = (-3,2) -
matematik - monotoniforhold
ForumindlægHej jeg sidder med denne opgave (vedhæftet) og jeg har ingen anelse til hvordan og hvorledes jeg skal gøre. og har brugt virkelig lang tid på det, så håber nogle kunne hjælpe. Tak på forhånd Vh Matt -
matematik opgave??
ForumindlægHej er der ikke nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? (i bilaget) Det HASTER!! pLEASE help -
stamfunktion matematik
ForumindlægHvordan angives stamfunktionen af f (x) = 13x? skal man benytte reglen for integration af eksponentialfunktionen ? tak! -
Matematik aflevering
ForumindlægHvordan kan jeg bevise eller vise at en funktion er eksponentiel? opgaven lyder: hvilken af disse grafer er graf for funktionen y = 0,5*2^x? begrund svaret. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal bevise at det er eksponentiel. tak på forhånd:) -
Matematik G
ForumindlægVil have hjælp til 6,7,8 -
Matematik Opgave hjælp
ForumindlægHej, har denne opgave, hvor jeg er usikker på b) og c) Jeg har lavet a), men kan ikke finde ud af b) og c) dog er jeg rimelig sikker på at jeg skal optimere i c) -
Hvad er matematik god/ dårlig til?
ForumindlægHvad er fordele ved matematik og ulempe? -
LIgning problemregning maj 2012
ForumindlægHej, sidder fast i den her ligning. 194=208-0,7*x Tak på forhånd. -
Eksponentiel vækst A
ForumindlægJeg vil gerne vide, hvad der generelt forventes til den mundtlige eksamenen i Matematik A omkring eksponentiel vækst (vigtigst) og de to andre vækstformer. Meget af stoffet ses også i B-pensum, men jeg har ikke arbejdet med det alvorligt på A-niveau. -
hvornår bytter man om på a og b?
Forumindlæghej alle :) Som så mange andre skal jeg til eksamen i skriftlig matematik A Men er kommet i tvivl om hvornår man bytter om på a og b (ifølge lommeregneren) Er rimelig sikker på man gør det i eksponentiel- og potensfunktioner, men gør man det også i linenær funktioner? :S -
Hjælp: Brøker og bokstaver a^-4*a^3
ForumindlægHejsa, jeg sidder her med en opgave som driller. Jeg er igang med at tage matematik B på NET-HF og er pludselig gået kold på flg opgave: (a5 / a-4 ) * (9 / a3) Jeg går ud fra at nævner kommer til at hedder a5 *9 = 9a5 men nævneren a-4 * a3 kan jeg ikke lige dreje. Som jeg har forstået det er et... -
Bestem a og b tal
ForumindlægHej derude :) - funktionen f(x)= b*x^a opfylder at, f(2)= 12 og f(4)=96. bestem a og b tallet. Nu bliver jeg lidt i tvivl, jeg skal løse den matematik programmet maple. Skal jeg bruge formlen : a= log(y2/y1) / log( x2/x1) også har jeg a-tallet og derefter skal jeg så bruge formlen: b= y1/a^x ? h... -
Matematik opgave!
ForumindlægJeg er usikker på om jeg har løst opgave 6 rigtigt. Er der nogen som kan løse den så jeg kan sammenligne mit arbejde med jeres. Tak på forehånden. -
Matematik niveau
ForumindlægHvad synes I.. Er springet i matematik sværest fra C-B eller B-A? Jeg har haft det på c niveau og klarede det fint, men har stadig meget svært ved matematik, men skal have det på A niveau for at komme ind på mit studie.. Håber at få lidt meninger omkring dette selvom jeg godt ved, at det er en ... -
hjælp med matematik:S
Forumindlæghey alle sammen der er en opgave som jeg har svært ved at forstå vil en af jer ikke være søde at hjælpe opgaven: nogle gymnasieelever har undersøgt, hvor hurtigt et fyrfadslys brænder. først fandt de, at lyset vejede 20g og den lille aluminiumbeholde 0,8g. herefter tændte de lyset, vejede det ... -
Hjælp til matematik projekt
ForumindlægHej derude, jeg har desperat brug for hjælp til opgave b som kan ses på billedet. Jeg har i langtid nu prøvet på at løse den men kan ikke finde ud af det, håber i kan hjælpe mig:)
