Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 6941 til 6960 af 127115
-
diode
Forumindlægd) Hvad kan man anvende en diode til? Gør strømmen ensrettet fordi den har en negativ side og positiv side er det korrekt? kan der tilføjes andre vigtige ting? -
IDÉER TIL FREMLÆGGELSE!!!!
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har lige lavet vore 9. kl. projekts produkt - nemlig denne her hjemmeside - http://web-side.dk/Websites/My21/ . Vores hovedemne er "Det 21. århundrede", og vores undermne er medier. Vi skal fremlægge i næste uge, og vi er 100% enige om at det ikke skal være... -
Hvad er denne mand?
Forumindlæg"He stated that he was a socialist though he later favored a quasi-libertarian system." I et tidligere indlæg fik jeg at vide at quasi-libertarianism er det samme som libertarian socialism hvis pendant er Enhedslisten i Danmark. Hvis man først siger at man er socialist og senere libe... -
HASTER: Hjælp til delopgave om "Vektor i planen"
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en mat.opgave som jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe an :( opgaven lyder sådan her: Bestem en ligning for den plan (alfategnet) der indeholder punkterne O, A og B. En plan (betategnet) er givet ved ligningen 2x+y-2z=0 Jeg er ikke så godt til matematik, så ... -
punktmængde
Forumindlægjeg har en opgave som hedder: Beskriv den punktmængde der har ligning x2 – 3x + y2 – 6y – 1 = 0 jeg er nået så langt, men kan ikke rigtig komme videre, er der en som kan hjælpe mig med at blive færdig? x^2-3x+y^2-6y-1=0 x^2 - 3x + y^2 - 6y = 1 (x^2 - 3x) + (y^2 - 6y) = 1 (x^2... -
kuglens ligning
ForumindlægHej, jeg skal omskrive flg. kuglens ligning: x2+y2+z2-14x+2y-10z=-39 og bestemme centrum og radius. Jeg har fået den til:( x-7)2+(y+1)2+(z-5)2=√(−39) er centrum (7, -1. 5) og radius √(−39) - er det rtigtig?? på forhånd tak :) -
Gnidningsmodstand
ForumindlægEn kugle befinder sig i en væske. Kuglen er ophængt i en tråd, der over letløbende trisse er forbundet med et lod. Når massen af loddet tilstrækkeligt lille, vil kuglen bevæge sig nedad i væsken med konstant fart. Jeg får så oplyst nogle forsøgsresultater, der angiver massen og farten på loddet. ... -
Hvorfor må a og b ikke være nul i linjens ligning?
ForumindlægHej Hvad sker der hvis a og b giver 0 i linjens ligning ax+by+c=0? Så er c=0? Betyder det så, at vi ikke har en linje, eller hvad? Tak på forhånd. -
Oversættelse til tysk
ForumindlægHej Jeg har nogle danske sætninger som skal oversættes til tysk 1. Karl arbejder siden et år hos mesteren 2. Han går med kusinen til byen 3. Vi drikker øl til maden 4. Efter en time var han færdig med bogen 5. Vejen til landsbyen fører gennem skoven 6. Hun bor hos sin bedstemor ... -
Eksamenshjælp
ForumindlægI 1986 den 26, april opstod der i Tjernobil, Ukraine, en eksplosion en brand i byens atomkraftværk. Eksplosionen og branden betød at der blev spredt ca. 50. mio. curie radioaktivt stof gennem luft til hele Vesteuropa. Radioaktivt stof aftager eksponentielt. Halveringstiden er 30 år. Hvor stor en... -
Problemregning
ForumindlægJeg skal finde ud af hvor lang tid det tager for en lastbil at tage en lufthavns tur og turen hjem til sygehuset, og farten i gennem byen er 40 km/t og på lufthavnen køre ambulancen 60 km/t men jeg ved ikke hvordan jeg skal regne det og heller ikke hvilken formel jeg skal bruge om jeg skal bruge ... -
Essay
ForumindlægHej, Jeg var på studietur i Manchester her i Marts og har nu fået til opgave i dansk at fortolke et af nedenstående temaer gennem et essay - men er gået fuldtændig i stå, nogen der kan hjælpe? Temaer: Forbindelser, Ungdomsliv, Skrift, Byens Puls, Ved vandet, Historiens vingesus, Dekoreret, Energ... -
Diff. ligning.
ForumindlægHej! Hvis der er en som vil løse følgende trin for trin ville det hjælpe mig meget, da jeg ikke kan se hvor jeg går galt i byen: Bestem den fulstændige løsning for: 2y'=y+e½x Det jeg har gjort er: ½*2y'=½y+e½x <=>y'=½y+e½x ... -
Dansk essay om "hånd"
Forumindlæghej jeg har lavet et essay om ordet "hånd". Jeg ved ikke rigtig om det er godt eller skidt, hvis i kan komme med en analyse og fortælle om der er noget som kan gøres bedre må i meget gerne fortælle det. Her er essayet: Hænder ser vi overalt på vores vej. De kan være smukke, de kan være... -
Matematik?
ForumindlægDer er nogle opgaver jeg ikke forstår. 1.1 Beregn den samlede pris for udstyret (449 + 249 + 289 + 299 = 1286 kr) 1.2 Hvad skal Sofie betale for udstyret i sportsforretningen - når hun får rabat på 12.5% Når der står sådan en opgave, er det ikke bare; 1286/100 * 12.5% = 160.75? --- Sofie løb... -
sproglig HN skr. eks
ForumindlægHeyHvordan gik det jer i dag? personligt synes jeg selv det var en rigtig dårlig historie. Der var ikke meget guf i den, og noget værre romantisk pladder. Jeg kunne alligevel ikke rigtig finde ud af om den handlede om kærlighed eller om det i virkeligheden bare var sex? Synes til gengæld oversætt... -
Jordens Alder (Eksamen)
ForumindlægJeg skal snart op i noget som hedder AT. Vi er delt i grupper, og hver gruppe medlem har 8 min til at fortælle om sit emne. Vi har alle overemnet "Jordens Alder" og jeg skal fortælle om hvordan man bestemmte jordens alder ved "afkøling af kugler" dengang OG hvorfor dette ikke ... -
Tysk.. Haster.. Er der slet ikke nogen som har tid til at rette..
ForumindlægØstberlin gled langsomt forbi mine øjne, men jeg uden egentligt mål gik hen ad en gade. Mange mennesker gik forbi mig, men jeg lade ikke rigtig mærke til dem. Ved en kiosk stod folk i kø for at købe aviser, man kunne få, og jeg blev stående for at spørge om vej. Jeg spurgte et ungt par om vej til... -
kombinatorik
Forumindlæg1: hvor mange forskellige tocifrede tal kan man danne med cifrene 3 og 4, hvis de kun måtte benyttes en gang hver? 2: hvor mange forskellige trecifrede tal kan man danne med cifrene 3, 4 og 5, hvis de kun måtte benyttes en gang hver? 3: hvor mange forskellige firecifrede tal kan man danne med c... -
Lille spørgsmål om mitochondrie?
ForumindlægHej med jer :) Jeg har et lille spørgsmål vedr. mitochondrier. Hvordan er dennes opbygning og funktion? Jeg håber, at I kan svare dybere end jeg kan, for jeg forstår det ikke helt :(
