Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10101 til 10120 af 11183
-
hastighedsopgave
ForumindlægNogen der ved hvilken formel der skal bruges? jeg kender jo ikke nogen hastighed, me nkender start og slut placering som er på 100 og 0 og tiden er 2 sekunder? -
Mærkelig opgave
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde uaf af den her opgave (ligger i pdf) på forhånd tak -
Syreregn, nogle fejl?
ForumindlægHejsa Jeg har fået til opgave, at jeg skal skrive syreregns virkning, og hvad vi kan gøre ved det. Den må MAKS fylde 1 side, og derfor havde jeg ikke nok plads til at uddybe. Jeg vil gerne vide, om jeg har lavet nogle fatale fejl, eller at jeg har misforstået noget af det. (Grammatik er ligegyl... -
Ideer til kortfilm
ForumindlægJeg skal op til eksamen i kortfilm, og mangler lidt ideer. Vi har set Ernst og lyset, Drengen der gik baglæns, Valgaften, Der er en yndig mand, Pin up og Eksamen. Jeg skal vælge en film på under 8 min, gerne med meget "stof" på :) -
Medicin adgangskvotienter.
ForumindlægHej. Jeg bliver student om en måneds tid, og jeg har nogle bekymringer hvad der angår mit drømmestudie. Lige pt. er mit gennemsnit på ca 10,3(inkl. bonus) men når jeg tager et kig på adgangskvotienter 2013 for medicin, bliver jeg bange.. Københavns Universitet 11,1 10,8 Syddansk Unive... -
Bevis: integration af lineær funktion
ForumindlægHvordan kan jeg bevise integration af lineær funktion? -
Dispositioner mundtlig matematik (10. klasse)
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan en god disposition er i matematik? Har i muligvis et eksempel på en disposition må i meget gerne sende. Jeg har nemlig svært ved at lave en god dispostion til mundtlig matematik... :D -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
Kan IKT faget på HTX hæves fra "C-Niveau" Til- "A-Niveau"?
ForumindlægHej alle SP'er. Håber i kan besvare mit spørgsmål vedrørende Hævning af fag.- Spørgsmålet er ved overskriften!- Tak på forhånd -
argumenter, hjææælp
ForumindlægHej alle, sidder virkelig og bøvler med den her opgave, da jeg ikke rigtigt ved hvordan man argumentere ud fra en økonomisk teori, håber nogle kan hjælpe! Argumenter ud fra økonomisk teori for synspunkterne, som de kommer til udtryk nedenfor. ”Sunde offentlige finanser er den klippe... -
HELIUM
Forumindlæghej. hvordan er helium opbygget ?? (jeg er ikke så god til fysik/kemi så jeres svar må gerne være let at forstå) :) -
Middel og effektværdi
ForumindlægUdgangsspændingen fra en variabel spændingsforsyning forløber efter en sinuskurve med maksimalværdi 311 V og frekvens 50 Hz, dog mangler ved den aktuelle indstilling de første 45 grader i hver halv-periode. a) Skitser spændingskurven for en hel periode. Svar i anden tråd. b) Beregn spændingens ... -
Matematik og Økonomi
ForumindlægHej søde matematikere ;-) Jeg har et problem med en opgave, som jeg håber at i vil hjælp med. Jeg har vedhæftet et billede. Hilsen Amalie -
Sindssyg isoleringsproces, hjælp med at forkorte!
ForumindlægHej. Jeg har gang i noget lidt hardcore isolering (synes jeg selv), og jeg er nu endt op med et resultat, der mildest tal er en smule uoverskueligt. Jeg har ikke noget facit, så det ville betyde rigtig meget, hvis nogen kunne bekræfte, at jeg ikke har lavet fejl undervejs. Jeg er ikke klar over... -
Hjælp til tre ligninger med tre ubekendte
ForumindlægJeg er i gang med at bestemme koefficienterne a, b og c ud fra tre punkter (dvs. alle x- og y-værdier er kendte). Jeg har dog det problem, at mit første udtryk for a er blevet uoverskueligt langt, og hvis jeg skal sætte det ind i udtrykket for b, så er jeg ikke sikker på, at det overhovedet kan s... -
Pufferkapicitet
ForumindlægHej er der nogen der ved hvordan man finder pufferkapiciteten i en titrerkurve? -
Bestem Henry konstant ud fra temperatur og koncentration
ForumindlægHejsa! Jeg har en opgave jeg simpelthen ikke kan løse, hvor jeg skal bestemme k' men ikke har trykket. Opgaven lyder: Angiv værdien af Henrys konstant (k’) for CO2 ved ligevægt mellem gasfase og opløst CO2 i en 0,15 M vandig opløsning af NaCl og en temperatur på 4 °C. Svarmulighe... -
Differentialregning + bestemmelse af forskriften for en tangent
ForumindlægHejsa, jeg skal bestemme f´(x) for følgende funktion: f(x) = x2 + 3x - 5 f(x) = (x2)´+ 3(x)´ - 5´ f´(x) = 2x + 3 - 0 f´(x) = 2x + 3 Håber, at det er rigtigt nok :-) b) Bestem forskriften for tangenten til f for x0 = -2 c) Bestem forskriften for den tangent til f, der har hældningen 7 Vin... -
skæringspunkt for to vektorer i rummet
Forumindlæghey er der nogen der kan give mig formlen til at finde skærings punktet mellem to vektorer i rummet kan simpelthen ikke huske den -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg ved godt at der er lang tid endnu til at vælge uddannelse men jeg vil lige høre hvilken uddannelse i kan komme med, hvis jeg altså interessere mig for naturvidenskabelig fag. Jeg elsker alle naturvidenskabelig fag dog mest matematik og fysik. Det skal være uddannelser der kan give en god ...
