Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10801 til 10820 af 11183
-
Er gymnasiet svært?
ForumindlægJeg går i 1.g og idag fortalte vores lærer os en hel masse om so1, 2 og 3 forløbene og om at vi skal aflevere vores noter, og at vi har eksamen til sommer, om karakter og om vores studieretningprojekt og jeg synes bare vi fik dumpet en masse prøver og afleveringer i hovedet, så jeg kunne rigtig ... -
Ulighed ifm. Taylors sætning
ForumindlægHvordan finder jeg N i ? Jeg kan selvfølgeligt prøve mig frem med forskellige værdier for N. Jeg tænker om der ikke er en mere analytisk metide at løse det på? -
Økonomi eller HA almen?
ForumindlægHej. Kunne godt tænke mig at høre fra nogle, der læser økonomi, især hvis de kommer fra hhx. Jeg synes HA almen linjen lyder utrolig spændende. Fagene kender man og det er alt sammen brugbart og den er bred. Men jeg synes ikke det virker til, at der er matematik nok. Jeg elsker mate... -
Er gymnasielivet hårdt?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er bange for gymnasielivet! Jeg har hørt at selv dygtige og fornuftige mennesker er blevet skoletrætte. Desuden hvis man kommer i en dårlig klasse, kan man så melde sig ud og hvis ja, hvordan? Hvordan havde I det i starten? Hvad er godt og hvad er dårligt? Kan det være en god ... -
((e^h - 1) / h) → 1 når h → 0
ForumindlægHej, jeg er lidt lost, hvad angår at vise denne grænseværdi: ((eh - 1) / h) → 1 når h → 0 Differentialkvotienten for ex og ln(x) kendes ikke. -
Lyrik til eksamen..
ForumindlægHej Jeg har trukket lyrik til eksamen i dansk, min lærer har rådet mig til at tag fat i nogle gamle sange, som fx. Tove Ditlevsen osv. fordi der er mere kød på og mere at arbejde med .. Problemet er bare at det ikke lige er mig, ikke fordi det er svært, men fordi det ville blive kedeligt i længd... -
1.g, åhh nej :'( Hjælp..
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er så nervøs, jeg er igang med at afslutte folkeskolen.. Jeg får gode karakter, jeg får kun 7-10 i mit årskarakter.. (Men det er bare folkeskole..) Jeg er blevet optaget på det almen gymnasiet, MEN jeg er så ufattelig nervøs... Jeg har et arbejde, jeg ved ikke om jeg vil ku... -
Er der andre, som har søgt ind på Historie?
ForumindlægHej, alle :-) Jeg har søgt ind på historie i år - kun på KU. Tror I, at I kommer ind - og hvor meget tror I, at snittet stiger? Jeg ville bare høre, om der var andre - og hvad I så forventer af studiet osv.? Har I en idé om, hvad I vil bruge studiet til i fremtiden, og ved I allerede, hvad I v... -
Matematik på A niveau på STX
ForumindlægHej :-) Jeg vil gerne have matematik på A niveau på STX, men jeg vil lige hører, om nogle af jer det på A niveau, og så kan fortællem ig lidt om det? Hvor svært er det virkelig, og skal man være total nørd i matematik, for at klarer det? Tak på forhånd. -
Nulpunkter
ForumindlægOpgaven lyder: En funktion f er givet ved f(x)= x3-4,5x2-30x+30 Bestem funktionens nulpunkter Skal jeg så nu bestemme f'(x) eller hvad? Og så derud fra beregne diskriminanten osv eller? -
2 Ubekendte
ForumindlægHey, er der en der kan hjælpe med mig den her: find x og y. 3x+4y-23 = 0 2x-3y-4=0 -
et polynomium's 3. rod ??
ForumindlægHej jeg er havnet med denne opgave: Polynomiet har tre rødder. Brug lommeregner til at bestemme rødderne. Husk at forklare hvilken metode du bruger. Jeg er med så langt at polynomiet skærer x-aksen tre gange og at ligningen skal være =0 jeg har dog aldrig siddet med sådan en opgave før.... -
Mini projekt om funktioner og andengradspolonominer
ForumindlægHej venner, Jeg er rimelig lost i de her opgaver, da jeg var syg da det blev gennemgået, og jeg derfor ikke ved hvad en monotoniundersøgelse er. Håber i vil hjælpe... Mvh Maria - opgaven er vedhæftet som billede -
Fjeder kræfter og harmoniske svingninger.
ForumindlægHey. Jeg er igang med at skrive en opgave om harmoniske svingninger i Mat A/Fys B til min SRO. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg først målte position som funktion af tiden for en fjeder, hvor der var tilhængt et lod (vægten vides ikke, men der er målinger med både tungt og let låd). Dette gav se... -
Konvergens radius
ForumindlægHej Alle! Håber på lidt hjælp til opgave 1. På forhånd tak;)) -
Betinget sandsynlighed - Kast med terning
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne opgave i betignet sandsynlighed? Der foretages to kast med en sædvandlig terning. Hændelsen A er, at mindst et af kastene giver en sekser. Hændelsen B er, at terningen giver en treer i det første kast. a) Bestem sandsynlighederne P(A) og P(A|B) b) Best... -
Dårlig eksamen :( What to do?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg var oppe til matematik mundtlig eksamen i går, hvor jeg desværre fik 02. Dette skyldes en helt masse personlige problemer etc. hvilket har gjort, at jeg var ukoncentreret og var "mentalt" ikke til stede. I mine årskarakterer har jeg 1... -
titrerkurve
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med nedestående opgave? -
Hjælp til matematik opgave.
ForumindlægHej studiefolk:) Opgaven er nedenunder beskrivelsesboksen. Jeg har brug for hjælp med den sidste opgave, og hvis I kan vise mig mellemregningen samt forklar mig opgaven, ville jeg være i dybbest set glad:) På forhånd, tak:) -
Bestemme integral
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare mig hvordan jeg løser denne opgave? Gerne med udgnagspunkt i den tabel,som jeg vedhæfter som det næste
