Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 11541 til 11560 af 32066
-
Indlæg???
ForumindlægHej, jeg skal skrive en skriftig fremstilling i dansk. Der står at jeg skal skrive et indlæg, men ved ikke, hvad det er - Debatindlæg? Blogindlæg? Jeg har ingen anelse. Der står bare, at jeg skal skrive et indlæg. -
Sandsynlighed for kugler
ForumindlægEr det korrekt at brøken bliver 7/27 for ikke at trække en lilla kugle her? "I et spil er der 7 lilla glaskugler, 8 røde glaskugler og 12 grønne glaskugler i en pose. Spillet forløber således, at der trækkes 4 kugler fra posen. Kuglerne lægges ikke tilbage mellem trækkene. Lykkes det spi... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Calciumhydroxid opløselighedsprodukt - rapport
ForumindlægHej, Er der nogen, der kan hjælpe med følgende spørgsmål, som jeg skal besvare i min rapport? Angiv på grundlag af forsøgsresultaterne den »bedst mulige værdi« for calciumhydroxids opløselighedsprodukt? Jeg er meget i tvivl, da jeg og min gruppe ikke nåede alle titreringer, inden tiden var gå... -
Hvad koster en øl?
ForumindlægJeg har lidt poblemer med denne opgave nogen som kan hjælpe? Ulla drikker 5 glas rødvin og 9 øl. Hun betaler selv. Et glas rødvin koster 20 kr. Ulla betaler 50 kr. mindre end Jonna som har købt (og drukket) 12 øl og en dyr, dobbelt whisky til 75 kr. Hvad koster en øl? -
ligning (svær)
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at løse denne: "Løs ligningen uden brug af hjælpemidler" Billede vedhæftet tak :-) -
Babylonernes multiplikation
ForumindlægHeyy venlige mennesker :) Er der nogen der ved, hvordan babylonerne gangede? Jeg kender godt de to formler, men mit spørgsmål går især på, hvordan dette hænger sammen med kvadrattabellerne? Hvornår brugte de kvadrattabellerne? Skal op til eksamen her om et par dage, så er taknemmelig for enhver... -
lægning af fliser i et mønster
ForumindlægDenne type flise, som Laura vælger til resten af gulvet, er kvadratisk med en sidelængde på 20 cm. Laura vil lægge fliserne i det mønster, der er påbegyndt på skitsen herunder. (kan ikke sætte billedet ind her) 1.5 undersøg, hvor mange diagonalt skårne fliser der skal bruges langs væggen på 2,... -
Stofmængdekoncentrationer!!!!! Formel og aktuel koncentration!!!
ForumindlægAngiv den formelle og den aktuelle koncentration af Cl- efter følgende operationer: a) 50 g NaCl opløses i 500ml vand b) 100ml af en 2M opløsning af CaCl2 inddampes til et volumen på 25ml c) 500g HCl(g) opløses i vand og slutvolumenet er 45... -
funktionen
ForumindlægHey, hvordan regne det? -
Rumfang, hvor V kendes - skal finde l*b*h, hvordan??
ForumindlægRumfang er V = l*b*h Jeg ved, at V= 60 dm3, hvordan finder jeg l*b*h? -
Enheder - hjælp.
ForumindlægJeg har fgl. opgave samt facit vedhæftet her: https://imgur.com/a/jjZa1Lm Fra opgave a ses det, at værdierne som skal afbildes er fra 20 – 100 μm. Svarer 20 μm ikke til 2.0*10-5 m? Hvorfor har de indtastet værdierne som 1μm, 2μm osv. For så giver de rigtignok de 2.0*10-6 m. ... -
Rente opg
ForumindlægNogle der kan finde ud af løse denne opg? -
Bestemme a, en årlig procent
ForumindlægHej! Jeg ved ikke hvordan jeg skal bestemme en fast årlig procent Jeg har forsøgt at skrive alle de ting jeg ved: Jeg kender vel b, som er 20, da det er begyndelsesværdien, antal mia. man havde i startåret 2005. På x's plads skal der nok stå 15, da der er 15 år mellem start og slutår. Så... -
Afskaffelse af hurtigstartsbonus - påvirkning af adgangskvotient?
ForumindlægHej! Jeg har netop færdiggjort min HHX med et snit på 10,44 (10) inkl. hurtigstartsbonus. Kigger jeg rundt på de forskellige adgangskvotienter kan jeg se at den eksempelvis er 9,7 på AU Jura, hvilket ville kvalificere mig karaktermæssigt havde opstartsbonussen været gældende. Men eftersom den ... -
Hvad skal jeg dog gøre?
ForumindlægJeg læser Økonomi/polit. på KU, 4 semester. Sagen er den, at jeg har været oppe til 4 eksamener her i december-januar. 2 af disse eksamener bestod jeg, og jeg dumpede de to andre. De fag, jeg dumpede, hedder Mikroøkonomi I og Sandsynlighedsteori & Statistik. Jeg har fået svar fra min re-... -
Droppe ud?
ForumindlægJeg går i 3.g på STX og ved ikke, om jeg skal droppe ud? Jeg ønsker at tage en uddannelse, der kræver et højt snit og stoler ikke helt på, at kvote 2 er vejen.. Overvejer derfor at droppe ud og tage en 2-årig STX i stedet for netop at have den mulighed for at forbedre mine karakterer. Jeg spørger... -
Formel & aktuel koncentration
ForumindlægHejsa, er der evt. nogen der kan forklare følgende? En ukendt syre har syrestyrkeeksponenten pKs = 3,17 Hvis den formelle koncentration, c, af syren er 2,0 M, hvad er da den aktuelle koncentration af oxoniumioner? -
Tilbagebetaling af SU under Cand.merc speciale
ForumindlægHejsa (Vidst ikke hvilken kategori der passede på mit spørgsmål) Er der nogen der har erfaring eller viden angående om man kan blive krævet at tilbagebetale SU såfremt man dropper ud under 3. forsøg af en speciale skrivning i december måned? Specialet startede primo-februar og rækker sig over 3... -
Partiet Venstre, haster
ForumindlægHej!:) Jeg skal lave en fremlæggelse om Venstre. Jeg har fået lavet noget, så jeg siger ikke at I skal lave min opgave. Men håbede I kunne hjælpe mig lidt på vej:) Jeg har været rigtig meget inde på Venstres hjemmeside (Venstre.dk) men synes ikke rigtig der står noget med deres holdninger, og me...
