Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 12861 til 12880 af 15240
-
Hjælp! Betalingsbalancen
ForumindlægHvad er betalingsbalancen? Og hvad har den med renter og skatter at gøre? :S -
Mundtligt Tysk, læse
ForumindlægJeg skal op her i morgen. Vil i den anledning høre om, hvor meget man skal kunne fra de stykker man nu læser. Jeg skal læse omkring tolv stykker på tysk, som jeg skal huske til i morgen. Hvor meget skal man så kunne fra stykkerne. Det skal dog lige siges at man selvfølgeligt trækker, og i sidste ... -
forklar mig.
ForumindlægHej.. mange gange når jeg skal skrive noget tysk, bliver jeg i tvivl om, hvilken endelse ordet skal have, og hvad ordet hedder i datid. Jeg har sådan et kort, hvor der ude i siderne står akusativ, dativ osv, og så er der et skema ud fra hver, med intetkøns ord, hunkøns ord osv, og hvilken endelse... -
meget vigtigt ligning:
Forumindlæghvordan løser man ligningen 8-(3-2x) = 4(x+2) -
Klage?
ForumindlægHej!Jeg har lige været oppe i geografi og fik 8, hvilket jeg er meget utilfreds med. Jeg går i 2.g og siden geografi var den eneste eksamen jeg skal op i i år, havde jeg læst pensum igennem 2 gange plus taget notater, for at være forberedt.=D Jeg kom op i dansk landbrug og statede med at redegøre... -
Fransk oversættelse
ForumindlægHvordan oversætter man dette?: For måske besøger hun bare sin familie. Har selv skrevet pour peut-etre elle juste vient sa famille. Tak på forhånd ! -
Logistisk vækst ?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og forbereder mig til matematik A, men er lidt i tvivl om hvad Logistisk vækst er? Håber der er nogen der kan forklare mig det. På forhånd tak. -
R er en Reduceret række-echelon form, bestem værdi
ForumindlægJeg har et spørgsmål til, hvordan man kan finde en værdi ud fra ovenstående slags matrix. Eks. Kunne være (skal forstille matrix): A= [ 1 -2 0 2 ] [ 2 2 2 1] Værdien jeg skal finde er R24, men ville helst hvis en kunne vise et eksempel udfra en af de andre. Er det helt vildt komplice... -
Højere ordens partiel afledte
ForumindlægHej allesammen Jeg har problemer med en opgave som jeg gerne vil bede om hjælp til. Det drejer sig om en opgave hvor man skal finde alle 1. ordens partielle afledte af g: g(x,y,t) = f(y*f(x,t), f(y,t)) f: R2 ---> R og g: R3 ---> R Je... -
TI-84 Plus lommeregner
ForumindlægHej..!Er der nogle som kunne tænke sig at købe en billig lommeregner TI-84 Plus.Den har grafregner, ligningløser, spil, sinus, cosinus og tangens, kan eksponential og logarimeregning... Kort sagt alt hvad der er nødvendigt på A,B og C niveau i matematik.Jeg købte den for 1050 ,- For 1,5 år siden.... -
fra g/cm^3 til kg/m^3
ForumindlægJa, som spørgsmålet siger: Hvordan regner man fra g/cm^3 til kg/m^3 -
Gode links til engelsk
ForumindlægGrammatik Verbix Online redskab til at bøje engelske verber (udsagnsord) SpellCheckPlus tjekker både for grammatiske fejl og stavefejl. Ordbøger Engelsk-Dansk / Dansk-Engelsk Ordbogen.com - mod betaling. Engelsk-Engelsk Cambridge Advanced Learner's ordbog (Engelsk-Engelsk... -
Det skrå kast / lodret kast
ForumindlægHej kloge mennesker Jeg har fået stillet opgaven: Du skal bestemme en vektorfunktion, der beskriver bevægelser, hvor tyngdekraften er den resulterende kraft. (det er uden luftmodstand) Jeg er med på at det er et lodretkast, men jeg ved ikke hvordan jeg skal bestemme en vektorfunktion for det. ... -
Forkastelse af nulhypotese eller ej?
ForumindlægJeg har lavet en binomialfordeling i forbindelsen med en opgave, hvor følgende påstand fremsættes: "Mindst 55% af Danmarks befolkning er tihængere af dansk deltagelse i krigen i Afghanistan". Signifikansniveau ligger på 5% og med hjælp af Maple (og andre programmer brugt til bekræftel... -
Engelsk ordstilling?
ForumindlægHej sp. Jeg har det ekstremt svært med engelsk og det ses tydeligt på min karakter. Det som der er problemet, er at min lærer nævner, gang på gang, at jeg har det danske med i engelsk. jeg simpelthen går hen og oversætter fra dansk til dansk-engelsk. Og som i engelsk, er det lige omvendt ... -
Koran, hellig krig
ForumindlægHar lidt problemer med at tyde det her:Koranen, 2:251, siger:Hvis Gud ikke holdt nogle (mennesker) i skak ved hjælp af andre, ville der herske kaos og ufred på jorden; men Guds nåde omfatter hele menneskeheden.OgKoranen, 22:39-41, siger:Gud belønner de undertrykte, der hjælper sig selv og forsvar... -
What are we laughing at?
ForumindlægJa, sådan hedder opgaven jeg skal skrive på engelsk. Hvad (jeg egentlig personligt) griner af. Problemet er at jeg synes det er svært at definere så hvis nogen har lavet en lignende opgave, eller kan komme med noget inspiration til hvad jeg kan komme ind på kunne det være vildt godt! skal aflev... -
liberale idealer
Forumindlæghej alle :) jeg har et spørgsmål.. det er til min stil om partier og ideologier. men kan ikke rigtig færdigøre den. da jeg er i tvivl om en ting. 1) hvordan kan det være at danmarks liberale parti, ventre's politik er så forskellig fra liberalismens idealer?? det ville være super at få nogle... -
Gymnasieelever bruger deres bærbar til chat
ForumindlægFornylig læste jeg lige en artikel om, at gymnasieelever bruger deres bærbarcomputer til alt mulig andet, som ikke har noget med undervisningen at gøre. Computerne har nogenlunde overtaget klasseværelserne, så nu gælder det altså om at have styr på dem.Jeg vil derfor høre jeres meninger om hvad l... -
som engelene flyver?
Forumindlæghej,, jeg ville lige spørger om er der nogen der har læst novellen.. Som englene flyver.. for jeg skal afl en stil her på fredag. og har ikke helt forstået opgaven.. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe... På forhånd tak:::::)))) Malika...:)
