Søgning på: religion noter etik. Resultater: 13581 til 13600 af 19479
-
Integral
ForumindlægHej! Nogen, som kan fortælle mig om denne geometriske fortolkning af resultatet er i orden, eller skal jeg forbedre den? Jeg har vedhæftet en fil, hvor I kan se beregningerne og min fortolkning. På forhånd tak! -
N`goola
ForumindlægJeg ville høre om der er nogle der kan fortælle mig hvad teksten N`goola handler om. Jeg har prøvet at søge under N`goola på nettet, men kan ikke finde teksten nogle steder.. Håber der er nogle der kan hjælpe.. -
funktionerne f og g
ForumindlægHjælp til opgave b) 1900 1975 46 70 Den forventede levealder for nyfødte (målt i år) kan beskrives ved en lineær funktion f af tiden (målt i antal år efter 1900) a) bestem en forskrift for f. y=ax+b --> 0,32x+46 Den forventede levealder (målt i år) for 65-årig kan beskrives ved den li... -
Terminsprøve - gode råd?
ForumindlægHalløj! Jeg skal op til engelsk terminsprøve i morgen, og ved ikke helt hvordan jeg skal øve mig. Har i nogle gode råd? :) Prøven består af to dele, den ene uden hjælpemidler hvor det er grammatik. I den anden del skal man skrive en stil, og alle hjælpemidler er tilladt her. -
Sidelængder og vinkler
ForumindlægJeg skal bruge noget hjælp til dette spørgsmål: Angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32000 m2 HJææææææææææææælp!!!! -
reaktionsskema for kobber(II)nitrat.
ForumindlægHej alle. Jeg har et problem med en opgave omhandlende en afstemning af en reaktion mellem kobber(II)nitrat, demineraliseret vand og natriumiodid i overskud. iodid'en skulle reagere kvantitativt med kobber(II)ioner og udfælde kobber(I)iodid og diiod. Jeg har indtil videre skrevet reaktionsske... -
Trigonometrispørgsmål
ForumindlægHej..:-) Jeg er meget i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge når jeg for opgaven på mit arbejdsark i matematik (trigonometri) I en retvinklet trekant er b = 16,7 A = 82 grader C = 90 grader - bestem siden a. - som sagt er i tvivl om hvilken formel, der skal bruges! Mvh Ma... -
please hjælp matematik
ForumindlægAntallet af danske lønmodtagere, der betaler til efterlønsordningen, er i perioden 2000-2005 aftaget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives med en lineær funktion hvor x er antal år efter 2000, og y er antal lønmodtagere, der betaler til efterløns¬ordningen. Det ... -
Reducer og isoler
ForumindlægOpgaven lyder: Reducér (x+y)^2 - 2 xy, og isolér r i formlen l*r^2+ p = q Hvordan gør jeg det???? -
hjælp til opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = x^3 + 2x + 8 Bestem f ' (1), og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)). Hvordan løser jeg denne opgave ? -
Blodkredsløb
ForumindlægHej jeg er igang med en biologirapport hvor jeg skal komme ind på blodkredsløbet. Er der nogen der kan se efter om jeg har forstået det rigtigt: Blodet strømmer rundt i et lukket kredsløb. Vi starter i venstre forkammer af hjertet som fører blodet igennem Aorta som er en den største arter... -
HJÆLP PLEASE
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig følgende spørgsmål. Det haster virkelig. Forklar, hvorfor (n,r) kan bruges til at beregne antallet af forskellige delmængder, af bevis , at k(n,r)=k(n-1,r-1)+k(n-1,r) Med venlig hilsen En der virkelig har brug for hjælp -
Matematik beregning
ForumindlægBeregning af potensfunktioner: A) 2*x^7=17 B) 4*x^2,6=42 c) 15*x^12=197 d) 0,5*x^4,1=122 e) 14*x^½=56 Nogle der evt. gider regne resultaterne ud? Har dem selv, hvis i først vil se - men vil gerne se om jeg har regnet dem ud rigtigt. -
Monotoniforhold
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg er lidt usikker på, det er delopgave b), og den lyder: Betragt funktionen: f(x) = 2 * sin((x-π)/2)+2, hvor 0 ≤ x ≤ 4π a) Bestemt funktionens nulpunkter, og skitser grafen for funktionen. Jeg har bestemt nulpunkterne til x=0 og x=4π b) Gør rede f... -
Dm og skæring mellem f(x) og g(x)
Forumindlægf(x) = x^-1 g(x) = 1/2x find dm for de 2 ? Og find skæringspunktet f(x) = g(x) x^-1 = 1/2x hvordan rykker jeg rundt på det? -
sammensatte ord
ForumindlægHej hvordan finder man ud af om et ord er sammensat eller ej. jeg kan se at jeg har et svært punkt på dette område. Har du evt. en rette nøgle / regler man kan følge for at skrive sammensate ord korrekt vil jeg meget gerne have dem. Tak på forhånd. -
Procenter
ForumindlægJeg har fået af vide at 100% repræsenterer 0,6161 Hvordan finder jeg så ud af hvor mange procent 0,121 er? -
onenote
Forumindlæghvordan kan man gør at man ikke synkronisere i onenote, fordi til eksamen må man ikke synkronisere. -
Mundtlig tysk!
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig tysk om snart og kunne vil godt bruge hjælp til at blive bedre. Nogle der har lyst til at hjælp mig eller har forslag til hvordan jeg kan blive bedre? Hilsen -
Nogen der ved om emnerne til skriftlig dansk??
Forumindlægheey folkens. Er der nogen der kender til emnerne i skriftlig dansk i år?
