Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 14621 til 14640 af 15240
-
Amorosos identitet (monopolprisformlen)
ForumindlægHej med jer alle, Jeg sidder og er ved at udlede monopolprisformlen, men har lidt besværligheder med at vise en approksimation. Jeg kommer frem til at: GROMK=p*(1+e)/e og det skulle approksimativt være: GROMK=p*(e-1)/e Men hvordan viser eller argumentere jeg for denne approksimation? Symbolfork... -
El
ForumindlægHej Er der nogle der kan fortælle mig om jeg har beregnet rigtigt i forhold til at bestemme spændingsfald over hver resistor. Jeg har nemlig først beregnet strømstyrken over hver resistor, for efterfølgende har jeg kunne sætte mine værdier ind i Ohms lov for en resistor. Desuden har jeg resist... -
Logaritme- og antilogaritmetabel (Gangestykke)
ForumindlægEr der nogen som ved, hvordan man løser dette gangestykke 13.87*1.456 udelukkende vha. logaritme- og antilogaritmetabel. -
Spørgsmål om vand liter i beholder og parallelle linjer.
ForumindlægMine komplikationer, Jeg har to opgaver hvor jeg er rimelig lost. Opgave c1) Den første omhandler, at jeg har et vandret liggende beholder (i billede nedenunder kan man se det i snit), det er en cynlinder med en halvkugle for hver ende. Jeg har både udregnet rumfanget og det samlede overfladea... -
Skadeforsikring
ForumindlægHej alle Nogen der kan hjælpe mig med at forklare, hvorfor de gule lighedstegn i den vedhæftede fil gælder? Tusinde tak på forhånd -
Jeres computer-blækregninger....
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig, at I der laver blækregning på computer, ligger nogle eksempler ud på nettet, så jeg kan se det endelige resultat, ved brug af de forskellige resultater.Herinde anbefaler de fleste LaTex, men før jeg går i gang, ville det være rart at se om det er noget, der kan bruges. -
Moral
ForumindlægEt emne folk tit forsøger at belemre mig med er moral. Folk stiller sig op og forkynder, hvorledes den og den handling er amoralsk og hvorledes et givent psykologisk eksperiment skal klassificeres som uetisk. Et helt banalt eksempel kunne være psykologen John B. Watsons ”Lille Albert” – et tilfæl... -
Stil... nogle der vil kigge på den og se om der mangler kommaer, og bare alm. retning, gerne kommentarer til havd der var godt dårligt...
ForumindlægCarpe DiemMan siger at når man tager til Indien er det som at træde levende ind i en bageovn. Det var det også om end ikke værre. Da vi var kommet ud af lufthavnen myldrede 100.000 sælgere imod os. Den ene med klipklapper den anden med ure. Alle med et vildt blik i øjnene og et inderligt håb om a... -
Bacheloruddannelse ved Oxford?
ForumindlægSom nævnt i en tidligere tråd var det tidligere min intention at blive kandidat i økonomi (cand.polit.) ved Københavns Universitet. Imidlertid er filosofi og (international) politik to af mine hovedinteresser, og jeg vil gerne have en uddannelse, hvor disse fagområder også indgår. Jeg overvejede ... -
Hurtig hjælp til isolering..!
ForumindlægJeg har en formel hvor jeg skal have isoleret t2..! m.is * c.is * (t2-t1) + m.is * L + m.is * c.vand * (t2-t1)+ m.vand * c.vand * (t2-t1)Og hvis det hjælper med tal: 70g * 2.1 * (t2 - (-18C)) + 70g * L + 70g * 4.2 * (t2-60C) + 250g * 4.2 * (t2-60C)Kunne være super hvis en kunne svare rigtig hurti... -
Koblingskonstant
ForumindlægHvis man ønsker at finde koblingskonstanten i et spektrum, hvor er det så, at man skal måle afstanden imellem. Er det imellem linjerne, eller mellem linjerne i en linje? :) -
Til web-masterne: Rangliste - ja tak! :)
ForumindlægNu synes jeg efterhånden, at vi har ventet lang tid på den rangliste og op til flere gange, har emnet været oppe - og nu endnu en gang:Kunne I ikke sætte en rangliste op? :)//Blyanten -
Universitet
ForumindlægHej med jer! Jeg har et spørgsmål til hvordan det hele foregår på uni? Jeg ved man ikke har så meget klasseundervisning som på gym. Og at der ofte er nogle forelæsninger. Men vil det så sige at man selv læser derhjemme (eller på skolen for den sags skyld) og ikke får diskuteret med en lærer, hva... -
Hjælp til differentiering og ekstrema
ForumindlægHejsa, Jeg har fået stillet følgende opgave: "Bestem h'(t) og benyt dene til at bestemme efter hvor mange dage virksomheden har størst afsætning". Jeg har funktionen: h(t) = 0,033t^3 - 2,388t^2 + 51,311t Den har jeg differentieret til: h'(t) = 3 * 0,033t^2 - 2 * 2,388t + 51... -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
Hvorfor minus gange minus=+
ForumindlægJeg undrer mig over hvorfor minus gange minus giver plus. Jeg mener at have hørt at det kan vises ved komplekse tal hvor at negative tals argumenter lægges sammen, hvilket giver en vinkel på 0 grader, hvilket er argumentet for et positivt tal. Og da alle tal er komplekse, gælder dette altid. ... -
Større Skriftlig opgave!!
ForumindlægHey...Jeg vil lige høre jer om hvordan det er gået med jeres SSO-karakter? Skriv gerne emnet, karakteren og hvor meget du havde regnet med! -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Talepapir.
Forumindlæghej :) Er der nogen der vil læse mit talepapir igennem og se om det er godt nok? Jeg skal op imorgen - så ville være en stor hjælp. -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så...
