Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14781 til 14800 af 135324
-
bestem sider, vinkler og beregn arealet???
Forumindlæghar problemer med opgave 3 ( se vedhæftet fil) håber I kan hjælpe mig -
eksamen....
ForumindlægHej jeg skal til matematik eksamen her på tirsdag og torsdag og jeg ville bare spørger om man må have sine gamle noter med til færdigheds prøven. og hvad er det helt præcis jeg må med bringe til begge matematik eksamner? tak på forhånd :-) -
hhx-eksamen
ForumindlægHej jeg går på 3 år på hhx og sad lige og tænkte over eksaminerne her til sommer. Er der et bestemt antal c og b -fag man skal op i over hele uddannelsen? eller er det tilfældig utrækning? Jeg har ikke selv været oppe i nogle c-niveau fag endnu og har en veninde der var oppe både første og a... -
Find hypotenusen i retvinklet trekant.?
ForumindlægHej Matematikere. Jeg har fået stillet en opgave der lyder således: /| a / | \ b a+b = 24 / |7 /___|___ c = ? Lad ikke tegningen snyde, det er bare umuligt at lave det som en retvinklet herinde :) Jeg skal finde c i en retvinklet trekant. Jeg ved at a ... -
afstand fra punkt til linje
Forumindlægjeg har et punkt det hedder A = (3+2cost,4+2sint) og en linje der hedder y = 0,5x+6 hvordan bestemmer jeg t, så afstanden bliver mindst mulig? -
Overgang
ForumindlægHvor stor en overgang er der mellem mat på gym og mat på uni ? Hvordan vil I karakterisere overgangen? Har godt nok læst mig frem til, at man bevæger sig væk fra "anvendt matematik" til ren teoretisk matematik, men hvad er jeres oplevelser? Svar meget værdsat, tak! -
Hjælp til FSA dec 2011
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere FSA december 2011 på fredag, men har lidt problemer med nogle opgaver. Håber at nogle af jer kan være behjælpelige: 1) 50 dvd39;er sælges i en cylinderformet emballage. Målene på cylindernes diameter: 12,4 cm og højde: 9,5 cm. Dvd39;erne pakkes i kasser med... -
Skal jeg betale su tilbage?
ForumindlægHej, Jeg står i situationen, at i november/december har jeg været udeboende og fået udeboende su. Jeg har mellem jul og nytår flyttet hjem, og meldt min flytning til CPR som man skal før d. 1. Dof har SU ikke registreret min flytning endnu, da de har lukket mellem jul og nytår (Og jeg tror ikke e... -
Forsikringsmatematik/Aktuar = Kedeligt?
ForumindlægHej. Jeg har taget et sabbatår, og skal i løbet af de næste mange måneder finde ud af hvad jeg skal læse. Jeg har overvejet Aktuaruddannelsen, men har forhørt mig hos venner osv, og svaret er altid "Aktuar? Er det ikke den der uber-kedelige uddannelse? De også derfor de tjener gode penge, ... -
Skifte studieretning?
ForumindlægJeg har på det seneste tænkt på at skife studieretning, men jeg er ikke helt sikker. Den studieretning jeg tænker på er Matematik A, Fysik A, Kemi B. Jeg har 39;lige39; fået 10 til NV-prøven og har udviklet en interesse i fagene fysik og matematik. Men det eneste der holder mig tilbage er mi... -
Karakter spørgsmål
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder og skal have bestået Matematik, for at kunne komm på det studie jeg skal ind på, men sidder lidt og overvejer om jeg skal supplere faget, da jeg ikke har særlig gode karakter i det. Vi snakker om 00 i mdt og 02 i Skr. og jeg skal op i matematik skr. i næste uge, hvad kr... -
HJÆLP! Skal skrive et essay om sorg og en bog
ForumindlægHjælp mig, jeg skal skrive et essay om en bog der hedder Sort Lucia, Essayets tema er sorg, men i bogen sker der det at Lucias mor dør. Jeg tænker at jeg vil skrive det med morens død som erindringen i mit essay men nogle der kan hjælpe med hvordan man skal skrive det? alså på hvilken måde man sk... -
Hjælp
ForumindlægHej alle Jeg har fået en matematik aflevering og jeg har fået tre opgaver jeg ikke forstår. opgave 5: om en lineær funktion f oplyses det at grafen for f går gennem punkterne (2,7) og (4,13) a) Om en anden lineær funktion g oplyses det at grafen for g er parallel med grafen for f, samt at g... -
substitution
Forumindlægbestem arelaet af punktmængden M, afgrænset af grafen for f , koordinatsystemet og linjen med ligningen x=3: f(x)=kvadratrod(13 -x^2), hvor -kvadratrod(13)_< x_< 3. Det bliver sgu´noget rod med de her symboler, men _< betyder "mindre end- eller lig med" jeg kan godt noget af ... -
Rødforskydning + opgave
ForumindlægHey, Jeg prøvede at skrive i en gammel tråd, men det virker som om at det nye indlæg ikke dukker op inde på lektieforaet (jeg kan hvert fald ikke se det). Anyway, opgaven går på: En galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Be... -
Ligningssystemer
ForumindlægHej allesammen, jeg er gået lidt i stå med en matematik aflevering, så håber at I kan hjælpe mig lidt. Opgaven lyder: (x-2)/3 + (y+1)/2 = 3 (x-1)/2 + (y+3)/3 = 4 Disse to ligninger hører "sammen", så jeg går ud fra at de skal løses sammen, men jeg kan simpelthen ikke få de... -
Bestem a og b tal
ForumindlægHej derude :) - funktionen f(x)= b*x^a opfylder at, f(2)= 12 og f(4)=96. bestem a og b tallet. Nu bliver jeg lidt i tvivl, jeg skal løse den matematik programmet maple. Skal jeg bruge formlen : a= log(y2/y1) / log( x2/x1) også har jeg a-tallet og derefter skal jeg så bruge formlen: b= y1/a^x ? h... -
forsimpling af algebraiske udtryk
ForumindlægHvordan forsimples disse udtryk? og dette: -
potensregler?
ForumindlægEr der nogen som kan nævne mig potensreglerne? -
Logaritme
ForumindlægJeg har en graf hvor der ud af 1. aksen er log(D) og op af 2. aksen log(N) D = stammens diameter N = antal træer hvordan finder jeg en forskrift for den funktion, når jeg har henholdsvis (0,86,3) og (2,2;0,5) disse punkter mit eget forslag ville være at (x,y) = (10^x,10^y) og så bare sætte p...
