Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15741 til 15760 af 23489
-
Logaritme ??
ForumindlægJeg har fået denne opgave ! Alma, der går på gymnasiet, tjener penge ved at plukke bær i sommerferien. Hun får 8 kr. for hver bakke solbær og 5 kr. for hver bakke ribs, hun plukker. Det tager 9 minutter at plukke en bakke solbær, mens det kun tager 4.5 min at plukke en bakke ribs. Alma ... -
Forskrift for f(x)
ForumindlægJeg har ud fra en tabel fundet forskriften: f(x) = 17,09 * 1,9619^x Tabellen viser for polyester tovværk sammenhængen mellem tovværkets diamenter (målt i mm) og tovets brudstyrke (målt i kg) Det oplyses, at brudstyrken f(x) (kg) som funktion af diameteren x (mm) er en potens funktion. - Så sk... -
Trekantsuligheden i R
Forumindlægr € R r >=0 => |r|=r>=0>=-r og r|r|=-r>0>r. Heraf følger r<|r| -r <= |r| |r|=max{r,-r} |-r|=|r| Lad r og s tilhører R så r+s <= |r|+|s| -(r+s)=-r+(-s)<= |r|+|s| Alt det er jeg med på. Nu kan vi konkludere at |r+s|<= |r|+|s| , men hvorfor kan vi det?? -
ligning for tangent
ForumindlægHej igen. Så har jeg endnu en gang fået problemer med en opgaven omkring differentialkvotienter, som jeg håber, der er en venlig sjæl, der vil hjælpe mig lidt med, eller i hvert fald gøre så jeg kommer i gang :) Bestem en ligning for tangenten i punktet (4,g(4)) til grafen for funktionen 2/(1+k... -
Word-problemer
ForumindlægJeg har nogle små problemer med Word, og vil høre om nogle kan hjælpe med at løse dem:) 1) Når jeg laver fodnoter, så skriver jeg altid med Times i str. 10. Jeg kan godt markere det, og lave det om til det jeg ønsker, men det er lidt irriterende at skulle gøre det hver gang. 2) Jeg kan ikke sle... -
Matematik
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave, jeg ikke rigtig forstår. Jeg synes også den er svær, at løse. Opgaven lyder: Trekant ABC er ligesidet med sidelængden 8. Beregn radius i henholdsvis trekantens indskrevne cirkel og trekantens omskrevne cirkel. Jeg håber I kan hjælpe mig med opgaven. På forhånd tak. -
jura og statskundskab
ForumindlægHej .. Er der nogen der kan svare på hvor meget matematik/økonomi der er på henholdsvis statskunskab- og jurastudiet ..? Hvor vil i anbefale at man studerer jura/statskundskab? Hvordan er lønnen typisk efter endt uddannelse ? Tusind tak!! -
Bestem hældning
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med en opgave. Opgaven går ud på, at finde en ny hældning, jeg kender volumen og længderne, der er vist på tegningen. Jeg kender også den gamle vinkel, men hvordan finder jeg så den nye hældning? -
Samfundsfag - de fire magter.
ForumindlægEr der nogle som meget nemt kan rimse op for mig hvad disse 4 magter går ud på - er egentlig ikke speciel god til samfundsfag, men vil gerne etablere mig ny viden :) 1. Den lovgivende magt. 2. Den udøvende magt. 3. Den dømmende magt. (4. Pressen har vidst nok også en stor magt (nyhedsmedierne))... -
Sammensatte udsangsord
ForumindlægHej Har nu selv prøvet at rette lidt i min opgave. Håber, der er én, der nu vil rette videre :-) - tak mvh. Pia 1. Det var umuligt at gennemføre undersøgelsen Es war unmöglich die Untersuchung durchzuführen. 2. Nu har Ulrike allerede læst brevet to gange igennem Nun hat Ulrike schon den Brief zwe... -
Uddannelse som hacker?
ForumindlægJeg går i 2.g og har da gjort mig lidt tanker om fremtiden og hvad jeg dog skal finde på bagefter.. Jeg kunne godt tænke at arbejde med computere og internetsikkerhed, f.eks. i et firma, hvor man tester deres IT-sikkerhed og sørger for at den er i top, eller inden for politiet og spore folk som h... -
Potensvækst
ForumindlægHejsa!! Jeg har fået spørgsmålet Hvor mange procent forøges en ternings rumfang, når kantlængden fordobles? Formel for rumfang = R = x^3 Formel for overfladeareal = O = 6*x^2 Jeg ved bare ikke hvad en kantlængde er.. Og jeg ved ikke lige hvordan jeg skal regnde det ud, men jeg tænker... -
poisson/binomialfordeling
ForumindlægOpgaverne er vedhæfet som billede: Jeg kan ikke lige gennemskue om jeg skal bruge poissonfordelingen eller binomialfordelingen? -
Grænseværdi
ForumindlægHej derude. Jeg prøve at løse en opgave, som har været en gammel eksams opgave i Analyse 1. Opgaven lyder: Lad {an}n∈N og {bn}∈N være talfølger defineret ved og Begge følger er konvergente. Bestem deres grænseværdier. Jeg har regnet begge to, og an -> 1 for n -> &i... -
Cirkel areal
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe. Jeg har fået en opg. der lyder: En cirkel, (center a), med diameter på 10, en anden cirkel, (center b), med midtpunkt på første cirkels periferie. hvor stor skal radius være på cirkel 2 for at området imellem de to cirkler udgør halvdelen af cirkel 1 samlede areal.... -
i eller på
ForumindlægJeg kludrer meget med om der skal stå i eller på. f.eks. ''jeg er i skolen. ''jeg er på skolen'' begge lyder til at være rigtig. generelt så er der flere sætninger hvor jeg kommer i tvivl om det er i eller på -
Demokarti?
ForumindlægHej I hvilke områder vil i mene demokrati ikke overholdes? Jeg vil mene i at der nogle steder vil være mangel på viden/info (udelukkelse)for folket fx. PET politiet efterretningstjeneste. Men hvor mere? -
HJÆLPPP
ForumindlægHvordan vil i isolere x i denne ligning: mit forslag er: 4*x^3-8*x+7 = 1 4*x^3-8*x+7-7 = 1-7 4*x^3-8*x = -6 og kan ikke kommer videre herfra, fordi man ikke kan finde kvadratroden af negative tal? danke -
hjælp kemi eksperter!
ForumindlægVi skulle fremstille benzoesyre ved en syntese. Efter at produktet var færdig foretog vi en titrering og vha. beregninger fandt vi frem til at produktets molarmasse var 150,7 g/mol. I tabelværdien står den til 122,3 g/mol. Til sidst titrerede vi helt rent benzoesyre (fra laboratoriet) og fik mo... -
fejl??
ForumindlægKan I finde fejl i min oversættelse? Egon er måske en meget dygtig mand Egon ist vielleicht ein sehr tüchtig Mann. I hvert fald har han altid en plan In jedem Fall hat er immer einen Plan. Snart bliver de rige Bald werden sie reich De har allerede bestilt en rejse til Jylland Sie haben schon ei...
