Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 16401 til 16420 af 16945
-
Forskellen mellem den moderne og den traditionelle novelle
ForumindlægJeg har brug for hjælp til, at skildre forskellen mellem den moderne og den traditionelle novelle. På forhånd tak :-) -
Udvidet tid
ForumindlægEr det en sætning på udvidet tid, med brug af præsens The sun is shinning. I am eating everyday -
Positivt ved computerspil
ForumindlægHej Er er nogle der kan finde på noget positivt ved computerspil??, skal nemlig bruge det til min projektopgave.. På forhånd tak! -
Tre fag på A-niveau???
ForumindlægJeg går i 2. g og har matematik og kemi på A-niveau. Nu skal vi så snart vælge igen, og jeg har overvejet at vælge fysik på A-niveau. Nu kender jeg ingen der har tre fag på A-niveau, men jeg har hørt, at det skulle være meget hårdt. Er der nogen af jer der har erfaring med dette? -
Platons Hulebillede - Hvorfor er det så vigtigt i Symposion
ForumindlægSkal op i Old på torsdag og mangler kun at læse på Symposion.. Det hulebillede driller bare, for jeg kan ikke få det til at give mening med hvad Sokrates siger i talen.. Tror jeg er ved at gå kold.. Håber der er en der kan hjælpe.. -
Ytringsfrihed / Censur
ForumindlægJa, det er jo et veldiskuteret emne for tiden, men jeg vil gerne høre jeres meninger angående disse emner. Som eksempler kan jeg nævne hvordan den Amerikanske tv kanal CNN valgte ikke at publicere videooptagelser fra Osama Bin Laden og hans styre, da man havde mistanke om at der kunne ligge skjul... -
Romerriget - selvopfattelse
ForumindlægSkal til eksamen imorgen kl. 2 og overvejer at lave en påstand der lyder "Romernes storhedsvanvid er en af årsagerne til rigets fald" og så argumentere for det igennem mit oplæg. Jeg har tænkt mig at sige at den dårlige behandling af slaverne, der opfattes som mindreværdige og underlegn... -
Den mest effektive måde at dræbe.
ForumindlægHej.Ja vi er blevet spurgt om, hvad den mest effektive måde at dræbe på er - uden at blive opdaget? Faktisk skal vores lærer ikke bruge det til så meget andet, end hvordan unge i dag tænker.Jeg har aldrig selv tænkt på det, så det kom meget bag på mig, at vi overhovedet blev stillet dette spørgsm... -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det? -
Eksamen retfærdig ?
ForumindlægHey Alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke at høre folks meninger om. Synes i, at eksamen generelt er retfærdig? Når man tænker på hvilke fag man trækker, samt hvilket emne man trækker i den enkelte eksamen. Man kan hurtigt få en dårlig karakter i et fag man er god til, hvis man er ... -
Call if you need me
ForumindlægJeg skal til eksamen i engelsk på fredag, jeg har lidt problemer med en tekst, der hedder "Call if you need me" Den er skrevet af Raymond Carver. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen, der vidste lidt om teksten og som måske gad at hjælpe mig !Hvis der endvidere er nogen, der l... -
Det naturlige hieraki
ForumindlægFørste skoledag. For mit vedkommende var det starten på mit sidste gymnasieår, for 1.g’erne var det starten på det første. Som den ældste, som den øverst placerede i skolehierarkiet, som den evigt privilegerede og som den der bare må, var det en fornøjelse at byde de nye ’puttere’ velkommen til s... -
danmarks internationale placering
ForumindlægMit emne til 24-timers historie eksamen er danmarks internationale placering fra 1914 til i dag. Jeg har fået følgende kilder/materiale, men jeg er lidt i tvivl med hensyn til problemstillingerne. Skal mine problemstillinger være relateret til kilderne eller hvordan? Mine kilder: 1.Militæ... -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
Cand.Polit
ForumindlægHej Jeg er lige blevet optaget på Cand.Polit - uddannelsen til studiestart d. 1. september. Jeg vil lige høre om der er nogen her som læser det/har læst, eller har indsigt indenfor faget, og gider at dele nogen erfaringer. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad det er man beskæftiger sig med, ... -
Er Naser Khader god nok?
ForumindlægTror I at Khader er stærk nok til at holde sit nye parti? Vil I stemme på ham? Personligt mener jeg at han er uden indhold. Jeg er næsten sikker på at han ikke vil kunne fremme integrationen, fordi han selv ikke har forstået begrebet selv er han assimileret og ønsker at andre indvandrere bliver... -
Euro
ForumindlægMener I at man skal have eruo i Danmark? Jeg mener, at vi skal.. -
Snyd
ForumindlægHey.. Mit debatoplæg er relativt simpelt:Er det okay at snyde, for derved at opnå en bedre årskarakter? -Fx. ved at kopier en aflevering fra dette site Og til sidst, har DU nogensinde snydt? -
Essay
ForumindlægHej (: Hvad er et essay? Hvordan skriver man et godt essay? Skal skrive om kost i et essay. -
Tyrkiet
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Medlemmer/Member.aspx?id=41760 Skal Tyrkiet med i EU? Det mener han åbenbart.
