Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 16481 til 16500 af 76732
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Er der en, som kan hjælpe mig med denne opgave: Funktionen f er løsning til differentialligningen dy/dx=2y-1. Bestem en forskrift for f, når dens graf i punktet (2,f(2)) har en tangent med ligningen y=2x-5/2 Jeg har indtil videre haft om den fuldstændige løsninger til diff. ligninger på formen:...
  • differenciering

    Forumindlæg
    g(x)skal diffrencieres så den bliver som f(x):g(x)= (1/2)ln(e^(2x)-1)-x, x>0f(x)= 1/(e^(2x)-1), x>0er der nogen der kan hjælpe mig med dette?
  • hjælp til f'(x) (differentialregning)

    Forumindlæg
    Funktionen f har forskriften: f(x)= x^3-x^2-4 / x^2+4 a) vis, at f'(x) = x^4+12x^2 / (x^2 + 4)^2 / = brøkstreg Hjælp! hvordan viser jeg dette?
  • diff

    Forumindlæg
    Hvordan differentierer jeg denne manuelt? Man både skal bruge differensreglen og reglen til differentiering af sammensatte funktioner: f(x) = (1250,69W/(4*pi *r^2))+(3576,45W/(4*pi*(500-r)^2)) På forhånd tak :D !
  • talværdier

    Forumindlæg
    Et udviklingsforløb har resulteret i, at følgende model kan opstilles: F(x)=800*1,2^x. Hvad fortæller de to talværdier, 800 og 1,2 om udviklingsforløbet? Kan nogen forklarer mig hvordan det er man finder ud af hvad de to talværdier fortæller ? Mch Christine
  • Funktioner og tangenter

    Forumindlæg
    Hej folk! Jeg har fået en matematik opgave som lyder således; vi har et koordinatsystem med en funktion ved forskriften: f(x)=x^3-1,5x^2 -5x+2 Den første opgave lyder på, at man skal gøre rede for at tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)) er givet ved ligningen l: y=x-8 ...
  • Ekstremum - randundersøgelse?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal forsøge at løse denne opgave, men kan ikke huske hvordan jeg gør! Der er givet en funktion: f(x, y) = x*y2 + x2*y2 og et område R = {(x, y) | − 2 ≤ x ≤ 2, x ≤ y ≤ 2} (a) Bestem den absolutte maksimumsværdi og den absolutte minimumsværdi af funktionen f(x, y) på områ...
  • Integration ved substitution

    Forumindlæg
    Jeg har haft lidt problemer med to opgaver fra MAT A3, og det kunne være fedt hvis nogen ville hjælpe mig. Det er opgaverne 107 og 108 107. Bestem ved integration ved substitution, nedenstående ubestemte integraler a) S(2x+7)^9dx Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal løse den. Indtil videre ha...
  • Funktionen f er en opløsning til differentialligning..?

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg har to spørgsmål, den ene af dem har jeg prøvet, at løse, men jeg synes virkelig at den er ikk' til at forstå ): Gør rede for, at funktionen f(x) = e2x + 3 er en opløsning til differentialligningen dy/dx=2y - 6.. En anden spørgsmål. Funktionen f er givet ved forskrift en f(...
  • Lidt hjælp til at ...

    Forumindlæg
    skriv funktion : f ( x)=ax+b hvor a >0 og b= 0 hvordan skriver man den som funktion=)
  • monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hvordan finder man monotoniforhold for en funktion f(x) og ikke f'(x) Man finder vel nulpunkterne - og hva så?
  • Hvorfor er rødderne x1 og x2?

    Forumindlæg
    Den faktoriserede forskrift er f(x)=a(x-x1)*(x-x2) Hvis rødderne er -1 og 2 hvorfor er rødderne så x1 og x2 i forskriften, og ikke x?
  • Definitionsmængde

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med denne funktion: f(x)=x^2-4x+3/x+2 med udregninger. På forhånd mange tak..
  • Diff. lign.

    Forumindlæg
    Hej Hvordan er det man gør rede for at en givet f(x) ligning er løsning til give diff. lign. ?
  • diskriminant i 3.grads polynomi

    Forumindlæg
    Hvordan finder man diskriminanten i et 3.grads polynomi? f (x) = (x -1) × (x2- 4x + 6)
  • stamfunktion

    Forumindlæg
    Jeg har f(x)=x+(1/x) jeg skal så finde stamfunktionen til denne. Jeg ved vha. mine regler, at stamfunktionen til (1/x)=lnx+k. x>0. Og for x er stamfunktionen k.. altså F(x)=lnx+k+k .. Men jeg vil tro at der ikke sku stå to k'er?
  • drilske exp.

    Forumindlæg
    Nu har jeg simpelthen stirret mig blind på dette problem tror jeg , håber virkelig der er nogle der kan forklare mig hvorfor: f(x) = c / e^-kx <--> f(x) = c * e^kx Jeg kan simpelthen ikek forstå det i mit hoved, hjælp?
  • hjælp til en mat opg

    Forumindlæg
    Hej alle sammen...håber nogen kan hjælpe?Bestem en ligning for linjen gennem punkterne P(2,3) Og Q(4,8)Håber på at få lidt hjælp fra nogen!... på forhånd tak :)
  • parabel

    Forumindlæg
    hej jeg har et stort problem /: Jeg skal bestemme en ligning for en parabel, hvis graf går gennem et punkt med koordinaterne(2,10). desunden har parablen tppunkt i (-4,5) HJÆLP !!
  • Hjææælp

    Forumindlæg
    Opgaven lyder sådan: Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne P(2.9) og Q(4,5). Bestem en forskrift for f.