Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 16761 til 16780 af 22496
-
Dropper ud ?
Forumindlæghej Da jeg kun har fået 4 i matematik og 7 i billedkunst så har jeg valgt at droppe ud, jeg opnår aldrig 12 tallet i et fag :S Jeg har også en fraværs procent på 20 årligt. mvh Fassos -
Hjælp
ForumindlægHej ;o) sidder og laver en emneopgave, men har svært ved at finde frem til svarene. En funktion f med regneforskrift f(x)= b*a^x er bestemt ved f(2) =81 og f(6) = 1 beregn tallene a og b, beregn halveringenskonstanten og løs ligningen f(x)=6561 -
Titel-referencer fra .bib-fil hvori der benyttes hævet/sænket skrift
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan man refererer til sin .bib-fil hvis der i referencen-titlen skrives med hævet/sænket skrift. Jeg kan ikke compile, så går ud fra, at jeg mangler en package eller kommando. Mvh. Simon -
Isolering af C
ForumindlægKan nogen hjælpe med, hvordan C isoleres i dette udtryk: 1 = (-4/β + C)2 ? (..)2 skulle gerne blive ved at være der. På forhånd mange tak. -
Idéer/forslag til studieportalen og brugerne!
ForumindlægJeg har lige et par idéer/forslag...1: Jeg synes det er en go' idé med emner som "Er DK det næste mål?", så man kan diskuttere lidt inde på dette forum. Derfor vil jeg opfordre folk til at skrive noget, hvis de har noget kontroversielt de gerne vil diskutere eller vide noget mere om... -
please..rettelse til en kort engelsk stil..
Forumindlæger der ikke nogen der vil rette min engelsk stil..den skal rettes i nutid..tak på forhånd..Essay of " About a boy"Isn`t it strange to hear about a thirty-six year old man, who acts like a teenager and a twelvw-year old boy, who acts like a grown-up. will and marcus have a good relations... -
En Sød SMS?
ForumindlægHejsa...Jeg sidder o tænker på om der mon er nogen derude et sted som kender nogle søde sms'er alla dem der vælter rundt.Et eks. hvis i nu ik er med på hvad jeg snakker om:Nu åbner jeg mit vindue ud til den stille vej. Stirrer ud i natten mens tankerne er hos dig. Ser du den samme måne så sto... -
Enzymer
ForumindlægHej..Jeg er i fuld gang med et projekt omkring Enzymer, vedr. fordøjelsen. Mere generelt Spytamylase, som vi også har haft visse forsøg med..MEN, mit lille problem, er omkring lidt forvirring over nogle enkelte ting.Er der nogle der kan forklare mig lidt om henh. 1 Stivelse, jeg ved at de bliver ... -
kan på CAS, men ikke i hånden?
ForumindlægHej Det drejer sig om eksponentiel regression. Jeg har ingen ideer om , hvordan man laver det i hånden.? -
Terrorisme og sociologi - SSO
ForumindlægHejsa!Jeg får udleveret min SSO-opgave på fredag og skal derfor igang med at indhente materiale og forberede mig en smule - og ja, jeg ved godt at det ville have været smart at starte lidt tidligere ;)Nå, til opgaven. Jeg har valgt at skrive i samfundsfag med det overordnede emne 'terrorisme&... -
0.5 sek
ForumindlægHvordan siger man "skruebrækker" på engelsk?Kan ikke finde det i ordbogen? -
Hvordan løser jeg en lining som giver 0?
ForumindlægJeg har en lining x2 - 3x+2 = 0 Men jeg har prøvet alle former på at regne den ud, og jeg aner simpelthen ikke hvordan man regner den ud.. Hvordan gør man? -
eksponentiel funktion
ForumindlægGrafen for en eksponentiel funktion går gennem punktet (0,10) og har en halveringskonstant T½ = 6. a) Bestem forskriften for funktionen. b) Bestem x-værdien når y = 15 ????? -
Differentialligninger
ForumindlægHej alle! Er der nogen, der kan hjælpe mig med at svare på følgende: Vis at for en ligning: y' = a(x)•y gælder: Hvis y1 og y2 er løsninger, så er også funktionerne y1+y2 og k•y1 , hvor k er en konstant, løsninger til denne ligning. Jeg kan ikke lige gennemskue,... -
differentialkvotient,
Forumindlæghej jeg har et hurtigt spørgsmål om differentialkvotienter, er dette definitionen af en differentialkvotient:? y = f(x0 + h) + f(x0), -
e^x
ForumindlægI min matematikbog gør de et stort nummer ud, at det er eksponentialfunktion e^(x), der er den matematisk interessante. Ikke alle mulige andre tal opløftet i x. Hvorfor er den så speciel, og er det den, der betinger eksistensen af de andre eksponentialfunktioner eller noget i den retning? -
Sandsynlighed
ForumindlægHej. Jeg sidder med følgende opgave, som jeg ikk kan løse :/ i et bestemt spil kort trækker hver spiller tilfældigt 5 kort fra ialt 52 kort. De 5 kort udgør det, man kalder en "hånd". a) hvor mange forskellige hænder kan der dannes? b) hvor mange forskellige hænder kan der da... -
solve ligning = false
ForumindlægHej Mangler eksperter til løsning af denne ligning, jeg bruger TI-NSPIRE CAS og har nemlig solve problemer. skal finde tidspunkt når der er 9000 fugle sådan har jeg tastet den ind på TI-nspire solve(9000=12/(1+0,7143*e^(-0,0045*12t),t) = false nogen ved hvorfor den gøre det? på fo... -
kontext 9 træningshæfte side 24 opg 7
ForumindlægHej jeg ved ikke, hvordan jeg skal løse opg 7 side i kontext 9 træningshæfte. Opgaven: I sin fritid dyrker Sarah konkurrencedans. Der er 16 piger og 9 drenge på holdet. Til det årlige bal stiller Sarah op i Tango, Cha Cha Cha og Wienervals. Der er lodtrækning om dansepartnerne. A. Hvad er sand... -
Fodnoter
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en dansk rapport om Christiania, og sidder nu med en tvivl om hvad der forventes af fodnoter på HF.Et par eksempler på min tvivl."Folk i fristaden har fra begyndelsen altid set på hash som et relativt uskyldigt rusmiddel, der hørte ungdomsoprøret og den alternative l...
