Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16901 til 16920 af 17507
-
Hjælp til forskellige opgaver i fysik
ForumindlægHej, Jeg har samlet et par stykker opgaver som jeg har prøvet at regne ud, men som ikke har givet så meget mening i forhold til resultatet som jeg har fået, derfor ville jeg høre hvordan i ville beregne følgende opgaver, og tak for Jeres tid :) 7 Blandede opgaver b) Beregn varmekapaciteten... -
Faldlove og faldrendeforsøg - HJÆLP!
ForumindlægJeg har et par spørgsmål til Galileis faldlove og faldrendeforsøg: I et af hans argumenter for, hvorfor tunge og lette legemer bevæger sig lige hurtigt siger han følgende: Hvis man forener to sten, en hurtig (med en fart på 8 enheder) og en langsom (4 enheder), så vil foreningen af de to give ... -
RETTELSE TYSK GRAMMATIK HASTER(nemt)!!!!! henførende stedord
ForumindlægHej jeg har fået opgaven at oversætte et par linjer her.. Det handler om henførende stedord, især "der og som"... de kan undlades på dansk.. men på tysk skal de med.. Håber der er et par søde sjæle som kan hjælpe mig med rettelserne: Dansk: Dér sidder en mand, jeg ofte taler med. Dér s... -
Funktionsforskrift for ugelønnen?
ForumindlægEn HH-elev, der har job på en tankstation, får ugeløn efter følgende tarif: Grundløn: 0 kr. Arbejdstid: 0 – 10 timer: 40 kr. i timen Arbejdstid: over 10 timer: 60 kr. i timen (Skal forstås således: For de første 10 timer om ugen: 40 kr. i timen. For timer derudover: 60 kr. i t... -
Bygningsingeniør eller bygningskonstruktør???
ForumindlægHej Jeg står, som nok mange andre, og skal søge ind på en videregående uddannelse. Jeg kan dog ikke finde ud af om jeg skal søge ind som bygningsingeniør eller bygningskonstruktør. Derfor håber jeg at der er nogen som kan fortælle mig lidt om hvilken de vil foreslå. Jeg har en studentereksamen ... -
hold da op mit tysk er blevet rustent 2
ForumindlægJeg lægger lige alle sætningerne ind, og håber, der er en, der vil rette dem og kommentere fejlene, nu da jeg i hvert fald selv har forsøgt først PASSIV 1. Filmen forventes at blive en stor succes. Es wird erwartet, dass der Film ein Groβem Erfolg worden 2. Han blev forbløffet, da han hørte ... -
oversættelse (:
Forumindlæg1) 'Ángela cree que ETA es una organización que acobarda toda la población de españa. Y cree que la organización desaparecería para siempre. - Ángela tror at ETA er en organisation som skræmmer hele befolkningen i Spanien. Og hun synes at organ... -
Mekanik - M17 Container i "Opgaver i fysik A-niveau"
ForumindlægJeg har lidt vanskeligheder ved denne opgave, så jeg håber, at der er nogle hjælpsomme sjæle, der vil give nogle hints og kigge de udregnede opgaver igennem. Desværre kan jeg ikke vise illustrationen, men har skrevet opgaveformuleringen ind. Det handler om en container, der bliver trukket op ad e... -
En venlig person? Varmemængden, Q.
ForumindlægYes ! Jeg har et lille spørgsmål. Vi har et kolorimeter(en eller anden boks hvor varme ikke kan afgives/optages, isoleret altså). Der bliver puttet en skål ned med vand i.Q(vand) = m (vand ) * c ( vand) * (t2-t1)vi kender alt info for vand.Det vi vil gøre, formålet, er at finde Q for et metal, i ... -
Erhvervsfrekvens
ForumindlægJeg har problemer med opg. 1c. (i fælllesdelen) i opgavesættet Samfundsfag A, maj 2009: "Opstil tre hypoteser, der kan forklare de mønstre, der fremgår af figur 1. Hver af hypoteserne skal understøttes af en faglig begrundelse." Jeg har virkelig forsøgt at finde svar herinde eller andre... -
essay
Forumindlægskal skrive et essay om dokumentarens muligheder og begrænsninger. jeg skal tage udgangspunkt i 3 artikler, har præsenteret de 3 artikler og skrevet : Det bliver svære og svære at lave fiktions TV, som ”Blandingsformer” også skriver bliver fakta TV mere og mere fiktive fortællinger... -
Lille oversættelse da-ty
ForumindlægHey allesammen.. Jeg har oversæt nogle linjer, men er ikke helt sikker på om det er rigtigt. En der gider at kigge det igennem, og evt. komme med nogle rettelser? på dansk: Samler I (på) frimærker? Nej, vi samler (på) mønter. Har man nogensinde forsøgt at læse problemet? det passede overhovedet i... -
lille oversættelse (HASTER!!)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lavet en lille oversættelse fra dansk til tysk, dog er jeg ikke sikker på om det er rigtigt, derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre om der ikk er nogen som gider at kigge den igennem??? Det haster altså!! Oversættelsen: Sammelt ihr Briefmarken? Nein, wir sammelne... -
Differentialligning
ForumindlægHey Okay, differentialligninger - det er ikke lige min kop te indtil videre. Jeg sidder fast i følgende: Der er givet: dy/dx = (2*sqrt(y))/(x+3) En løsning til ligningen går gennem punktet P(-1;4). a. Bestem en ligning for tangenten i P. Jeg har forsøgt at finde løsningen.. Jeg prøver lige at gen... -
Saltindhold i smør
ForumindlægOpgaver til blandinger Side 114, opgave 78 På smørmejerier tilsætter man salt NaCl til smør. Opgaven viser hvordan saltindholdet kan bestemmes ved titrering. I et forsøg afvejes 0,257 gram smør i et 10ml bægerglas. Der tilsættes cirka 5 ml demineraliseret vand. Blandingen opvarmes i et... -
RETTE EN KORT TYSK TEKST!!!
ForumindlægAls Gabi in der keller eintretten , jemand das Licht ausschalten. Sie gehört das die tür ausmachen hinter sie. Gabi ausseht dass sie war einsperrt. Es sieht schwarz aus. Sie erwägt was sie musst ausmachen. Sie fürchten dass sie ausflippen will. Ich musse sich zusammensehen. Denkt sie. Sie versugt... -
Oversættelse
ForumindlægHej .. Er der ikke nogen af jer der vil rette grammatikken i mine tyske sætninger? 1. Har du fortalt sandheden? Jeg har ikke sagt sandheden, men jeg siger den nu. Hast du die Wahrheit erzählen? Ich habe nicht die Wahrheit sagen, aber ich sage sie jetzt. 2. Hvornår rejser du? Jeg rejser, når jeg h... -
Kemirapport:Fældningsreaktioner
ForumindlægHej Jeg har et stort problem.. og det problem er min kemirapport.. Jeg har virkelig brug for hjælp, hvis nogen har tid og bare gider at svarer/forklarer mig de spørgsmål jeg spørg efter.. Jeg har virkelig prøvet, men jeg forstår det ikke.. Så jeg vil gerne at folk, der på nogen måde vil kritisere... -
Udregn koncentration af vand, når NaCL og AgNO3 tilsat
ForumindlægUdregn koncentration af vand, når NaCL og AgNO3 tilsat Som overskriften siger, så skal jeg have udregnet koncentrationen af to ting. En fortyndet havvandsprøve, og en ufortyndet havvandsprøve. Standardprøve nr. 1 2 3 4 5 Koncentration af NaCl 0,5 g/L, -0,5 g/L,- 1 g/L, -1g/L, - 2 g/L, -2 g/L, -2... -
Rettelse af ultrakort oversættelse
ForumindlægOverskriften siger det hele. Er der en der gider at kigge min oversættelse fra dansk til tysk igennem, og rette den for eventuelle fejl? Har virkelig gjort mit bedste, men desværre er tysk ikk min stærke side. på dansk: Carmen Müllers mand Werner er blevet arbejdsløs. Carmen er husmor og har inge...
