Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 17001 til 17020 af 65601
-
HJÆÆLLPP TIL MATEMATIK, HANDLER OM OVERSKUD!!!!
ForumindlægHej, jeg forsår virkelig ikke hvad det er jeg skal, så er der en der vil være sød at hjælpe??? Jeg har kigget det igennem flere gange, og jeg er vikelig ikke kommet nogle vejne. Jeg har fået givet følgende oplysninger: Omkostningerne C ved en produktion af en vare kan beskrives ved funktionen c... -
Hej alle matematik glade mennesker
ForumindlægHej alle matematik glade mennesker. Jeg håber i kan hjælpe mig med en opgave som jeg har kæmpet med, opgaven lyder således: grafen for funktionen f(x)=ax^2+bx+c går gennem punkterne (0,3) og (1,6) i punktet (1,6) har grafens tangent ligningen y=2x+4 jeg skal nu bestemme b & c men hvordan g... -
Matematik Rumgeometri Kageform
ForumindlægHej jeg sidder fast i min matematik aflevering. Kan nogle muligvis hjælpe mig med følgende opgaver: En kageform har en facon som en keglestub. Højden er h= 2 cm, radius i bunden er r= 1,5 cm og radius i toppen er R=2,5 cm. a) bestem volumen af kageformen b) bestem overfladearealet af af kage... -
Matematik aflevering spørgsmål
ForumindlægJeg har et spørgsmål til en matematik aflevering der lyder sådab; Tabellen viser sammenhørende værdier af trykke P målt i Pa, og temperaturen t målt i grader celcius t 5,0 10,1 29,9 40,0 70,2 90,1 P 231,1 235,1 251,1 260,2 285,1 301,5 Det opl... -
SRP i Challenger - emne i matematik?
ForumindlægJeg skal skrive SRP i matematik A og historie A om Challenger katastrofen. Jeg vil skrive om hvorfor de valgte at opsende, velvidende at det kunne gå galt. Jeg kan dog ikke finde ud af, hvad jeg kan skrive om i matematik delen. Håber nogen kan hjælpe, alle foreslag er velkomne! -
Hvordan foregår samfundsfag eksamen
ForumindlægHej alle. Her onsdag skal jeg op til samfundsfag eksamen. Jeg har spurgt mine klassekammerater hvordan eksamen foregår og de er også meget i tvivl. Jeg har ikke mulighed for, at kontakte min lærer og derfor vil jeg spørge om nogen havde erfaringer fra 9 klasse samfundsfag eksamen. Jeg har godt se... -
Matematik prøve. Nogen der ved hvad der kommer?
ForumindlægVi skal have årsprøve i matematik. Ved der kommer noget med et busskema. Nogen der har opgaven? -
Tysk skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej alle I mandags var jeg oppe i tysk skriftlig eksamen, og jeg er meget spændt på hvordan det er gået mig. Er i søde, at kommentere oversættelsesdelen i min opgave? Dansk: Den 21-årige Anneli Schinkel er jeg-fortælleren i den følgende tekst. Hun er født i Korea, men da hun var 4 måneder gammel... -
HJælp til matematik A. stamfunktion
ForumindlægHej allesammen Jeg har en aflevering til imorgen og sidder og knokler med opg. 1 i den vedhæftet aflevering. Jeg har lavet opg. 3 og 4. Så mangler 1 og 2, nogle der kan hjælpe lidt? -
Fysik Eksamen 2.g
ForumindlægHej Jeg står nu i min eksamen, og har fået følgende til opgave. Jeg skal præsenterer emnet bølger, herunder dele af eksperimentet stående bølger på en fiskesnøre. Men emnet bølger er jo bredt. Så nogen der har gode forslag til hvordan jeg får formuleret det på en fornuftig forståelig måde På ... -
Bevis til Mat B eksamen
ForumindlægJeg skal bevise når d = 0 i faktorisering. Kan simpelthen ikke se hvordan jeg kommer fra a(x-(-b)/2a)2 til ax2 + bx + c? Nogen der kan forklare mig det? Jeg bliver sikkert spurgt om det til eksamen. :) -
Isolere med matematik program
Forumindlægρq1ρ-1 + ρ ((Y-p1q1)/p2) ρ-1 * - (p1/p2) = 0 er der nogen der kan isolere q1 og derefter q2? er det muligt at gøre det med hånd eller må man gøre det med et matematik program? Jeg har intet matematik program ... tak på forhånd -
Matematik, eksamenssæt spørgsmål til integraion
ForumindlægHej ;Jeg har et eksamenssæt jeg skal ha lavet færdig til torsdag. Og jeg har et par opgaver der har sat mig i stå, og håber derfor nogle kan give mig et skub.Det er opgave 3 b)og opgave 7B a)jeg har lagt dem her: http://www.casperl.dk/mat.jpgMit spg til 3 b) er....jeg går udfra vi bruger integrat... -
Hjælp til matematik indskrivning på computer
ForumindlægJeg tænkte på om nogle af jer eventuelt kender et program til at tegne grafer og skrive matematiske tegn, da jeg snart skal i gang med SSO. Ved i om Microsoft Word kan sådan noget? Hvis det kan hvordan gør man så?Jeg søger et program der kan skrive alle matematiske tegn, så det ser nydeligt ud. M... -
Matematik cos eller sin?
ForumindlægKan i hjælpe mig med denne opgave. Hvilken formel skal jeg bruge og hvordan? I denne opgave er jeg blevet bedt om at finde kateternes længder. I en retvinklet trekant er den ene katete 2m længere end en anden katete, mens hypotenusen er 10 m lang. -
Case eksamen 2007 Hjælp søges
ForumindlægJeg er gået lidt fast med lige det spørgsmål, nogen som kan hjælp? Hvordan kan den lave ledighed blive et problem for dansk økonomi? Du bedes bl.a. berøre lønniveau, inflation og konkurrenceevne. -
Matematik - Optimering - EPR - problem !
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og arbejder på en EPR på HF i matematik B og erhvervsøkonomi C. Min problemstilling handler om, hvordan man anvender differentialregning til at optimere en kasseformet emballage og hvordan det indvirker på resten af virksomheden. Mit problem er, at jeg på grund af 11 eksamene... -
Antal mundtlige/skriftlige eksamener i 3.g efter den gamle ordning (gym start i 2009)
ForumindlægOk. jeg går 3.g om i år (startede i gym i 2009), så den nye regel med 2 reducerede prøver gælder ikke for mig, kun dem der er startet på gym i 2010. ´Så jeg følger stadig den gamle ordning. ifølge den gamle ordning skal elever til 9 prøver i alt, AT og SRP ikke medregnet. Jeg har allerede v... -
Eksamens del 1 spørgsmål
Forumindlægdet er fordi jeg har lige lavet øvelse opg til eksamen hvor jeg er lidt tvivlt om del 1 uden hjælpemidler ? må man bruge lommerregner ? fx i øvelsen del 1 havde jeg en opg hvor jeg skulle finde fordoblingskonstanten og hvordan skulle man gøre det uden lommeregner hvis det er ? fx som det her... -
Eksamens spørgsmål!!! Kemisk analyse.
ForumindlægHej! jeg skal til fysik/kemi eksamen om 2 dage, så please hjælp mig! Man har en ukendt væske. Man har målt pH-værdi og den er blåfarvet. Jeg ved nu det er en base, som indeholder OH ioner. Hvordan finder jeg ud af hvilket metal der er i? Jeg ved godt man kan bruge flammeprøven, men skal OH-ionern...
