Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17061 til 17080 af 19042
-
Muslimerne ?
ForumindlægVar deres verdensbillede ligesom de kristne? Eller hvad? Det ville være dejligt, hvis en muslim kunne svare mig på dette. Kan desværre ikke finde noget om bogens folks verdensbilleder :S. (nederen). Håber virkelig at få hjælp, da jeg er i tidsnød mht. min rapport. På forhånd tak. -
Nogen der kan hjælpe?, Ideologi...
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til mit studieretningsprojekt, omkring noget med Hvilken Ideologi er den danske velfærdsmodel bygget på?? Nogen der kan hjælpe? -
Ligninger
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med at løse følgende ligninger: 2(x + 16) = 2(15 – 2x) og den anden ligning: 2 : x + 1 = -1 (ved ikke lige hvordan jeg skulle sætte brøkstreg, så derfor satte jeg dividere tegn istedet (:). -
Opgave - haster!
ForumindlægHej Jeg har en opgave, der lyder: En sten kastes lodret op i luften med begyndeæseshastigheden 12 m/s. Jeg har funder ud af, hvor højt stenen kommer op. Nu skal jeg finde ud af, hvor lang tid der går, inden den når sit højeste punkt. Hvordan gør jeg det? -
Sammensat funktion
ForumindlægGraftem for f(x)= √4-2x har en tangent med hældningskoefficient -1. Bestem kordinaterne til røringspunktet samt en ligning for tangenten.? Jeg har regnet f'(x) = 1/2√4-2x*(-2) men kan ikke rigtig komme videre. Skal jeg ikke regne f(-1) og f'(-1) ud?? og derefter sætte ind... -
Forkort brøker med bogstaver
ForumindlægHejsa mennesker derude :-). Er der måske nogle derude som kan fortælle mig hvordan det er man forkorter en brøk mest muligt? Såsom denne a^2-2ab+b^2/2(a-b) Alt er inde i en brøk skal lige siges, håber virkelig på at der er nogen som kan hjælpe mig, da afleveringen er til imorgen, tak på for... -
To ligninger med to ukendte
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med den her?? Følgende ligning løses med substitutionsmetoden: 2x-y = 7 x+y= 2 jeg kan simpelthen ikke få den til at gå op :-) -
Lømmelpakken
ForumindlægNogen der kan finde på et argument for og imod lømmelpakken baseret på demokrati, grundloven og hensynet til retssikkerhed?? Jeg skal bruge det snarest ... og jeg har virkelig, virkelig overvejet ... men ville være yderst taknemmelig hvis nogen af jer kunne give mig nogle ideer! -
Randundersøgelse
ForumindlægSå vidt jeg har forstået, skal man, når funktionen er defineret på en kompakt mængde, ikke kun undersøge funktionens indre men også randen for ekstremumspunkter. Imidlertid synes jeg ikke, at min bog giver et specielt godt råd til, hvordan man skal regne eller skrive en sådan opgave op. Så nu ha... -
Differentielregning
ForumindlægSynes det er en anelse abstrakt det her emne, er lige begyndt på det, så fagtermerne sidder ikke helt fast endnu. Skal jeg finde a via topunktsformlen a= y2-y1/x2-x1? At tegne x^2, er jo bare en parabel? men hvor skal den placeres? er det ligegyldigt, der er jo ingen punkter angivet? Hvordan ... -
Hvad er EF? (Europæisk fællesskab)
ForumindlægHvad er EF -
Iod
ForumindlægIodisotopen 128I snvendes til undersøgelse af skjoldbruskkirtlens optagelse af iod. I tabellen er vist, hvordan aktiviteten af en prøve med 128I afhænger af tiden. t/min//4/36/68/100/132/164/196/218/ A/Bq//392,2/161,4/65,5/26,8/10,9/4,56/1,86/1,00 * bestem ud fra tabellen halveringstiden for 12... -
Har et par spørgsmål vedrørende til regnestykker med kvadratsætninger.
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe mig med disse 3 regnestykker. Har egentlig godt styr på mine kvadratsætninger, men er i tvivl om disse stykker. 1: (-2-3a)(-2+3a) - er meget i tvivl hvordan jeg skal gribe dette stykke an?(- inde i parentesen) 2: -(2b-a)(a+2b) - Det samme med dette stykke?(- udenfor par... -
reformering
ForumindlægHey! Jeg skal lige huske at sige mange gange tak, for dem der svarede på mit spørgsmål omkring velfærdsstat, men jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvordan I ville reformere den nuværende velfærdsstat? Knus Nathalie :) -
Er du klog så hjælp!!!
Forumindlæghvilken starthastighed skal bilen have for at have samme standselængde, som forøgelse???????? -
perspektivering til kong lindorm
ForumindlægJeg har lige lavet en eventyranalyse af Kong lindorm og skal nu til at perspektivere til andre eventyr? Jeg kan bare slet ikke komme ind på nogen der handler om nognelunde det samme. :( -
VIGTIGT! regeringens debatpjece om globalisering
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en kritisk undersøgelse af regeringen debatpjece om globaliseringens udfordringer for Danmark 2005. Nogle der har en idé om hvad jeg skal/kan lægge vægt på at undersøge og kritisere ? -
Panik over eksamen
Forumindlæghej Jeg har skrevet noter til alle fag og jeg er meget panik over at jeg ikke kan det hele. Jeg kan kun sige noget hvis jeg har mine papir hos mig ellers kan jeg ikke noget af det. Dårlig til huske. Hvad skal jeg gøre.. mv Fassos -
Redoxreaktion - KEMI C
ForumindlægHej. Jeg sidder og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe disse opgaver an: Afstem følgende: Al + NO3- -> AlO2- + NH3 (basisk opløsning) Hvordan løser jeg denne? Desuden har jeg en lignende, men hvor den starter i neutral opløsning. Hvilken betydning har det? Jeg ved at sur/basisk opløsning... -
bølge
ForumindlægGod aften venner Er der nogen, der vil hjælpe med den opgave 1 beregn v og t lambda = 55 cm f =2,4 min^-1 2 v = 17 cm/s, T = 2,8 s. Beregn f og [\lambda] .
