Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17101 til 17120 af 48240
-
Spændingsfaldet
ForumindlægJeg tror godt jeg ved b) men a) er jeg i tvivl om. -
HJÆÆLP Mangler virkelig en der kan hjælpe med denne opgave - Rødforskydning
ForumindlægEn galakse har en rødforskydning på 0,135 a. Bestem afstanden til galaksen i enheden megalysår og i enheden meter. Håber virkelig der er en der kan hjælpe, tak -
Beregn den største fart, flyet må have lige før landing
ForumindlægHej, jeg har en fysikopgave som jeg ikke kan få løst. Jeg har prøvet at søge svar, men dem jeg kunne finde er alle fra over 10 år siden, og ærligt talt svære at forstå. Opgaven: Et fly med massen 2.30*103 kg skal lande på dækket af et hangarskib. Landingsbanens længde er 180m. Af hensyn til pil... -
atomer og spektre
ForumindlægJeg skal forklare atomer og spektre Jeg skal indrage absorption, emission, fotonenergi, energiniveauer. hvordan kan jeg det'? en som evt. kan hjælpe mig med dette? -
Beregn koncentrationen af hydroxid-ioner i teen
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at besvare følgende spørgsmål: I en kop grøn te er den aktuelle koncentration af oxoniumioner 4,0*10^(-4) M. Beregn koncentrationen af hydroxid-ioner i teen. Er den grønne te sur eller basisk? -
medicin 2011
Forumindlægheysa =) Vil bare gerne vide hvordan jeres snit ligger. Egentlig er jeg mest interesseret i at vide hvor højt snittet hos jer der søger ind på medicin-studiet er, men et generet billede af hvordan snittene ligger iår vil da ikke gøre noget tak på forhånd, Johanna -
Mængdeberegning
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave, at finde stofmængden af ammoniak/NH3 og beregne antallet af ammoniakmolekyler. Jeg er kommet frem til ar stofmængden er på 1,76 for NH3, men hvordan finder jeg antallet af ammoniakmolekyler??? Billede er vedhæftet. Tak. -
Målestoskforhold
ForumindlægHej Jeg har arbejdet med en opgave om mål af nogle celle-enheder; er i tvivl om, hvorvidt udregningerne i vedhæftede er korrekte mm til nanometer med den angivne forstørrelser. På forhånd tak for hjælpen. -
Ubestemhed i hydrogen
ForumindlægHej Er der en der kan hjælp med denne opgave? Jeg skal beregne farten ud fra denne formel v = √(h*c*R)/me Hvor me = 9,11*10-31 kg Dette får jeg til 0,155 m/s kan det passe? Jeg sidder så fast her Vi antager nu, at elektronen har en fart værende mellem 0 og v og dermed, at ubestemth... -
Vækstrate
ForumindlægHvordan kommer man frem til det svar? -
Kerneenergi C-niveau. Givet mig grå hår i hovedet.
ForumindlægHer er spørgsmålet: Et gram af Ni-65 indeholder 9,3·10^21 atom, Hvor meget varmeenergi er der lavet når alle Ni atomerne har henfaldet? Hvordan i alverden får jeg løst denne opgave? Er det overhovedet muligt? -
Hjælp til Fysik opgave
ForumindlægPlease hjælp -
PROCENT MATEMATIK
Forumindlæghej hvor meget er 15 i forhold til 150. sådan lyder spørgsmålet hvordan regner jeg dette ud. -
befolknings tal
Forumindlæghej ville hører om der er nogen der vil hjælpe mig er helt lost her mvh -
Strømstyrken af en stråle af protoner med en given intensitet
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål vedrørende en opgave, der lyder som følger: "Ved produktion af 201Tl ved en cycklotron beskydes et target af naturligt tallium med en stråle af protoner med intensiteten 5,6·1011 s-1. a) Beregn strømstyrken i strålen." Jeg stiller blot spørgsmålet for... -
Solen og hjernen
ForumindlægHej, Er der en der kan hjælpe mig med følgende? -
begreningen
ForumindlægHvis du kender lysets hastighed (300 000 km/s) prøv så at beregne hvor mange km et lysår er. Hvis beregningen. * -
Decimeringstiden
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave den rigtig facit er 3 men jeg ved ikke hvordan man slev kan løse det -
Radioaktivitet
ForumindlægEr der en venlig og hjælpsom sjæl, som kan hjælpe mig med at lave denne opgave: På grund af de radioaktive henfald frigøres der hele tiden energi i det radioaktive affald. En del af denne energifrigivelse stammer fra henfaldet af Pu-241. Affaldet holdes på en konstant temperatur ved at lade køle... -
Hvad skal jeg studere?
ForumindlægHej alle, Jeg har besluttet at tage på Aalborg uni i 2008, men jeg er i tvivl om, hvad jeg skal studere (indenfor kemi)! Jeg vil meget gerne udvikle nye produkter eller analyse metoder, men jeg er ikke så interesseret i miljøkemi eller hvordan f.eks. krystaller er opbygget - så jeg aner ikke, o...
