Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17101 til 17120 af 48240
  • Spændingsfaldet

    Forumindlæg
    Jeg tror godt jeg ved b) men a) er jeg i tvivl om.
  • HJÆÆLP Mangler virkelig en der kan hjælpe med denne opgave - Rødforskydning

    Forumindlæg
    En galakse har en rødforskydning på 0,135 a. Bestem afstanden til galaksen i enheden megalysår og i enheden meter. Håber virkelig der er en der kan hjælpe, tak
  • Beregn den største fart, flyet må have lige før landing

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en fysikopgave som jeg ikke kan få løst. Jeg har prøvet at søge svar, men dem jeg kunne finde er alle fra over 10 år siden, og ærligt talt svære at forstå. Opgaven: Et fly med massen 2.30*103 kg skal lande på dækket af et hangarskib. Landingsbanens længde er 180m. Af hensyn til pil...
  • atomer og spektre

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare atomer og spektre Jeg skal indrage absorption, emission, fotonenergi, energiniveauer. hvordan kan jeg det'? en som evt. kan hjælpe mig med dette?
  • Beregn koncentrationen af hydroxid-ioner i teen

    Forumindlæg
    Er der en der kan hjælpe mig med at besvare følgende spørgsmål: I en kop grøn te er den aktuelle koncentration af oxoniumioner 4,0*10^(-4) M. Beregn koncentrationen af hydroxid-ioner i teen. Er den grønne te sur eller basisk?
  • medicin 2011

    Forumindlæg
    heysa =) Vil bare gerne vide hvordan jeres snit ligger. Egentlig er jeg mest interesseret i at vide hvor højt snittet hos jer der søger ind på medicin-studiet er, men et generet billede af hvordan snittene ligger iår vil da ikke gøre noget tak på forhånd, Johanna
  • Mængdeberegning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået til opgave, at finde stofmængden af ammoniak/NH3 og beregne antallet af ammoniakmolekyler. Jeg er kommet frem til ar stofmængden er på 1,76 for NH3, men hvordan finder jeg antallet af ammoniakmolekyler??? Billede er vedhæftet. Tak.
  • Målestoskforhold

    Forumindlæg
    Hej Jeg har arbejdet med en opgave om mål af nogle celle-enheder; er i tvivl om, hvorvidt udregningerne i vedhæftede er korrekte mm til nanometer med den angivne forstørrelser. På forhånd tak for hjælpen.
  • Ubestemhed i hydrogen

    Forumindlæg
    Hej Er der en der kan hjælp med denne opgave? Jeg skal beregne farten ud fra denne formel v = √(h*c*R)/me Hvor me = 9,11*10-31 kg Dette får jeg til 0,155 m/s kan det passe? Jeg sidder så fast her Vi antager nu, at elektronen har en fart værende mellem 0 og v og dermed, at ubestemth...
  • Vækstrate

    Forumindlæg
    Hvordan kommer man frem til det svar?
  • Kerneenergi C-niveau. Givet mig grå hår i hovedet.

    Forumindlæg
    Her er spørgsmålet: Et gram af Ni-65 indeholder 9,3·10^21 atom, Hvor meget varmeenergi er der lavet når alle Ni atomerne har henfaldet? Hvordan i alverden får jeg løst denne opgave? Er det overhovedet muligt?
  • Hjælp til Fysik opgave

    Forumindlæg
    Please hjælp
  • PROCENT MATEMATIK

    Forumindlæg
    hej hvor meget er 15 i forhold til 150. sådan lyder spørgsmålet hvordan regner jeg dette ud.
  • befolknings tal

    Forumindlæg
    hej ville hører om der er nogen der vil hjælpe mig er helt lost her mvh
  • Strømstyrken af en stråle af protoner med en given intensitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål vedrørende en opgave, der lyder som følger: "Ved produktion af 201Tl ved en cycklotron beskydes et target af naturligt tallium med en stråle af protoner med intensiteten 5,6·1011 s-1. a) Beregn strømstyrken i strålen." Jeg stiller blot spørgsmålet for...
  • Solen og hjernen

    Forumindlæg
    Hej, Er der en der kan hjælpe mig med følgende?
  • begreningen

    Forumindlæg
    Hvis du kender lysets hastighed (300 000 km/s) prøv så at beregne hvor mange km et lysår er. Hvis beregningen. *
  • Decimeringstiden

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave den rigtig facit er 3 men jeg ved ikke hvordan man slev kan løse det
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Er der en venlig og hjælpsom sjæl, som kan hjælpe mig med at lave denne opgave: På grund af de radioaktive henfald frigøres der hele tiden energi i det radioaktive affald. En del af denne energifrigivelse stammer fra henfaldet af Pu-241. Affaldet holdes på en konstant temperatur ved at lade køle...
  • Hvad skal jeg studere?

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har besluttet at tage på Aalborg uni i 2008, men jeg er i tvivl om, hvad jeg skal studere (indenfor kemi)! Jeg vil meget gerne udvikle nye produkter eller analyse metoder, men jeg er ikke så interesseret i miljøkemi eller hvordan f.eks. krystaller er opbygget - så jeg aner ikke, o...

Søgninger relateret til kemi eksamen 2010