Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17661 til 17680 af 52678
-
Kritiske tæthed af universet
ForumindlægHey. Jeg sidder og bøvler lidt med min opgave her i Fysik B. Jeg skal beregne værdien for universets kritiske densitet. Til hjælp har jeg fået denne formel. RhoKrit = 3H^2 / 8*phi*G Jeg ved at jeg skal sige 3x Hubblesværdi opløftet i anden potens. Derefter dividere det med 8 x phi x gr... -
Elektriske og magnetiske felter
ForumindlægHar så meget brug for hjælp til en fysik opgave Opgaven lyder Dråbekanonen i en inkjet-printer udsender dråber af blæk. Hver dråbe har massen 1,30*10^-10 kg. Når blækdråberne kommer frem til afbøjningspladerne, er deres hastighed vandret. Blækdråbernes fart er 18 m/s. Størrelsen af det lo... -
Ophævning af negativ parentes
ForumindlægNår man ophæver en negativ parentes med bare et minus bliver det et plus - men hvad nu, hvis det fx var: 5+(5+x+6-8) -
Hjælp til ligning
ForumindlægAnbringes en beholder med væske til afkøling i et lukket rum, hvor temperaturen er konstant T 0 ?, kan væskens temperatur T efter en afkølingstid på t minutter beregnes efter følgende formel: T=T_0+a·e^(-K·t) hvor a og K er konstanter. En væske, der har temperaturen T = 90 ?, anbringes i et rum, ... -
Hjælp med krokodille næb?
ForumindlægHej jeg er stadig ikke helt blevet frisket op. Er der derfor nogle der kan hjælpe mig med at forstå denne opgave, og hvordan man løser den? "Opskriv følgenende mængder på listeform A = (positive hele tal I x > 4 og x < 9) B = (positive hele tal I x < 4 eller > 10 C = (positiv... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl, der måske kan hjælpe med en opgave i matematik? Den lyder: Erik købte en pose med æbler og pærer. Først spiste Erik 3 pærer. Nu er der dobbelt så mange æbler som pærer tilbage i posen. Dernæst spiste Erik 9 æbler. Nu er der dobbelt så mange pærer som æbler tilbage i ... -
matematik målestoksforhold
ForumindlægHej, jeg har problemer med en opgave, som lyder sådan: Lav en tegning af granithjulets tværsnit i målestoksforholdet 1:20 Jeg har oplysninger som at den ydre diameter er 1,80m og en indre diameter på 1,5m og en bredde på 0,45m Som jeg har forstået opgave er at disse mål skal formindskes/di... -
trekanter
ForumindlægEn trekant har sidelængderne 1, x og y. Det oplyses at trekantens omkreds er 10, og at x er større end y. a) bestem x, når det oplyses at trekanten er retvinklet. Det jeg har indtil videre er: Når omkredsen er 10 og den ene side 1 så må (x+y) være lig med 9. Og hvis x er større end y, må x være h... -
Mærkeligt problem
Forumindlægjeg skulle finde grænseværdien på lommeregneren lim (kvrod(x+9)-3)/x for x-> 0 jeg satte så 1*10^(-15) ind og -1*10^(-15) og det gav så bare 0, og så have jeg skrevet grænseværdien var 0 for x--> 0.. men det passer ikke, den er 1/6. Lidt mystisk for lommeregneren sagde ikke error eller noge... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave, som lyder som følger: "Om et andengradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9 samt at punktet (7,4) ligger på dets graf." Dernæst skal jeg opstille en forskrift for polynomiet. Det jeg godt kunne tænke mig at vide er, hvor punktet (7,4) spiller i... -
afstem reaktionsskema
Forumindlæghej alle derude!Er der nogen der kan hjælpe mig med at afstemme dette:IO3- + HSO3- U94; I- + SO4-- (sur opløsning)Når der står sur opløsning betyder det så at man skal tilføje H3O?Tak -
vektor r
ForumindlægJeg har disse oplysninger: vektor AB og linjen har jeg i et koordinatsystem. Vektor AB = (3,1) (altså, tallene står under hinanden!) Om en bestemt retningsvektor: vektor r = (t,t) (altså, t9;erne står under hinanden!) for l oplyses det, at vektor AB * vektor r = 4 så skal jeg beregne koordin... -
Hvad sker der med engelsk lektiehjælp
ForumindlægHallo, hvorfor er det i den seneste tid ret besværligt at få engelsk lektiehjælp? -
Held og Lykke i SSO
ForumindlægHEJ ALLE..Jeg vil bare lige ønske alle held om lykke i SSO aka 3.G9;s opgaven. Håber i alle for fyret den for vildt af og skrevet en hammer god opgave, hvad enten der er Dansk, Historie, Matematik, Tysk, Engelsk eller andet.. Lykke til herfra - see you on the other side..Med Venlig Hilsen Chri... -
Atomfysik - haster
ForumindlægHey..Jeg har en opgave som jeg simpelthen ikk ved hvad jeg skal gøre med.. Opgave lyder som følger:Et brintatom ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 2,7 eV.Hvilken hastighed havde elektronen da den forlod brintatomet??Håber nogle kan hjælpe..\\\\det.dean -
Bør jeg droppe ud?
ForumindlægHej Det er en måned siden jeg startede på ingeniøruddannelsen byg, men overvejer allerede at droppe ud. Jeg har rigtig svært ved at regne mat / fys opgaverne. Jeg er allerede bagud med 2 afleveringer. De opgaver der står på lektionen, får jeg ikke lavet selvom jeg bruger lang tid på dem. Jeg får... -
Hjælp til opgave om kraft;
ForumindlægNogle som vil hjælpe med denne opgave: I huse isolerer man med flamingoplader. Det kan undre nogle at disse plader kan bære et betongulv. På en pakning med sådanne plader står der a de kan klare et tryk på 75 kN/m2 .Vi forestiller os et værelse på 12 m2 med en gulvkonstruktion som vist på t... -
E=m*c*T
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål\n\njeg skal udregne E=m*n*T\nKan det her så passe\nvands varmefylde er 4185 J/kg*grad\n\nE=0.5kg*4185J/kg*grad*80,2=167,698 kj\n\neller hvordan skal den så se ud\n\n -
Hvad vil være bedst? C eller B?
ForumindlægHej :-) Vil lige hører om der nogen der ved hvordan Matematik på B niveau i Gymnasiet fungere? Jeg overvejer mellem B og C niveau fordi jeg kun for 7 i matematik.. Vil det være for hårdt at vælge B eller skal jeg forholde mig på C?? Og dem som har matematik på B i Gym, kan I ikk lige kort forklar... -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå...
