Søgning på: filosofi c. Resultater: 17701 til 17720 af 60665
-
hjælp til opgaven med andensgradspolymonium
Forumindlægopgaven 2: hvad mener det med at løs ligning f(x) =0 og hvordan kan jeg bestem f'(2) -
Navngivning
ForumindlægHej SP Hvordan navngives carbonkæder der både indeholder tripel og dobbelt-bindinger? Og hvad hvis en sidekæde indeholder en tripel eller dobbeltbinding? -
Geometri
ForumindlægHej Opgaveinformation: Givet er en trekant, hvor omkredsen er 5,8 m. Endvidere er forholdet mellem siderne 2:3:4. Opgaven: Du skal beregne længden af hver af siderne. Jeg har tegnet en cirkel med radius 5,8 cm, for at kunne tegne trekanten inde i cirklen, men er målet rigtigt eller forker... -
Hjælp
ForumindlægHjælp -
Forbrug af kulstof ud fra en anden reaktants forbrug.
ForumindlægHej, er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? Angiv hvor mange gram kulstof der forburges, når 75,2g SiO2 forbruges i reaktionen SiO2+ 3C → SiC+CO2 -
Opskriv reaktionsskema for addition af HBr til 3-methyl-1-hexen.
ForumindlægOpskriv reaktionsskema for addition af HBr til 3-methyl-1-hexen. - Er der nogen som gider hjælpe med det? På forhånd tak :-) -
Differentialregning - 2. gradspolynomium
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med følgende opgave (beklager at billedet er utydligt) -
trigonometri
ForumindlægGør rede for hvorledes parametre i cosinus relationen skal isoleres? Er i tvivl om dette, da jeg allerede har bevist cosinus relationen? skal man isolere de andre bogstaver og hvordan gør man det? -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHejsa! Jeg har skal bestemme forskriften for den harmoniske svingning som er vist på billedet. Jeg har fundet a og k, og b er jo afstanden mellem to bølgetoppe eller bølgedale, men jeg har lidt svært ved at aflæse radianer, er der nogen som har en god metode til at lære at aflæse radianer? på ... -
Energi
ForumindlægNogle som kan hjælpe mig med dette her spørgsmål? Skal jeg bruge en bestemt formel? Opgaven er forvirrende. -
Differentialligninger
ForumindlægHej jeg sidder og prøve at finde ud af både opgave a og b, men er stadig i tvivl om hvordan de løses i nspire. Jeg har prøvet at desolve og indsætte ligningen og derefter sat y(0)=21.53? På for hånd mange tak for hjælpen:) -
Vektorer, nogen der kan hjælpe?
ForumindlægJeg skal have løst denne her opgave uden hjælpemidler. Jeg har vedhæftet et billede af opgaven. Tak på forhånd -
Matematik temaopgave omkring - "vækst i nationens tjeneste"
ForumindlægHejsa, mig og et par piger sidder med en temaopgave i matematik og undre os over hvad vi skal svare i opgave 2. Temaopgaven er baseret på en artikel som er vedhæftet. Det vile være super dejligt at få noget hjælp til dette da den er meget forvirrende for os piger. Tak for det :) -
SSO . HJÆLP
ForumindlægJeg mangler inspiration til i morgen, hvor jeg skal ha valgt mit emne. Jeg er på helt bar bund! Hvad skal jeg vælge?Af fag har jeg at vælge imellem: Historie (Hvis det kan undgåes!)Dansk (skal det ikke være!)Fransk (ville være perfekt)Meget hurtig brainstorm, samt nogle af mine interesser:BilerMa... -
13 I engelsk??
ForumindlægJeg skal op til engelsk mundtlig FSA imorgen og ser frem til det. Jeg har nemlig styr på alle mine notater og kan hele pensum! Min engelsk accent er også god, så jeg kan ikke se nogle problemer!Emnerne jeg kan komme op i er: My Life, Ireland, Australia og LoveI årskarakter har jeg fået 11 i de si... -
Fra word til pdf?
ForumindlægJa som overskriften antyder er jeg ikke den vilde nørd til sådan noget med at konvertere filer til andre filtyper.Jeg håber derfor der er en derude, som har lidt mere IT forstand end mig, som kan forklare hvordan jeg får konverteret en word fil indtil pdf.. Kan sagtens finde ud af det den modsatt... -
Darwin
ForumindlægHvad går diskussionen ud på angående Darwins ift. biologundervisning? -
spørgsmål til folkene bag Studieportalen.dk
ForumindlægAltså - jeg kan jo være ligeglad.. men for flere måneder siden bad jeg om at få uploaded nogle opgaver, som jeg selv synes er super gode!HVORFOR er de endnu ikke kommet på siden??-Eva -
1.g mobning (terror)
ForumindlægAllo!Vi har brug for gode råd og ideér til en effektiv og nederværdiende mobning af de nye 1 hf´ere og 1.g´ere!? hieraki længe leve! -
Kontor uddannelse
ForumindlægHej StudiePortalen! Jeg er en dreng som lige nu går i 10 klasse. Jeg vil mægtig gerne have mig en kontor uddannelse, som fokusere på både skriftligt og mundtligt arbejde via IT. Jeg har overvejet at tage HF, siden jeg har en 10 klasse i baglommen, kræver det mere? Det er vel bare hvilke...
