Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17741 til 17760 af 75430
-
Spg. til omskrivning af ligning
ForumindlægHej. I min lærebog står denne omskrivning af ligningen x2+y2-4x+6y-12=0: Hvor kommer de 25 og +4 samt +9 i punkt 2 fra? -
Trigonometri
Forumindlæga) Beregn stykket h, når kuglens radius er 9, når Keglehusets vinkel med vandret er 50 grader. Diameteren på rørtilslutningen er 7. -
polynomium
Forumindlæghvis p(z) er et reelt polynomium af grad2. og z1=9+I*2 er en rod i P(z) hvordan finder jeg så z2? -
10 hurtige tyske sætninger
ForumindlægHej :) Så er det tid til at aflevere den sidste stil inden min tysk eksamen, derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig, hvis der var en venlig sjæl der gad at kigge på disse 10 sætninger jeg har forsøgt at oversætte fra dansk til tysk :) ... Tusind tak for hjælpen :) De danske sætninger lyder: 1. Fr... -
Talrække
ForumindlægNogen der kan hjælpe med en talrække? Vil gerne have en forklaring :) 1, 10, ?, 43, 67, 96 Hvad er ? Mulighederne er: 14, 24, 34, 29, 39 -
Har grublet over dette et stykke tid nu..
ForumindlægHejsa! Det er nu over et år siden at jeg har haft matematik, og jeg skal nu til re-eksamen dette år i faget... derfor er jeg gået igang med at læse til eksamenen ved at løse gamle opgavesæt... jeg har ikke grundbøgerne hos mig i øjeblikket, derfor vil jeg gerne bede om jeres hjælp! Jeg har selv... -
Forskel på Gymnasie og HF?
ForumindlægHey alle!Hvad er forskellen på gymnasiet og HF? jeg kan forstå at det primært er det samme, men der må vel være nogle forskelle?Tak,Nicholas -
Stamfunktion
ForumindlægHvis jeg har:Integralet fra 3 til 9 af (x^½ + a*x^-½) dxKan stamfunktionen så være:a[(2/3)x^(3/2) + 2x^(½)] ??HVad med stamfunktion tilf(x) = sin2x - sinx dx ?? -
ligninger
Forumindlæg2x+9=47 x9;9;i anden9;9;=121 3*(-4)i anden (-6)*(-5)-21= please hjælp mig kan ikke finde ud ad dem -
Emne til SRP - Engelsk + ??
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart vælge SRP-emne, men jeg ved ikke, hvilket emne eller fagkombination jeg skal gå efter. Jeg går efter et originalt emne, hvor engelsk kan indgå naturligt. Mine andre fag, jeg kan vælge imellem er dansk, historie, samfundsfag, billedkunst og fransk. Jeg har overvej... -
Rettelse af nr.18B 1 år HHX
ForumindlægHej hvis der er nogen der gider og rette de her oversættelse igennem, ville det bare være ultimativt skønt :) 1. Die Kinder oft spielt, wann sie sind zu hause børnene leger ofte når der er hjemme 2. Er sagt, er hat dem Brief geschickt. Han siger at han har sendt brevet 3. Er ... -
Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve???
ForumindlægHej alle SP brugere!! Hvad synes I om den nye indfødsretsprøve? Rimelig eller latterlig?? Er det relevante spørgsmål, der bliver stillet?? Håber at I er frisk på lidt debat :) Mvh -
Haster
ForumindlægHej Nogen kan hjælpe mig??! En hf-klasse skal på ekskursion, og eleverne deles ligeligt om udgifterne til bussen, i alt 5500 kr. Dagen før melder to af eleverne sig syge, og det betyder, at de andre elever skal betale 30 kr. mere hver. Hvor mange elever er der i klassen? Tak på forhånd -
hjælp til sandsynlighedsberegning
Forumindlæga)Du har en pose med 10 bananer. Hvor mange muligheder er der for at vælge 2 ud b)I klasserne 1.x, 1.a og 1.b på Det Frie Gymnasium skal der sammensættes et elevudvalg på 5 personer. Der skal være minimum 1 person med fra hver klasse. 1.x har 27 elever, 1.a har 23 elever og 1.b har 18 elever de... -
PowerPoint
ForumindlægHejsa Jeg skal til eksamen Handelsskolens Grunduddannelse og opgave lyder på, at jeg skal udgive et nyt tidsskrift/blad. Alt det er på plads både synopsis og blad er afleveret, men nu skal jeg så ha lavet et power point show, men er blank med hensyn til hvad jeg skal skrive på disse sider er der ... -
Mundtlig eksamen!
ForumindlægHej! Jeg skal d. 7. op til dansk mundtlig eksamen, og føler mig virkelig usikker. Jeg har trukket "Det moderne gennembrud" og skal op i novellen "Frøkenen" af Herman Bang, 1883. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, eller hvad jeg skal gøre når jeg kommer op. "Hej?... -
Fortællersynsvinkel
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mundtlig dansk på tirsdag, og jeg er stødt på et lille problem. Jeg har valgt at analysere teksten: En henrettelse af Martin Andersen Nexø. I min synopsis er en af analysepunkterne fortæller, fordi min lærer sagde det var et vigtigt punkt. Men nu kan jeg ikke finde ud ... -
Hypotetisk-deduktiv
ForumindlægHejsa Jeg skal op i AT i morgen og jeg er lige kommet i tvivl om mit valg af metode. Jeg har fagene dansk og naturgeografi, hvor jeg har analyseret filmen "The Day After Tomorrow" ud fra, at det er en science fiction film. Jeg har altså brugt hermaneutik som metode i danskdelen. Ved ... -
Spørgsmål vedr. metode i historie
ForumindlægJeg er meget i tvivl vedrørende metode i historie. Jeg har i historie arbejdet med 4 forskellige primære kilder fra 1. verdenskrig, som jeg har forholdt mig kildekritisk til (altså brugt den kildekritiske metode). Derudover har jeg benyttet mig af den induktive metode til at lave en generaliseri... -
Episk eller lyrisk?
ForumindlægHej. Jeg arbejder i min dansk synopsis med et digt der hedder "Skyggerne". Jeg kan dog ikke helt finde ud af om man vil kalde dette for et episk eller lyrisk digt. Jeg kan både se der er en handling i digtet, men den er dog også meget følelsesladet. Hvad mener i? Det er en grusom S...
