Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17901 til 17920 af 70316
-
Hjælp SRO!!!
ForumindlægHej. Sidder og laver SRO, er der nogen som kunne give mig nogle gode links eller gøre rede for 10-tals logaritmen og sammenhængen mellem pH og 10 tals logaritmen Mange gange tak på forhånd. -
Omtal differentialkvotient og stamfunktion - lineær og potens
ForumindlægHej alle, jeg har snart en mundtlig matematik eksamen som jeg skal forberede mig til, så min klasse har fået eksamens spørgsmål som vi skal forberede os på. Der er to spørgsmål som jeg ikke forstår eller ved hvordan det skal laves. Spørgsmål 1: Omtal differentialkvotient og stamfunktion til... -
-
ForumindlægOkay jeg ret ny med det her, men jeg prøver. Jeg har et meget stort problem, jeg aner ikke, hvad jeg skal være, når jeg bliver voksen. Det kan godt være, det er for tidligt at tænke på det, men jeg bliver nødt til at hve et mål. Jeg går i 1.g på en skole i udlandet (derfor taler jeg flydende enge... -
Jalousi og had?
ForumindlægProblemet jeg har er ikke fagligt relateret, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal håndtere det...Tjah... hvor skal man starte... Jeg går i en sprolig 1g klasse... med en masse piger og en masser intriger. Jeg får gode karakter... det vil sige 11 og 13 taller, men kun mine nærmeste venner ... -
reducering af brøk
ForumindlægHJÆLP! Har ikke haft mat i et år nu og kan ikke huske noget som helst. Hvordan regner man følgende ud: (3/(a-b))-((6b)/((a^2)-(b^2))) ?????? -
Hjælp, kemi eksperter!
ForumindlægHar siddet med de 2 opgaver i timevis. Hjælp! I en vandig opløsning på 1,00 M mælkesyre er 2,94 % af syren omdannet til laktat. Beregn styrkekonstanten Ks for syren..? I en fortyndet opløsning af butansyre er pH = 3,40 Styrkekonstanten Ks = 1,7 * 10-5 M Udregn den aktuelle koncentration af ... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at løse følgende ligning vha andengradsmetoden og evt. forklar det step by step? Tak på forhånd -
Georg-Mohr-opgave
ForumindlægHej allesammen :) Skal bevise dette i en georg-Mohr-opgave: 3 går op i et tal kun hvis det går op i tallets tværsum. Kan nogen gøre dette så jeg forstår det godt og kan lave den næste? PLEASE -
Energi
ForumindlægHej , Er der nogen der kan guide med dette spørgsmål? Med en totalkapacitet på 22,5GW, hvor meget energi kan der maksimalt omsættes på et år? Til samenligning brugte vi i 2012 756 PJ i Danmark. På forhånd tak. -
Differentialligninger - Seperation af de variable
ForumindlægSRP :( Hej. Sidder med en differentialligning der hedder g-b*v2=v', hvor b er en konstant pga (1/2*p*A*Cw, noget indenfor fysik, og g er tyngdeaccelerationen og v er farten) Skal bruge metoden seperation af de variable, til at løse differentialligningen, men kan ikke komme videre end til a... -
STX
ForumindlægHej alle sammen :) jeg er ikke specielt god til matematik da jeg kun får 4 :/ jeg ville høre om jeg kunne klare B niveau på STX med kun 4 ? eller er det bedst med c niveau ? på forhånd tak :) -
Optimering
ForumindlægJeg føler mig lidt dum nu, men jeg kan ikke se mig ud af dette ret simple problem: Der er 600m hegn, der skal stå op ad en mur. Hvordan bliver arealet størst? Mit egentlige problem er, at jeg kan ikke se mig fra, hvad ligningen for grafen, der dikterer hvordan kurven for arealet ser ud,... -
Rettelse af stil
ForumindlægHejsaJeg regner ikke med at nogle gider at rette den, men kan da altid håbe:DMeine erster Tage in Turkei war nicht spezial schøn. Es war langweilich und das Wetter war zu warm.Aber danach war meine Urlaub wirklich spannend und schøn.Auf der erste haben wir eine Wohnung in das Haupstadt, Ankara. E... -
Lektier i ferien
ForumindlægJeg har tænkt lidt på om der er nogen regler/grænser for hvor mange lektier man må få for i en ferie?Jeg mener at have hørt noget om at lærerne ikke må give lektier for lige inden ferien til den første dag efter ferien.Altså med andre ord må de ikke regne med at vi bruger ferien på at lave lektie... -
REDUCER brøk
ForumindlægNogle der kan reducere følgende brøk mest muligt? 2b+4ab ------------------ 6b^2+12ab^2 På forhånd tak :-) -
Tal og algebra.
Forumindlæghjælp mig med at lave mine opgaver næsten alle rigtige :) Opgave 1 I kan bruge denne formel, hvor I skal finde arealet af et trapez, og I kender længden af højden h og længden af de parallelle sider a og b A = 1/2 * h * (a + b) Hvad er arealet af et trapez med højden 24, hvor længden af de to ... -
Lærerjobbet
ForumindlægHejsa.. Jeg er 97 % sikker på at jeg skal være lærer, men jeg ved ikke om det skal være gymnasie- eller folkeskolelærer. At det virkelig er noget jeg brænder for, giver mig lyst til at gå i retning mod folkeskolen, da jeg føler at det er dér, at jeg kan gøre den klart største forskel. Bagsiden he... -
Vudering af skrivning af "dagbog" fra filmen ondskab
ForumindlægHvad ville i vudere den her til? karakter? råd? ved godt jeg mangler dato :) Det er fra filmen "ondskab" hvor vi skulle skrive som Erik, i hans dagbog: Kære dagbog Så er jeg startet på kostskole. Da jeg kom hjem fra skole, stod mor og røg. Hun havde solgt alle malerierne, for at jeg k... -
Nægtet Oprykning Til 3.G (HJÆLP)
ForumindlægHJÆLP!! Jeg står i den situation, at jeg er blevet nægtet oprykning til 3.G. Under karantæne har jeg ikke været meget aktiv i timerne, og mine årsprøver er heller ikke gået så godt, hvilket har gjort at mit snit er under 2,0 så jeg kan ikke rykke op. Jeg skal til samtale med rektor på mandag om ... -
Klage over årskarakter?
ForumindlægHej.. Vi har lige fået årskarakter på skolen i de fag, som vi afslutter i år. Jeg har normalt været lige glad, hvis en karakter var mere eller mindre urimelig, da det jo ikke betød noget alligevel. Men jeg er rigtig skuffet over at jeg har fået 7 i et fag jeg afslutter her på 2. år og ikke skal t...
