Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 18101 til 18120 af 187712
  • reducering

    Forumindlæg
    Hej. Er der en der lige vil bruge 2. sek på at se om det her er rigtigt reduceret. (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b) = 6b^2+6ab+ab på forhånd mange tak og god aften
  • reducer udtrykket

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde ud af at reducer udtrykket (4x - 3)2 - (3x + 2)2 - 7x(x - 1) jeg har gjort det sådan: (8x-6)-(6x+4)-(7x+7) = -5x +5 - er det rigtigt det jeg har gjort?
  • At finde x

    Forumindlæg
    Hvordan er fremgangsmåden for at finde x i følgende system: (x+y)^2/(x^2+y^2) = 25/13 Min grafregner fortæller at der findes to løsninger: x = 3y/2 x = 2y/3 Men jeg kan ikke gennemskue hvad den har gjort for at komme frem til resultatet.
  • Reducer udtrykket

    Forumindlæg
    Reducer -(a-b)^2+2(b^2-ab)
  • Hjælp! :)

    Forumindlæg
    Reducér udtrykket: (p+q)^2-p(p+2q)+(p+q)*(p-q)
  • fuldstændig løsning til differentialligning

    Forumindlæg
    jeg skal finde den fuldstændige løsning y'=3^2-2x+1 + den løsning hvis graf går gennem punktet (2,4) hvad gør jeg når 3x er opløftet?
  • HJÆLP!!! Trekant

    Forumindlæg
    I trekant ABC er vinkel C ret, og |BC| = 5 Bestem |AB| som funktion af x, når |AC| = x. Hjælp, kan ikke finde ud af denne måske simple matematik opgave, nogen der vil hjælpe.
  • Reducere

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg vil gerne have hjælp til at reducere udtrykket (a+2b)^2-(a+2b)(a+b) Mit bud : (a+2b)^2-(a+2b)(a+b) = a^2+2ab+2ab+4b^2-a^2+ab+2ab+2b^2 = 7ab+6b^2 Er det rigtigt?
  • Hvor meget læser man på uni?

    Forumindlæg
    Jeg er sikker på at jeg vil læse videre på uni efter jeg har færdiggjort min stx. Jeg har sådan set et snit til at komme ind på det jeg vil lige p.t. , så problemet er at indsnævre hvad jeg vil læse blandt alle de spændende fag. I den forbindelse vil jeg spørge hvor mange fag man læser på univer...
  • Usikker på resultatet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg lige begyndt i stx, og har haft matematik en gang. min lærer er en mærkelig type som går rundt lidt mærkeligt, snakke med sig selv og filosoferer meget. Derfor er jeg ik sikker på det han siger angående dette regnestykke. Jeg har nemlig altid lært at med gangeparatenser skal man gange in...
  • gange med kvadratrod

    Forumindlæg
    hvordan regner man 5+3^2-7*2?4 og 7-√25*2^2+5*2
  • (centrum) rettelse

    Forumindlæg
    Hej allesammen En cirkel C har ligningen x^2+y^2-4x+2y=2. Bestem en ligning for den cirkel, der er koncentrisk med C og som går gennem (6,4). x2+y2-4x+2y=2 (x -2)2+(y+1)2= 2 + 22 + 12 (x -2)2+(y+1)2= 2 + 22 + 12 (x -2)2+(y+1)2= 7 Centrum: (2,1)
  • hjælp til at løse stamfunktion

    Forumindlæg
    Er der en der vil hjælpe med denne her stamfunktion.. synes ikke lige jeg kan få den til at gå op...\n\nS((3x+3)/(x^2+2x+2))dx\n\nhvor grænserne er 2 og -1 ....\n\nHar selv prøvet noget med at sætte 3 udenfor integralet, men synes ikke rigtig det virker:\n\n3*S(1/(x^2+2x+2))*3x dx
  • Reducering af ligning (lidt avanceret)

    Forumindlæg
    Hej alle i kloge hoveder :) Skal finde a i følgende ligning - trinvis. Har "solvet'et" den på TI-89 og a skal blive: a = -248,986 or a = 798,986 Men skal vise en trinvis løsning for denne, men kan ikke rigtig huske herfra. Ligningen lyder: (550 - a)^2 + (0 - (720 - √{800^2 &...
  • hjælp til nogle reaktioner

    Forumindlæg
    hej Jeg skal opskrive massevirkningsloven inkl ligevægtskonstanten for følgende 3 ligevægte: A) 1. 2 SO2 + O2 <---> 2SO3 2. 4 SO2 + 2 O2 <---> 4 SO3 3. 2 SO3 <-----> 2 SO2 + O2 jeg har lavet opg A. Det er bare opg B der driller mig. B) Dernæst ønskes den matematiske sammenh...
  • Andengradsligning og ulighed

    Forumindlæg
    Hej,Jeg har lidt bøvl med disse 2. Jeg håber at der er nogen, der kan hjælpe mig.På forhånd tak.VHAndersa) (x-2)^2 = 7-4xb) 2(x-3)^2+3 >= 2x^2+x-2
  • Hjælp til 1 opgave m. REDUCERING!

    Forumindlæg
    Sidder med opgaven: 2(a + b)2 - 4b(a - b) Lig mærke til at 2(a+b) står i anden .. Er der nogen som kan forklare hvordan man løser sådan en? :) Har selv fået det til 2a i anden + 6b i anden - 4ab.. og har en fornemmelse af at det er ret så meget forkert..
  • Om at slette mails

    Forumindlæg
    Hej Jeg har nogle oldgamle mails fra 17-hvidkål, hvordan får jeg slettet dem? De, der har sendt mig dem, må nærmest være blevet bedsteforældre nu.
  • kvadratsætning

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man regner (a+b)^2+(a-b)^2 ud?
  • logaritmer

    Forumindlæg
    f(x)=b*x^a opfylder at f(2)=2 og f(4)=16 jeg får a= log (16/2) / log (4/2) dette giver: log 14 / log 2 hvordan forkorter jeg denne ydderligere?