Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18161 til 18180 af 19042
-
T i l l y k k e .
ForumindlægMan må vel p.t. formode en vis afmatning, hvad indlæg angår. Men god fest. -
Skal jeg give mine notater ud?
ForumindlægHej folk på studieportalen. Jeg sidder midt i de allersidste forberedelser til fsa i historie i morgen. For lidt siden fik jeg en besked på facebook, hvor en i min klasse spurgte om hun kunne få svarene på de spørgsmål vi har fået et ark medpå klassen. Det er næsten notater til det emne. Jeg sv... -
Benzin
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe med disse opgaver. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal løse dem, synes det er virkelig svært. Håber i kan hjælpe :) En kraftig bilmotor yder effekten 100 HK. Drivmidler er benzin (gennemsnitsformel C8H16) med energiindholdet 50 kJ/ gram. Motorens virkningsgrad er 35 %... -
Klager over eksamenskarakter?
ForumindlægHej Allesammen Jeg har idag fået en karakter, som jeg er meget utilfreds med. Jeg var oppe i IT, og fik kun et 4 tal. Det der skete var, at jeg skulle op 9.30. Kl. 9.26 blev jeg lidt i tvivl, og ønskede at printe nogle papirer som jeg evt. kunne få brug for. Jeg snakkede så med min lærer og han... -
Fsa matematik maj 2009
ForumindlægHej:) Jeg har været til terminsprøve for nylig i bl.a. skriftlig matematik. Til problemregning fik vi prøveoplægget fra 2009, som hedder "Golf". Jeg har nu fået det tilbage, og skal rette nogle af mine fejl! Temmelig svært, eftersom der jo var en grund til at jeg har fået fejl... Ja gæt... -
Odontologi eller medicin
ForumindlægHej! Jeg vil spørge jer om hvilke af de to er bedst som uddannelser. Hvilke af de to ser i både status og god løn i? -
Andengradspolynomier
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med nedslående opgave? -
Et ord for en ting, som har flere egenskaber
ForumindlægHej, Jeg sidder og kigger på noget ukendt matematik, hvormed jeg er kommet til et punkt, hvor jeg skal bruge et ord der beskriver at et matematisk begreb kan have flere egenskaber. præfikset multi- passer ikke rigtig i den her sammenhæng og lyder ej heller specielt godt. men præfisket beskriver... -
Brøkregning
ForumindlægHej Jeg vil lige starte med at sige at jeg håber at i tror på mig, og jeg lover jeg først kigger på svarene når jeg er færdig med at udregne opgaverne: Jeg har fået nogle sellavede opgaver af min lærer, som handler om br&am... -
Magnet
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan lave en magnet -
Anvendt Filosofi
ForumindlægHey Hey. Ville lige høre om der var andre herinde som også skal starte på Anvendt Filosofi. Der er vist "kun" startet omkring 70, så jeg ved ikke hvor stor sandsynligheden er, men man kan jo altid prøve at høre ad :) -
Opdrift!
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om det er rigtigt det jeg har gjort her? Et stort containerskip har en samlet masse på 157000 tons. Skibets form er sådan cirka en kasse, med dimensionerne (400x50x100)m3. Skibet flyder – naturligvis – på overfladen. a) Hvor stor er opdriften på skib... -
Speedskiing
ForumindlægHej folken jeg har brug for lidt hjælp til en enkelt opgave her. Jeg har kun fået oplyst en graf (kan ses på bilaget) a) Bestem skiløberens acceleration ved løbets start. b) Bestem en tilnærmet værdi for den afstand, skiløberen tilbagelægger i løbet af de 20 sekunder. Efter nogen tid befinder ... -
newtons love.
ForumindlægHey jeg har fået en fysik aflevering for hvor jeg sidder helt blank! En stuntman kører en bil med masse M=1,5 ton op ad en rampe med en hældningpåa=30 grader i forhold til vandret. Hældningen går et sted brat over til at være van- dret, og bilen fortsætter fra dette punkt sin bevægelse ud i luf... -
Debat om SKAT
ForumindlægJeg står og skal føre en debat om skat, mod blå blok, så dvs. at jeg selv skal "spille" rød blok. Nu står jeg selv og er blå, så det bliver lidt svært at lade som om, at jeg er enig i rød mht. skat. Men det jeg vil spørge om er, om der er nogen som har et par gode idéer, som ville... -
faktorernes orden
ForumindlægEr det lige meget om jeg siger x/y/z eller z/y/x ? Og hvis, er der da så en forkjlaring på hvorfor? -
Økonomi spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal have lidt inspiration fra jer om økonimi. Hvad synes i om danmarks økonimi. Hvad kan blive bedre. Fx. synes i at efterlønen skal afskaffes eller bevares hvorfor synes i det. Og kan i skrive om andre emner der har med økonomi at gøre. Det ville være en stor hjælp. Jeg er helt fortabt.... -
Butik forlanger vare retur
ForumindlægDen omvendte verden - i dette tilfælde er det ikke forbrugeren der vil returnere en vare, men butikken der forlanger varen retur. Der er tale om spørgsmål indenfor "Aftaleloven". En dame har en butik, hvor hun bl.a. sælger møbler. Hendes gode veninde hjælper ofte i butikken. Veninden... -
Andengradsligning
ForumindlægHvordan løser man denne andengradsligning. Jeg har siddet og fumlet med den i noget tid nu. (x+3)^2 -1=0 Mange tak på forhånd -
solceller??WFT?
Forumindlæghej folkens jeg emneuge og vi har om energi, vi skal aflevere raporten idag , og er lidt bagud. jeg har at par spm ? 1) Hvad er udnyttelsen fra solcellen(hvor meget energi kommer fra lampen, og hvor meget får i ud af 1 solcelle? - skriv i procent hvor stor udnyttelsen er!) 2) Giv en fysisk fo...
