Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 18201 til 18220 af 34067
-
Lagrange Vs. Randundersøgelse
ForumindlægHeej derude... Jeg ville lige høre jer om i kan hjælpe mig med at forstå noget her. Det er ikke fordi jeg vil have hjælp til en specifik opgave, men vi er i matematik nået et emne, som jeg synes er lidt svært, og håber i måske kunne guide mig lidt i den rigtig retning. I kan af gode grunde ik... -
Samfundsfag i/omkring hovedstaden
ForumindlægJeg søger i sensommeren mod hovedstaden for at dygtigøre mig på at Samfundsfaglig studie. Nu er det bare sådan at jeg ikke kan overskue markedet, udbudet er både for broget og for varieret til at jeg har fundet ud af hvad jeg skal bruge mine næste 5 år på. Om 10 år ser jeg gerne mig selv som Dipl... -
Enkeltfag før gymnasiet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og har altid været ret klog (især i matematik, hvor jeg arbejdede med cosinus-relationen og lignende i timen sidste år). Jeg har kigget på ug.dk noget tid, og er ret sikker på at jeg vil arbejde med matematik, design (særligt illustration som faktisk er mi... -
faglig spørgesmål søges så lærerne rigtig kan vise deres kunnen til sidste skoledag
Forumindlæghej til sidste skoledag hvor vores klasse skal lave underholdning er det mit ansvar at finde nogle kvalificeret spørgesmål til vores matematik,dansk,fysik/kemi,samfund,og religion lærere.Jeg søger spørgesmål som kan stilles hver enkelt lærer om deres fag. fx dansk læreren om at stave til er meget... -
Frustreret elev af fjernundervisning
ForumindlægMin lærer giver ingen oplysninger, hverken vedrørende eksamensvilkårerne eller om selve de fornylig offentliggjorte spørgsmål. Har skrevet mail til hende, men INTET SVAR. Er der nogen som har været tilmeldt fjernundervisning på matematik B, og kan fortælle mig hvor jeg kan finde eksamensspørgsmål... -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
Naturligt loft for forståelse?
ForumindlægI min klasse er der en elev, som næsten ikke bruger noget tid på lektier og kan forstå næsten alt i matematik efter vi har gennemgået det. Der er også en anden elev, som læser rigtig meget på lektien og går meget op i det, men som alligevel har svært ved matematikken nogen gange. Er der et natur... -
Forberede sig til 1.g?
ForumindlægHej!Jeg skal gå i 1.g på en naturvidenskablig linje efter sommerferien(den nye reform). Jeg skal have Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og kemi på B-niveau.Derfor ville jeg spørge, hvordn jeg bedst muligt forbereder mig?Kan jeg evt. låne 1-2 1.g's bøger, fra biblioteket?jeg har bestemt... -
Areal og rumfang
ForumindlægJeg har fået følgende opgave "Beregn arealet af det område M, der begrænses af grafen for f(x) = √x og grafen for g(x) = 1/x samt den lodrette linie x = 9." Jeg er baggud i matematik og er derfor ikke alt for klog på emnet, men så vidt jeg har forstået skal jeg finde skæringsp... -
Hjælper C-fag med at trække gennemsnittet op?
ForumindlægHej Spekulerede over om c fag gavner gennemsnittet med at stige hvis man har fået høje karaktere, hvis nu ens karaktere i A fag ikke er så høje . Hvad har C fag gjort for jeres gennemsnit i gymnasiet? -
Hvilken prøveform?
ForumindlægJeg har brugt meget af denne morgen på at diskutere med nogle venner, hvilke form for test/prøver, der er bedst.Der er IKKE tale om afsluttende eksamener eller årsprøver...Her er nogle af de muligheder vi diskuterede:1) Uforberedt prøve u. noter2) Uforberdt prøve m. noter3) Forberedt prøve u. not... -
Tør jeg at vælge STX?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er en pige der går i en helt normal 10. klasse, for at modne mig og for at arbejde på mit gennemsnit. Da jeg startede i tiende, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle vælge en HHX, altså tre år på handelsskolen. Efter jeg har været i brobygning, er jeg begyndt at tvivle. Jeg ... -
Danskopgave
ForumindlægMin lærer har besluttet sig for at vi ikke skal skrive fristil, men en større skriftlig danskopgave. Jeg har valgt at skrive om Konflikten i Mellemøsten, og idet jeg kun går i folkeskole, må jeg gerne inddrage noget historie. Opgaveformulering:”Der ønskes en historisk gennemgang af forholdene i M... -
Ødelægger nydanskere DK?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en projektopgave, og kunne derfor godt tænke mig at få en debat i gang. Jeg synes tit jeg hører folk sige at nydanskere burde tage tilbage til deres hjemland, fordi man slet ikke har brug for dem til at ødelægge DK. Og så ville jeg bare høre om folk mener det? og h... -
Halveringskonstant
ForumindlægHej evtl nogen der kan hjælpe?!? Grafen for en eksponentiel funktion går gennem punktet (2,10) og har en halveringskonstant T½ = 6. a) Bestem forskriften for funktionen. b) Bestem x-værdien når y = 20 ..forskriften for jeg til at være y=12,35•0,9x , men hvordan isolerer jeg x-væ... -
Mængdeberegning
ForumindlægHejsa jeg sidder her med nogle lektier jeg simpelthen ikke forstår, er der nogen der kan hjælpe mig? De er nede i filen :) -
Bestem projektionen af punktet A(7,20)på linjen l
ForumindlægNogle som kan hjælpe med denne opgave? Min bog oplyser ikke en god metode. Har allerede fundet parameterfrestillingen og dens x og y - koordinater, men ved ikke om dette er brug bart:) En linje gå gennem punktet P(2,5) og har (Vektor)n=[-1, 3] som normal vektor. a) Bestem projektionen af punkt... -
bestem koordinator til a og b (vektorer)
ForumindlægHejsa, jeg har fået et spørgsmål i en opgave some lyder: vektorerne a og b er givet ved: x=5a-3b y=2a+4b hvor x=[ -18 over 20 ] og y= [ -2 over 34 ] Jeg skal bestemme koordinaterne til a og b. har bare brug for noget baggrundsviden, og så klare jeg resten selv, tak. Alle bugstaver har en... -
Noget som jeg ikke aldrig har forsået
ForumindlægHvis jeg skal have 5000 kr efter skat. Og gerne vil regne ud hvad jeg skal tjene før skat, så skal beløbet ganges med skatteprocenten 5000 * 0,44 = 7200 kr dvs jeg for at få 5000 kr udbetalt skal jeg tjene 7200 kr før skat. Men når jeg trækker 44% fra det resulterende beløb (7200), får jeg ikk... -
Fysik - kraftværk
ForumindlægEt kraftværk leverer 6500 MW elektrisk energi med en nyttevirkning på 89,7 % - Hvor meget elektrisk energi leverer værket på et år. - Hvor meget kul med brændværdien 23,7 MJ/kg afbrænder kraftværket på et år? Hvordan løser jeg de her to opgaver? Tak på forhånd!
