Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 18221 til 18240 af 109300
-
Vektorer
ForumindlægNår længden af vektor a=1 og b=3 og vinken mellem disse er 60 grader, hvordan finder jeg så vinklen mellem vektorene a+b og a-b? Jeg mangler da koordinaterne for disse? Samtadig bliver jeg også bedt om at udregne arealet af parallelogrammet, som findes ved vektorene a+b og a-b, men mit problem er... -
stedvektor
Forumindlæghej alle sammen !!! jeg sidder her og prøver at regne den sidste math. opgave, men kan ikke rigtig komme videre med denne her, håber i vil hjælpe mig :) Stedvektorerne til punkterne A og B betegnes med - og - a b . punktet P ligger på AB, således at der gælder AP/PB = k bestem stedvektore... -
en lille vektor opgave :(
ForumindlægHej allesammen(: Er ved at lave min aflevering og er simpelthen gået i stå i en vektor opgave, hvilket er noget øv :/ Opgaven lyder: I en orienteret plan er der givet to ektorer a og b, om hvilke det oplyses, at [a]=6 ,[b]= 2 og a*b = 6 beregn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a og... -
x i eksponentielle funktioner
ForumindlægJeg skal bestemme hvor mange år der går før der er mindre end 1 g tilbage af stoffet. Siden x angiver år som er det ubekendte i dette tilfælde, og y angiver det ene gram skal jeg altså bare isolere x og sætte 1 ind på y’s plads. y=b·a^x y/b=?b·a?^x/b y/b=a^x hvordan isolerer jeg x herfra ve... -
Parenteser med variable i anden
ForumindlægHej allesammen! Har lidt svært med et par reducions stykker. Min opgave er på engelsk og lyder sådan her: "Expand the following algebraic expressions and simplify yours answers where possible." Her er stykkerne: (x-2)^2+2(x-2)-12 (4x+1)^2-3(4x-3) (5x-1)^2-(2x+1)^2 (x-7)^3 Jeg h... -
Parabel
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med en lille opgave ?En parabel har ligning y=x^2+bx+3, hvor b er et tal.Bestem de b, for hvilke parablen har to skæringspunkter med førsteaksen. -
vektor
Forumindlægjeg skal bestemme de værdier af t for at følgende er opfyldt. (vektor a+ vektor b*t)*(vektor b- vektor a*t)=0nogen som kan hjælpe? -
RED MIG !! - Eksamen
ForumindlægHej derude Jeg skal op til engelsk mdt, men ved ikke om jeg har helt styr på det. Jeg er ret nervøs mht. eksamen og er bange for at jeg kludrer og begynder at vrøvle undervejs til eksamen!!! :( Jeg ved at man kan få gode karakter ved at tale tydeligt og langsomt og dermed skal det man siger... -
Fermats store sætning n=4 bevis
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen. Er der nogen herinde, der har et bevis for Fermats Store Sætning i tilfældet n=4 på dansk? Jeg har læst en masse talteori op om primtal, kongruens modulo og restsklasseregning. Alligevel kan jeg på ingen måder hitte ud af beviset for n=4, der ellers står be... -
Studieretning. Biotek A eller mat fys kemi?
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge biotek linjen eller mat, fys og kemi. Jeg ved ikke hvilken en af dem jeg interesere mig mest for. Jeg kan godt lide biologi, men det skræmte mig at folk sagde der var mange afleveringer i forhold til andre linjer, og den var svær. Jeg tænkte at de ville... -
Reducer
ForumindlægEr der nogen der kan se hvorledes jeg kommer fra denne ligning π=b/(1+b)*[1/bθ+Y-1-Y*+(θ+b(Y-1-Y*))-x] til π=θ+b(Y-1-Y*)-(b/b-1)*x Tak! -
vektorer
Forumindlægnogen der vil hjælpe mig med den her blækregning (skal afleveres imorgen)? Jeg kan simpelthen ik finde ud af det! opgaven siger: vektor a = (2,-5) vektor b = (-6,4) vektor c = (11,0) vektorerne a og b udspænder et parallelogram, (hvis areal er 22 som jeg beregnde i forrige spørgsmål). beregn læ... -
Gæt på hovedemne i 3g's AT-eksamen?
ForumindlægI morgen bliver det offentliggjort hvad årets eksamensemne i almen studieforberedelse er, og der er jo i milliard ting at gætte på. En fra min klasse "har hørt en fugl synge" om at hovedemnet i år bliver "Drivhuseffekten". Hvis det er sandt, er jeg pænt meget på røven, for det... -
Optaget - KU?
ForumindlægSagen er den at jeg gerne vil læse Økonomi på Københavns Universitet efter sommerferien. Har alle fag undtagen samfundsfag B, som jeg heldigvis kan tage på et sommerkursus. Men på deres hjemmeside, står der at man skal have et samlet snit på 6,0 i matematik A. Jeg har fået 7/7 i årskarakterer. Hv... -
reducer unden hjælpemidler
Forumindlæghej :-) håber der er en der kan hjælpe mig med den her: 2(a+b)^2-4b(a-b) på forhånd tak -
Hjælp til én opgave - Trigonometri!
ForumindlægSidder omsider med sidste opg: Trekant ABC er ligebenet med a=b. C=36,8 og c=12,2. Beregn trekantens øvrige sider og vinkler! KEg ved at jeg skal bruge sinus relationerne, da disse gælder for ligebenede trekanter. Skal jeg ikke isolere en af ligninger? hvordan gør jeg? -
Reducering!
Forumindlæg1: Reducer udtrykket ((p^2)-(q^2))/(2p + 2q) 2: Reducer udtrykkene K(3n + k) - (k+n)^2 (3st+s)/(2st^2) -
Vektorer
ForumindlægEn der kan hjælpe mig?? http://peecee.dk/?id=18228 -
Hældningskoeffient
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har problemer med denne opgave. Gennem punktet A (-2,6) går en ret linie med hældningskoeffienten -2/3. Bestem en ligning for linjen. På forhånd tak :) -
KVADRATSÆTNINGER
Forumindlægjeg har vanskeligheder med nogle af opgaver, som jeg håber i kan hjælpe mig med 1) (x-2)^2+(x+3)(x-3) 2) 3(x+2)^2-2(x-1)(x+1) håber der nogen der vil svare på det :D
