Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 18261 til 18280 af 76732
-
Find forskrift
ForumindlægGrafen for enfunktion f(x) er en parabel, som skærer koordinatsystemets akser i punkterne P(2;0), Q(8;0) og R(0;4) a) Bestem en forskrift for f(x) Jeg har prøvet at indsætte tallene i Excel, men jeg får en mærkelig forskrift. (Jeg vælger en polynomisk linje). Men hvordan gør jeg det uden Excel o... -
a og b i et Potenssammenhænge
ForumindlægHej, Jeg har fået den her opgave, som jeg ikke helt, ved hvordan jeg skal den regne ud. Opgave: Tabellen viser sammenhængen mellem en diamants diameter og vægt. Diameter (mm) 2,5 3,4 4,1 5,8 6,9 8,2 9,4 Vægt (karat) 0,05 0,15 0,25 0,... -
Eksamenssæt: Monotoniforhold
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = x^3 - 3x^2 - 9x + 30. a) Bestem monotoniforholdene for f. Grafen for f har en tangent t1 med røringspunkt P(0, f (0)) . Intil videre har jeg differentieret f(x) så f '(x) = 3x^2-6x-9 Så er det noget med man skal regne f(0) eller sådan noget.. er gå... -
Matematik
ForumindlægHej alle jeg sider med en opgave og er helt lost, jeg ved slet ikke hvordan jeg skal regne opgaven, hvordan ejg skal skrive den op overhovedet. Jeg håber virkelig, at der er nogen, som gider at hjælpe mig med opgave c. Mine resultater i a) blev f(x)=-10,667x-13,931 Mit resultat i opgave b... -
Toppunktets differentialkvotient
ForumindlægHar fået følgende spørgsmål: Hvilken værdi har differentialkvotienten i toppunktet? Kan ikke se, hvordan man finder differentialkvotienten i et toppunkt, da vi både har en værdi for x og y aksen der? Man bruger da kun ét punkt for at finde differenskvotienten og differentialkvotienten, som for e... -
udled differentialkvotient
ForumindlægHvordan udledes differentialkvotienten for f(x)=ax^2+bx+c og for f(x)=e^kx vha. tretrinsreglen? skal man så indsætte funktionerne som f(x)? -
Konvergens
ForumindlægHej derude. Jeg har en opgave som lyder; 1. Vis dernæst, at` ikke er ligeligt konvergent i intervalet R. "Jeg tænker, at jeg skal bestemme grænseværdien for x=1 og for 0< x < 1 og for x>1 og for x<0. Hvis jeg får samme grænseværdi for alle værdier af x, så vil det være lig... -
Differentialkvotient
ForumindlægNogen der muligvis kan hjælpe mig..\n\nJeg skal bestemme differebtialkvotienten af g(x)= x^6 + x^-2 / 2x^4 + 4x^-3\n\nhar først sagt: f'(x)=6x^5 - 2x\n g'(x)=8x-12x\n\ng'(x)= 6x^5 - 2 * 2x^4+ 4x^-3 / x^6+x^-2 * 8x-12x\n\nJeg ved at facit bør blive:\n4x^9+36^2-12x+4x^-6/... -
Eksponentielle funktioner.
ForumindlægHej :) Jeg håber at i gerne vil hjælpe mig, jeg har siddet oppe hele natten og kan bare ikke finde ud af eksponentielle funktioner (ikke min stærke side ) Betragt den eksponentielle funktion f(x)=48·?1,23?^x Hvor mange procent vokser funktionsværdien når x vokser med 1? Best... -
eksponentiel funktion
ForumindlægJeg har fået stillet eksamens opgaven. givet eksponenentielfunktion f(x)=a^x vis hva. 3 trinsreglen at differentialkvotienten kan skrives som f`(x)=a^x*f`(0) Hvordan griber jeg det an? er det påstået ikke forkert? -
løs en ulighed!
Forumindlægja.. har en matematik aflevering som er med hjælpemidler, og jeg kan egentlig godt løse den på min lommeregner.. men tænkte lidt over, hvordan man løser den uden hjælpemidler.. Prøvede mig frem og.. well... gik ikke ret godt. Her er den:-2x^2 -12x -10 = f(x)Løs uligheden f(x) > 0 vh. mig <... -
Potensfunktion! hjælp
ForumindlægFind for hver af nedenstående opgaver forskriften for potensfunktionen, der går gennem punkterne: (1; 4) og (3; 7) (2; 6) og (5; 12) Har prøvet mig frem, men kan ikke få det til at passe. -
Andengradspolynomier hjæææææææææææææææææælp
ForumindlægHjælp med dette :( -
Differentialregning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare emnet differentialregning? -
udlede x^n
ForumindlægHejsa Jeg har fået et eksamensspørgsmål, der lyder følgende: Udled formlen for differentiation af x^n. Hvad betyder det helt præcist at udlede? Altså er det det samme som at bevise en formel? -
Hjælp til differential ?! =/
Forumindlæghejsa alle :) Jeg vil gerne have differentieret: ln(x+2)+x2 Jeg ved at ln(x) differentieret er 1 delt med x. men hva skal jeg med 2 tallet? :( -
funktion og nulpunkter
Forumindlæghej, er der en som kan forklare mig hvordan man løser opg. b (tjek bilag) tak på forhånd, det ville være en kæmpe hjælp -
LinæreFunktioner
ForumindlægHej alle, Jeg går på 1,g i HHX og er ret god til alt matematik UD OVER LINGINGER, Og har fået en emne opgave for som jeg på ingenmåde kan finde ud af, nogen dejlige mennesker derude der kan hjælpe? -
Lineær funktion
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til disse opgaver a,b og c. Jeg vil være rigtig glad hvis i gad og hjælpe mig -
Beskriv forskriften for andengradspolynomium - med hjælpemidler
ForumindlægEr det nok bare at forklare om værdierne bliver positive eller negative når det gælder ax^2, bx og c?
