Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 18301 til 18320 af 187712
-
Dumper jeg studentereksamen?
ForumindlægHej forum! Jeg står og skal op til studentereksamen til sommer, og har et spørgsmål der nager mig i den grad. Mit snit for mine eksamen ligger på 1.7, og det ser altså ud til, at jeg dumper til sommer hvis jeg ikke får snittet hævet! Mine årskarakter (2.standpunkt) derimod, ligger på 4.5 - så ... -
reducer
Forumindlæger det rigtigt ? reducer udtrykket : 4(a-b)^2 -8a(a-b) det giver -4a^2 -4ab + 4b^2 -
bestem en ligning for tangenten ...
ForumindlægUDEN HJÆLPEMIDLER en funktion f er bestemt ved f(x) = 2 * x^-1 Bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet P(2,(2)). f ' (x) = 2 * ( - 1/x^2) f = 2 * ( -1 / 2^2 ) = -2 /4 = (-1/2) tangentligning: y = f ' (x0)(x-x0) + f(x0) f ' (x0) = -1 / 2 x0 = 2 f(x0) ... -
Primtalsfaktorisering
ForumindlægHvordan bruger man primtalsfaktorisering til at bestemme et tals delelighed med et andet tal? Og hvordan kan man nemt regne opgave 12 i http://www.georgmohr.dk/mc/mc06opg.pdf Jeg har selv fundet frem til, at resultatet er 840 (relativt nemt). Er det ikke noget med, at man kan finde prod... -
reducering
ForumindlægReducer udtrykket: 2x(x+y) - (x+y)2 2x2 + 2xy -x2 + y2 + 2xy 2 - 4xy +y2 Er dette rigtigt? -
Løs ligningen
ForumindlægHej, jeg er ikke så god til det med at isoler. Er der derfor nogen der kan hjælpe mig med at isoler t: (2+1t) - (4-1t) - 2(-1+0t) = 4 Tak på Forhånd! -
Mangler hjælp, tak
ForumindlægHej..Jeg skal bare kort skrive om hvad denne historie handler om, på tysk:Selve historien:Der BriefAuf dem Tisch lag der Brief. Martina wartete schon so lange auf diesen Brief. Sie trat an den Tisch, nahm den Brief hoch.Es war der Brief. Und ihr Herz schlug ganz schnellUnd hart. Das Kuvert aus fe... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHejsa derude.Jeg har et lille problem. Jeg er rimelig dårlig til tysk, og nu har jeg fået denne oversættelse for om modalverber. En der gider at rette:Har I også måttet gå? Hun kom for sent, fordi hun ikke kunne finde sit fotografiapparat. Din veninde har aldrig kunnet tie. Min slægtning kunne ve... -
Hjælpemidler under eksaminationen
ForumindlægDer har i den seneste tid gået en del rygter og debatter omkring hvilke hjælpemidler det egentligt er tilladt at have med til forberedelse og eksaminationen. Alle på Viborg Amtsgymnasium modtog for få dage siden et brev fra Rektor, hvori der bla. står følgende:"Mit ærinde med dette brev er, ... -
andengradsligning
ForumindlægTøndens rumdfang : V = pi*h/15(2D^2+dD+3/4*d^2) hvor h=8 d=4 og v=150, find D. jeg gør sådan her : 150 = (pi*8/15)(2D^2+4D+0,75*4^2) <=> 150/(2D^2+4D+0,75*4^2) = pi*8/15 <=> 2D^2+4*D+0,75*(4^2) = (150)/(pi*8)/(15) <=> 2D^2+4D+((12-(150)/(pi*8)/(15))= 0 og så har jeg en andengra... -
**Hjælp til beregning af skæringspunkter mellem cirkel og ligning**
ForumindlægHej, I've got a problem :(Jeg skal finde skæringspunkterne mellem C (x-5)^2 + (y-3)^2=5^2 og linjen y=2x+3. Jeg sætter derfor linjens ligning ind på y's plads i cirklens ligning: (x-5)^2 + (2x+3)^2=5^2 x^2+25+4x^2+18=25 PÅ OM JEG HAR GJORT DET RIGTIGT! 5x^2+43=25 5x^2+18=0 Løsningen af de... -
3 i 1
Forumindlægok, har tre spørgsmål :) 1. løs ligningen x^4-3x^2+2=0 jeg er selv nået frem til x^2(x^2-3)=-2 og så aner jeg ikke hvad jeg ellers skal 2.en ting jeg er meget usikker på hvis man har en kugle der har følgende ligning x^2+y^2+z^2-2x+4y-10z+5=0 og jeg skal finde centrum og radius, jeg har gjort føl... -
Reducering
ForumindlægHejsa Jeg har forsøgt at regne det her stykke: (2xy)^2 men jeg kommer ingen vegne. 2xy*2xy I følge mine beregninger giver det 4 x^2 y^2 Men jeg synes ikke det lyder rigtigt. -
Faktorisering
ForumindlægHej! Hvordan faktorisere man -x^2+x+6=0 Jeg kender godt resultatet, men det er netop faktoriseringsprocessen jeg ikke rigtig forstår. At hvordan -x^2+x+6=0 kan give -(x+-3)*(x+2)? -
logaritme
ForumindlægHvordan kan der være at log(8) / log(2) = 3 og ikke 4? -
faktoriser?
ForumindlægHvad skal jeg gøre, hvis der står:Faktoriser følgende ligning:x^2+9x-5=y -
Polynomium
Forumindlæghvad giver (4x i tredje - x i anden +3x + 42) : (x+2) ?? -
Skæringspunkt mellem linje og cirkel
ForumindlægHar cirklens ligning og en linjes ligning og så skal jeg finde ud af hvornår de skærer hinanden. Så er det jo at man sætter linjens ligning ind på y's plads. Ville så gerne høre hvad nogle får når de regner den her ud ved reducering? (x-6)^2 + (y-7)^2 = 6,32 y=1/3x + 5 (x-6)^2 + ((1/3x + 5... -
Rod og potens!
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med disse to opgaver: 1)x^(-2) = 1/4 Regneregler siger at: x^(-2) = 1/x^2. Skal der gøres brug af regneregler. jeg ved at den ubekendte (x) skal isoleres men hvordan? 2)(1/x)^3 = 1/64. Her er jeg på bar bund. -
1/X
ForumindlægBestem ved hjælp af 3-trinsreglen f'(x0) når: 2. f(x) = 1/X og x0 = 2 Jeg har fået at : f(2+h) = 1/(2+h)-1/2 Men nu sidder jeg lidt fast og håber, at der er en der kan hjælpe mig videre.
