Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 18361 til 18380 af 63056
-
radioaktivitet
ForumindlægMenneskekroppen idenholder 3.5 g kalium pr. kg legemsvægt. Isotopen K-40 udgør kun 0.012 % (efter vægt) af den forekommende kalium.En person vejer 64 kg.a) Beregn massen af K-40 atomer i personen.Der er 3.5 g kalium pr. Kg.På 64 kg må der derfor være: 3.5 g * 64 kg= 224 gram.0.012 % af de 224 gra... -
Hjælp, tak!
ForumindlægHejsa. Jeg har oversat følgende sætninger fra dansk til engelsk. Er de korrekte?Danish:Jeg har klaret mig godt til eksamen, men jeg er dog ikke helt tilfreds med resultatet.Hun ankom ret sent og var knap kommet indenfor, da festen pludselig sluttedeDu skal komme lige hjem fra skole og lave dit hj... -
music
Forumindlæghey! jeg har et lille tekststykke som jeg gerne vil have rettet, både gramatisk og komma. hvis der er en der vil kigge det igennem, vil jeg være meget taknemlig! I can’t say that there is one music-art I like. I have a wide music taste. But heavy rock isn’t my taste. I don’t like songs there th... -
Kort translation
ForumindlægHej. Jeg har fået denne halvkorte dansk - engelsk oversættelse for, hvor der er nogle ord jeg er lidt usikre på hvorvidt jeg har oversat korrekt eller ej. Så håber der er nogen, der kan hjælpe. _________________________ Nordirland Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som bor... -
engelsk hjælp.
ForumindlægHej, jeg har skrevet den her engelsk stil som skal aflevers på torsdag, men da jeg ikke er særlig god til engelsk, og at rette, søger jeg hjælp Mange tak på forhånd! The world about us. The Vietnam War was around 1965-1975. The movie “The world about us” is about 4 A... -
rettelse.. Ca 1.side
ForumindlægHey derude... Nogle der gider en tekst jeg har skrevet.. Ved godt der er en del gentagelser men kunne ikk finde på andet at skrive... Det er også ok hvis i bare retter halvdelen... Can we not remain a child? Why we grow? They starts with having her mother and father by your side, and believe... -
Medea
ForumindlægEr igang med at analysere Medea og allerede starten forvirrer mig. Er forfatteren fortælleren også? Jeg forstår ikke helt hvem der er der snakker fra vers 3 til 12. For fortælleren siger at gid aldrig Pelionskovens fyr var blevet hugget om til årer så helterne kunne drager ud på togt. Og gik Jaso... -
ligningssystemet ved beregning og grafisk:
Forumindlæghej jeg har prøvet at lave den her opgsve, men jeg kan slet ikke finde ud af den. jeg ved at jeg skal bruge bogholdermetoden, men ellers er jeg blank opgaven lyder: Du skal løse ligningssystemet ved beregning og grafisk: 4x + 2y = 14 9x – 3y = 9 -
Elektrisk kredsløb- Beregning af alle strømstyrker og spændingsforskelle.
ForumindlægHey alle :) jeg har vedhæftet en lille fil der indeholder opgaven der volder lidt probs. Mit spg går i virkeligheden på om hvorvidt spændingen over pæren med R = 50 Ohm har U=9 V eller om man først bliver nødsaget til at udregne den samlede strømstyrke der går igennem parallelkoblingen og derefte... -
Hjælp til Differentialligning:
ForumindlægDer er blevet gevet differentialliningen: (x+2*y)dy/dx=12X-y En intergrale går gennem punktet P (7, 9). Bestem en ligning for tankentetn i P. Bestem derefter de værdiger af a, for hvilke y=a*x er løsningen til differentialliningen. -
Engelsk oversættelse-korrekt oversat??
ForumindlægHøjere løn?En dansk rapport om lærernes arbejdstid viser, at lærerne ikke har så travlt som de selv tror.For lærerne kommer dette som et chok; de føler, at man ikke værdsætter deres indsats. Lærerne har længe talt om, at deres arbejdsdag er blevet længere og hårdere end tidligere. De har flere mø... -
FSA maj-juni 2001 opg 4.4
ForumindlægHej. Jeg sidder med en utrolig svær opgave. Altså FSA maj-juni 2001 problemsløsningsdel opg 4.4 Da tankvognen ankom om morgenen, indholdt den 5000 liter vand. Kl. 15 er vandstanden i tanken 29 cm På tegningen, som jeg har vedhæftet*, har eleverne tegnet vandstanden og nogle hjælpelinier til brug ... -
Må skolen godt tag min computer?
ForumindlægJeg fik idag taget min computer i skole. De siger at jeg må få den om en uge. Må de godt det? Er der ikke en bestemt lov om det? Det kan da nemlig ikke vær sant! Det er vel min computer ikke? Foresten så går jeg... -
Hjælp til spørgsmål af lineære funktioner!!
ForumindlægHejsa! Er ikke lige den skarpeste til lineære funktioner, så ville høre om nogle kunne hjælpe mig med at udregne disse opgaver, eller hvordan man gør?? 1) Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne p(2,3) og q(5,12) Bestem en forskrift for f 2) En funktion f er bestemt ved f(x)= 4x3-... -
Meningen med livet
ForumindlægIkke fordi jeg er selvmordskandidat eller på nogen mangler en mening med livet, synes bare det ville være interessant, hvordan i svarer på spørgsmålet: Hvad er meningen med livet? -
8 sætn. DK til engelsk
ForumindlægHej 8 sætninger fra DK til engelsk, nogen som kan se om mine engelske sætninger er nogenlunde?tak på forhånd.1.Problemet er simpelthen, hvordan jeg skal få lært alt dette.2.Normalt er jeg ikke vanskelig, men jeg kan umuligt skrive din stil for dig.3.Fjenden angreb ivrigt vore stillinger, men forg... -
Induktionsbevis for ulighed
ForumindlægJeg vil bevise via induktion, at: nn-3 ≥ n! for n = 9, 10, ... Jeg har først sikret med en base case af n=9: 99-3 ≥ 9!, hvilket er sandt. Jeg antager nu, at udtrykket er sandt for j+1 altså (j+1)j-2 ≥ (j+1)! jj-3 ≥ j! Jeg ganger med j+1: (j+1)•jj-3 ≥ (j+1)•j! ... -
Valgfag?
ForumindlægHejsa. Eftersom vi i min klasse er begyndt at snakke om hvilke fag vi skal vælge til næste år, har jeg prøvet på at undersøge sagen lidt nærmere på http://www.r-u-e.dk/valgfag/g_valgmuligheder_mat.asp. Jeg ville som sådan bare høre om, hvorvidt det evt. ville være en overkommelig opgave at vælge ... -
SU
ForumindlægKan man godt få SU til et 6 ugers kursus, hvor man tager fysik 0-B, selvom personen har bestået fysik C? -
SØGER HJÆLP
Forumindlægsøger en fysiker eller en der er bedre til fysik end mig til noget hjælp nu. skal aflever dette opgavesæt end den 1 juli ellers bliver jeg ikke student :(
