Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 18361 til 18380 af 72126
-
De store tals lov
ForumindlægDer er åbenbart mange udgaver af "De store tals Lov", men hvordan kan man retfærdiggøre dette kæmpe sætningskompleks? Det er ikke en opgave, jeg er bare nysgerrig :) F.ek.s hvis vi har nogen stokastiske variabler eller vektorer og kan vi vælge et tal c således P(|Sn/n -u| >= e) <... -
Sin,Cos eller Tan?
ForumindlægTrekant ABC og A'B'C' er ensvinklede. a) bestem længden af siden B'C'. Hvis i kan se den vedhæftet fil er det opgave 2 -
beregn et lods specifikke varmekapacitet
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor jeg skal beregne et lods specifikke varmekapacitet, men jeg ved ikke helt hvordan den skal regnes. jeg har skrevet opgave a og b ind, som indeholder information til opgave c, som er den opgave jeg har problemer med: a) Beregn energitilførslen til vandet: mvand:... -
Adiabatisk proces
ForumindlægHej Jeg skal udregne arbejdet for en adiabatisk ændring af en ideal gas fra volumen V1 til V2. Under processen ændrer det absolutte tryk sig fra p1 til p2 . Da processen er adiabatisk gælder at p·Vγ=C, hvor C er en konstant og γ er adiabateksponenten. Jeg skal udføre integratio... -
HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg er 17 år gammel, og går pt. på STX (2.g). Eller det betyder, at det gjorde jeg. Jeg gik i midten af 2.g ned med angst og voldsom depression. Jeg havde det dårligt psykisk, da jeg var under et kæmpe karakterpres. Jeg havde et snit på lige under 10, da jeg knækkede på det. Jeg blev syg... -
To projektionsopgaver...
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig her!\n\nOpgaveformulering 1 lyder: \nVektorerne a og b har begge begyndelsespunkt i (3,1). Vektor a har længden 5 og retningsvinkel 35grader, mens vektor b har længden 4 og retningsvinklen 75grader. Bestem koordinaterne til projektionen af vektor b på vektor a.\n\nHvordan f... -
beregn a...Svær opgave
ForumindlægHelløjJeg sidder fast her med en mat opgave.. nogen der lige gider hjælp mig lidt? Jeg har en opgave som lyder:Til behandling af spildevand anvendes pumpestationer. Anlægsudgifterne til en pumpestation afhænger af den maksimale gennemstrømning af spildevand gennem pumpestationen. For en bestemt t... -
Rette fransk tekst
ForumindlægHej, jeg har lige skrevet endnu en protest (del af aflevering). Nogen, der gider kigge på den? Jeg har et problem, der hvor jeg har skrevet noget på dansk også..15. C’est bien pour tous les habitants quand il n’y a pas de voitures au centre de la ville.Ce n’est pas vrai. C’est bien pour un grand ... -
Den samlede strøm
ForumindlægHej - jeg kan simpelthen ikke få "den samlede strøm" til at give det korrekte svar, ifl facitlisten. Er der en som kan hjælpe mig, med opgave C? -
arealet af en trekant
ForumindlægHej jeg sidder med denne her opgave og er gået helt i stå. håber derfor på lidt hjælp. bereng arealet af trekanten. det jeg ved om trekanten er A= 6,8 B= 5,4 C= 8,68 -
mat-spørgsmål
Forumindlægnår jeg har en andengradsligning der lyder sådan her x2-3x- 10=0 er a= 1 b= -3 og c= -10 er lidt usikker ? er det rigtigt med bogstaverne/ tallene? -
Hældningskoefficient for tangent mellem 2 cirkler
ForumindlægI et koordinatsystem er en cirkel C1, bestemt ved ligningen: x^2+y^2-22x+4y+61=0 Bestem radius og koordinatsættet til centrum for C1 (Løst) En anden cirkel C2 har centrum i punktet A(-1,3) og radius 5. Gør rede for, at de 2 cirkler har netop ét punkt fælles. (Løst) Bestem hældningskoefficente... -
tegning af struktur
ForumindlægHej, jeg har lidt svært med af tegne strukturen for 2,3 diethyl 2,3,4 trimetylhexan Har givet det et skud, men er ikke helt sikker på om det ser ud som det skal :/ tak på forhånd! Jeg ville også være meget glad for en forklaring ift placeringen! :) -
Hvorfor er nogen bedre end andre???
ForumindlægJeg forstår det ikke. Hvorfor er nogen bedre end andre i skolen?Jeg kan godt forstå at der er nogen, som er bedre til matematik eller sådan noget, fordi det har noget med den logiske sans at gøre, og derfor til dels er medfødt, men hvordan kan man være god til fag som kemi, his eller bio?Det er j... -
Afstem reaktionsskemaer - Plz hjælp!!
ForumindlægHej SP. - Jeg kan lige med det samme sige, at jeg desværre ikke er så god til kemi, selvom jeg faktisk virkelig gerne vil lære, for jeg synes at det er et vildt spændende emne, men ved ik hvorfor min hjerne ikke gider arbejde sammen med mig! :( , Jeg har nogle opgaver i min kemi bog, og har al... -
Enzymkinetik Michaelis-Menten plot - (Km-værdi) - Lineweaver-burker-plot
ForumindlægHej Jeg er igang med SRP i Kemi A og Biologi C. Mit emne er Enzymkinetik, jeg skal lav en efterbehandling af de mit vedlagte data, idet det undersøges om data følger Michaelis-Menten-modellen. Laktase er mit enzym og mit substrat er Ortho-Nitrophenyl-β-D-galaktopyranodid (oNPG). Jeg har nu ... -
Lavt gennemsnit og vil gerne på Uni og læse Ingeniør
ForumindlægHej jeg vil gerne læse til ingeniør i 2015. Jeg har kæmpet med at bestå de specifikke adgangskrav og burde være kvalificeret i den vinkel. Men nu har de lavet nye regler igen til det studie jeg vil læse hvor fra 2015 optagelse vil være adgangsbegrænsning hvor der bliver kigget på gennemsnittet. M... -
Forklaring af ligninger
Forumindlægx - a0 - x0 ‚ LN¦ —————— x - b0 - x0 ————————-- = c + k·t a0 - b0 a0·(c + k·t) ... -
Specifik varmekapacitet for en opløsning
ForumindlægHvordan bestemmer man den specifikke varmekapacitet for en opløsning, der indeholder både NaCl(aq) og H2O(l)? Skal man blot finde summen af disse to stoffers c-værdier? Reaktionen er som følgende: HCl(aq) + NaOH(aq) → NaCl(aq) + H2O(l) Jeg skal bruge c-værdien for opløsningen for at kunne... -
Retvinklet trekant - hjælp
ForumindlægEn retvinklet trekant ABC oplyses det, at A = 90 gradder, b = 4 cm, og c= 3 cm Beregn de resterende stykker i trekanten ABC. Nogen der kan hjælpe?
