Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18381 til 18400 af 20689
-
Filosofi og matematik
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at søge ind på en uddannelse i år. Jeg er dog kommet i et dilemma, da jeg står mellem to veje jeg gerne vil gå :) Min første plan var at tage bacheloren naturvidenskab og it, og så senere tage matematik som kandidat. MEN! Jeg kunne også godt tænke mig at læse matematik, hv... -
Karakterfidus
ForumindlægSelvom det måske er lidt sent for mange af jer, kan der være en fidus, som betyder, at man kan komme ind på medicin, selvom kan er dårlig til eksempelvis matematik. http://www.berlingske.dk/danmark/studenter-benytter-karakterfidus -
Filosofi og videnskab?
ForumindlægJa. Hvad er der af forskelle på videnskab og filosofi? -
Magnet
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan lave en magnet -
faktorernes orden
ForumindlægEr det lige meget om jeg siger x/y/z eller z/y/x ? Og hvis, er der da så en forkjlaring på hvorfor? -
Videregående matematik - lære det selv ! - Hvordan ?
ForumindlægHej SP :-) Jeg bliver snart student. Som mange andre, vælger jeg at tage et år fri fra uddannelsessystemet. Det betyder ikke at jeg vil vende ryggen til alt det som bare lugter af "uddannelse"... Jeg tænkte på at læse lidt videregående matematik for mig selv, og i den anledning har... -
kan nogen hjælpe mig at rætte min oversættelse?
ForumindlægHej :) håber virkelig at nogen kan hjælpe?Kortlægningen af den menneskelige arvemasse er det største forskningsprojekt i menneskehedens historie. I dag regner optimistiske forskere med, at det i løbet af 15 år vil lykkes dem at lave et komplet kort over rækkefølgen af arvemassens mere end tre mil... -
HASTER!!! Engelsk abstract rettelse :)
ForumindlægHej skal aflevere min SRP opgave i morgen så tænkte på om der var nogle herinde som er gode til engelsk og har tid til lige at rette mit abstravt til den færdige opgave :)? - På forhånd tak :) Dansk: Projektet undersøger den kristne sekt The Family, som en tidligere præst i Califorinien, Moses Da... -
Beregn opdrift.
ForumindlægBeregn opdriften på en heliumbaloon med rumfanget 250 L, når temperaturen er 22 C og trykket 1 atm. Pluft = M * p / R * T = 0,029kg/mol * 101,3*10^3Pa / 8,31pa*m^3/mol*K * 295K = 1,19Kg/m^3 Phelium = M * p / R * T = 0,004kg/mol * 101,3*10^3Pa / 8,31pa*m^3/mol*k * 295K =0,165kg/m^3 Fop = Pluft ... -
karakter: ja/nej
Forumindlæggår I ind for karakterer og hvad kan de erstattes med? selv synes jeg generelt kar. er stærkt overvurdere, men kan ikke helt finde et alternativ... -
naturfags opgaver
Forumindlæghey hey jeg sider her og fatter virkelig ikke en brik af mine opgaver. det drejer sig om "106,107,116,122 og 123" i vejledende opgaver for naturfag 2002. så tænkte på hvis der er nogen der ligger inde med en løsning eller to... ville jeg sådan set gerne se dem... på forhånd tak. -
Ballonfærd
ForumindlægAntag, at en ballon ved jordoverfladen havde en diameter på 1,0 meter og at luftens densitet var 1,20 kg/m3. -Beregn opdriften på en ballon ved jordoverfladen. Massen af mand, gondol, ballonhylstre og hellium var 100 kg. -Vurdér, hvor mange balloner der skulle bruges for at udføre bal... -
tryk:-(
ForumindlægHej...Er der nogen der kan forklare mig Hvad under- og overtryk er? især trykket på jorden og vandtryk.. fx hvor findes det henne omkring os..............Tak -
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHejsa :-)Jeg læste lige noget om at sinus og cosinus kan bruges i hverdagen til at regne hældning og vægt ud på et tog og blev interesseret i om der er nogen herinde der kender andre eksempler på "hverdagsmatematik" - der stod i min bog at hver del af matematik kunne bruges i hverdagen... -
Til folk , der har været oppe i Old!
ForumindlægVille bare høre, hvor meget generel viden man egentlig behøver, hvis man altså kommer op i kendte monumenter - er det ikke ret begrænset, kun det allermest generelle, kunsthistoriske? Og hvad med samfundet, hvor meget skal man vide? -
Vinkelhastighed
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig inde jeg skal op imorgen kl. 8.40Hvorfor er acceleration: r*(w)^2w=omegaog hvad er vinkelhastigheden, w egentlig?Og hvorfor kan vi finde det ved at sige x*2*pi/(60sekunder)Det handler om en pladespiller hvis nogle ikke forstår hvor x er omdrejninger.Please hjælp mig s... -
AT skæres ned?
ForumindlægJeg har lige læst i avisen at eksperter foreslår en beskæring af faget AT. Nu har jeg aldrig selv haft faget, og min umiddelbare holdning er at det er noget diffust pjat. Hvad synes I der har haft faget? -
Rette min tysk stil (den er ikke så lang) HJÆLP! :-)
ForumindlægHey, er der nogle der vil rette min tysk stil? Jeg skal fremlægge i morgen, så vil være meget glad hvis nogle af jer ville hjælpe mig! :-D HER: Mündliche probe Hauptthema: Schule und zukunft Mein eigenes thema: Mein praktikum Wo – Stadt und Firma Ich war in ein Praktikum auf no... -
Dét her er sjove comics!
ForumindlægHej alle bruger fra SP. Vores alle sammens hr. Jerslev, er så kreativ at lave sine egne comics. De fleste nørder har muligvis hørt om www.xkcd.com og disse er af samme karakter. Jerslev er kreativ, men doven og nu opretter jeg indlægget for ham. Hvad synes I om hans comics? Er de sjove, for nørde...
