Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 18481 til 18500 af 152921
-
Harmonisk svingning
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har et lille problem med en opgave.. Jeg ved ikke om i kan hjælpe mig for jeg skal aflæse på en graf men here goes: f(x)=a*cos(x)+b Bestem tallene a og b. Jeg ved ikke hvordan jeg finder de to forskellige tal.. Håber i kan hjælpe.. Mette -
Mat
ForumindlægGrafen for den eksponentielle udvikling y = b · ax går gennem punkterne A(2,3) og (5,17). Beregn a og b, angiv udviklingens vækstrate og beregn udviklingens fordoblingskonstant. y = 2,29412 * 1,09354 ( kan det passe?) Hvordan laver jeg så angiv udviklingens vækstrate og beregn udviklingens ford... -
vektorer i rummet..
ForumindlægHey. Nogen som kan hjælpe? I opgaven står der vektor(c_4). Hvor kommer det pludselig fra? :S Kan virkelig ikke se mig ud af opgaven, hvad man skal gøre. Givet to vektorer i rummet vektor(a)=(5,12,-11) og vektor(c_t)=(2t,t-11,2) , teR Bestem længden af den længste af diagonalerne i det parallel... -
bevis for areal af punktmængde
ForumindlægI et eksamensspørgsmål er jeg blevet bedt om, at gøre rede for beviset for areal af en punktmængde. Jeg går ud fra, at det de mener med areal af punktmængde er integralet fra a til b --> Dvs. F(b)-F(a) Men jer kan ikke finde noget bevis for sætningen i mine noter. Er der nogen, der kan hjælpe? -
Problemregning
ForumindlægHej. Jeg var i gang med at løse min problemregning, da jeg stødte på en opgave, som jeg ikke var sikker på var rigtig. Jeg fik opgave 6.2 til, at a var -5. Det her er mine mellemregninger: a(a-1)=-11, hvorefter jeg har fået wordmat til at løse ligningen. Det giver bare ikke mening. -
Omskriv formel
ForumindlægHvordan omskriver man denne formel så man kan finde L: R = p*L/A -
Universalmængder og komplementærmængder
ForumindlægHvad dækker en universalmængde egentligt over, og hvordan defineres komplementærmængder til universalmængden? Jeg synes at lave læst, at hvis en universalmængde U = {A, B}, så er A' = U = B'. Dette er helt sikkert forkert... Hvis ja, hvad gælder så for disse to begræber? Hvis nej, hvorda... -
Ligning LILLE
ForumindlægHej Søger hjælp til denne lille ligning: (a – b)2 – (a2 + b2) + 4ab -
Differentiering
ForumindlægHvordan differentieres følgende udtryk? A(y)=y*480/y På forhånd tak :) -
andengrads
Forumindlæghvis man har en graf for en andengradsligning i et kordinatsystem, hvordan kan man så bestemme fortegn for tallene a,b og c ? -
Isolere I
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at isolere I i formlen: V = IpL/A -
Variabelsammenhænge
ForumindlægHvis man ser på en eksponentialfunktion, hvilken betydning har tallene a og b så for grafens forløb? -
potensfunktion
ForumindlægHvilken betydning har konstanterne a og b for grafens førløb i en potensfunktion :z? -
Taylor grænseformel
ForumindlægKan nogen af jer forklare, hvorfor der står nedenfor med markeret rødt farve at Pn(x) = Pn-1(x) + f(n)(a)(x-a)n/n! ? Jeg ved at Pn(x) = i=0∑nf(i)(a)(x-a)i/i!. -
HJælp
Forumindlægforklar, hvad 3a+5b udtrykker, når a er prisen for et æble,og b er prisen for en pære hjælp -
AT religion og historie
ForumindlægJeg har om Hadj i Religion og Historie og har formuleret disse spørgsmål: Hvorfor foretager muslimer Hadj? Hvilken betydning har Hadj efterfølgende for de muslimer der har foretaget rejsen? Hvordan påvirker Hadj muslimers adfærd, og har hvis den gør, hvordan påvirker den så deres syn på samfund... -
Rapport til i morgen !! Hjælp
ForumindlægHej . Jeg synen selv jeg er ok til fysik men denne opgave er jeg helt væk på. Er der nogen der er virkelig ´gode til fysik ? Opgaven lyder sådan her: C-14: Naturligt kulstof indeholder 1,37•10-10 % af isotopen C-14. C-14 dannes i atmosfæren når N-14 bombarderes med neutroner fra den kosmiske... -
Eksame opgaver, August 1997
Forumindlæg2I- + 2Fe3+ -> I2 + 3FE2+\n\ner det rigtig afstemt?\n\n-----------------------\nBromidioner oxideres ikke af jern(III)ioner.\nOpløsningen koges, indtil der ikke kommer mere violette dampe. Der tilsættes nu svovlsur opløsning af KMnO4 og bromidionerne oxideres efter følgende reaktionskema:\n... -
Jeg har virkelig brug for hjælp
ForumindlægDer er 3 delopgaver jeg ikke kan finde ud af og som jeg har brug for hjælp til. Please hjælp! Se venligst vedhæftede dokument! ¨Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om det overhovedet er korrekt det jeg har lavet.. -
Hvornår får man skr. ex. tilbage?
ForumindlægHej med Jer...Da jeg er ved at være pænt utålmodig mht. skr. karakterer i dansk osv., ville jeg lige høre om der er nogen af Jer der ved noget om hvornår man kan forvente at få disse karakterer "offentliggjort"...?Det må da vel nødvendigvis ske inden ens sidste ex. ikk'?
