Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 18501 til 18520 af 23489
-
Fejl i Maple
ForumindlægHej derude! Er der nogen, som kan fortælle mig, hvorfor Maple skriver et stort i i mine udregninger fra tid til anden? Jeg har selv prøvet at kigge efter typiske fejl, som fx ekstra mellemrum eller at jeg ikke har brugt det rigtige e. Jeg har vedhæftet et billede, hvor man kan se outputtet. De... -
Hvordan viser tangenten grafens vækst?
ForumindlægHej, Jeg skal til samtale om tangentbegrebet i næste uge, og har læst at en tangent bruges til at vise hvor meget en graf stiger eller falder med, men hvordan? Altså hvordan kan man se og regne det ud fra tangenten, hvis man overhovedet kan det? Jeg forstår virkelig intet af det her, håber I ka... -
erstatningsresistans
ForumindlægEr det korrekt hvis jeg siger, at erstatningsresistancen på billedet er 3 ohm? -
integral
Forumindlæghej . jeg har brug for hjælp vedr den opgave , jeg kan ikke få det til passe rigtigt . En tragt er dannet af kurven for funktionen roteret om y-aksen i intervallet [[a, 3]] . Bestem tallet a, når rumfanget af tragten er 4. ? jeg opload figuren. håber at nogle kan hjælpe lidt ! -
"Unge og holocaust"
ForumindlægVi har i min klasse fået stillet den opgave at skulle besvare en af de seks udleverede opgaver i eksamenssættet "FSU maj-juni 1999". Jeg har imidlertid valgt opgave nr. 5 med overskriften "Unge og holocaust". Opgaveformuleringen lyder således: "I 1998 var der i Folketinge... -
Geografi opgave
ForumindlægHejsa !Jeg sidder her med en opgave i geografi som hedder: "Kulturlandskabets ændringer" og som tager udgangspunkt i 4 billeder, som er på side 342 og 343 i Geografihåndbogen. Der skal jeg beskrive den viste udvikling. Men jeg mangler ligesom lidt for at komme i gang, så ville høre om d... -
Tysk oversættelse
ForumindlægSå er tysk eksamen tæt på, og det er absolute ikke det fag jeg er stærkest i. Så hvis der er nogen der gider og oversætte disse 10 linier for mig ville jeg være meget taknemmelig. 1. Jeg har lyttet til båndet og læst teksten2. Må jeg starte med teksten?3. Teksten handler om4. Teksten slutter med5... -
Hjælp til fransk...
ForumindlægHej mit navn er Lise, og jeg skal til at svare på en masse spørgsmål, om det at rejse…Jeg ville bare spøge om der var nogen, der evt. ville læse min stil igennem, og evt. komme med rettelses bemærkninger, da jeg gerne vil have styr på min fejl. På forhånd mange tak for hjælpen!!5) Choisissez une ... -
Uddannelse
ForumindlægHejsa!Det her lyder som et rigtig dumt spørgsmål i dette forum, men det er det eneste jeg lige kender der har med skole at gøre!Nå,men det er fordi jeg er færdig med HHx her til sommer(forhåbentligt), men aner så at sige ikke, hvad jeg skal gi mig til bagefter. Har ingen anelse, det er bestemt ik... -
Beregn syrens koncentration
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man kan syrernes koncentration ud fra graferne? -
Dato på engelsk? hjælp!
ForumindlægHvordan skriver man datoer på engelsk..? Altså fx. den 1 oktober 2011.. noget i den stil, men på engelsk? Er helt væk, plejer ellers godt at kunne det!:D -
Kemi- syre base
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? Hydrazin, N2H4, er en base med basestyrkekonstanten Kb = 10–6,10 M, svarende til ligevægten: N2H4 + H2O ? N2H5 + + HO– Ligevægtskonstanten er K = 10–3,15 for reaktionen: N2H5 + + CH3CO2 – ? N2H4 + CH3CO2H 4c) Beregn syrestyrkekonstanten, K... -
Er DK det næste mål?
ForumindlægEr Danmark det næste terror mål? Efter tragedien i Madrid har der i de seneste dage været en diskussion om at Danmark er næste stop for terroristerne, tror I at Danmark bliver ramt pga. Dk´s deltagelse i den meningsløse krig i Irak som Bush og co står til ansvar for...! -
please..rettelse til en kort engelsk stil..
Forumindlæger der ikke nogen der vil rette min engelsk stil..den skal rettes i nutid..tak på forhånd..Essay of " About a boy"Isn`t it strange to hear about a thirty-six year old man, who acts like a teenager and a twelvw-year old boy, who acts like a grown-up. will and marcus have a good relations... -
Hjælp
ForumindlægDenne opgaver siger mig ingenting. Er der nogen som kan forklare mig, hvordan den kan løses? -
Rettelse af tysk
ForumindlægEr der nogen der gider læse dette igennem og evt rette de fejl der er?Wir waren besonders froh, dass Sie den Artikel in der Zeitung „Die Woche“ und die TV-Spots für die Firma ThyssenKrupp sehr interessant finden. Die Kinder in der Werbekampagne sind alle Kinder der Mitarbeiter in ThyssenKrupp. Wi... -
Årsagen til finanskrisen
ForumindlægHej! Da jeg så valg i USA her for et par måneder siden nævne Sarah Palin flere gange dette: "... greed and curruption on Wall Street..." Jeg tænkte på, om der er en anden årsag til finanskrisen som vi ikke kender til? Kunne det tænkes at nogle kurrupte virksomhedsledere stak halen mel... -
differentialligning
ForumindlægEn funktion f er løsning til diff.ligningendy/dx = (y/ln(y))*(x+2) , y > 1, og grafen for f går gennem punktet P(2,e).- Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P- Bestem forskrift og definitionsmængde for f.Nogle der kan give en hurtig løsningsmulighed -
disneyland
ForumindlægOvervejer at søge job i Disneyland.Men nogen her der har prøvet det eller kender andre der har.Er i tvivl om hvorvidt mine franskkundskaber (fik 10 i begynder fransk) er gode nok til at klare mig samt om jobbet egentlig ikke bare er et LORTEJOB og hvor oplevelsen ikke vejer det op -
Differentialligning
Forumindlæghejsa jeg er gået lidt i stå, jeg harf´(x)=1+(f(x)/x)g(x)=f(x)/xjeg skal nu vise at g´(x)=1/x men når jeg differenterer g(x) får jeg 1/x^2 kan det passe?
