Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18521 til 18540 af 29788
-
Insane integral
ForumindlægDiffential ligningen er givet ved hvor A er konstant. Jeg blev bedt om at vise, at den har løsningen til hvor C1 og C2 er konstanter. Hvordan gør jeg det? Jeg går ud fra at bestemme integralet Det ser besværligt ud, så jeg beder om en lille hjælp til omskrivningen i integranden. De hints... -
Radioaktiv henfald
ForumindlægHej! Jeg har lavet en øvelse i fysik med radioaktiv henfald. Når jeg har lavet en eksponentiel funktion på logger pro fik jeg derfra oplyst k og A værdi. Men der står at jeg skal bruge værdierne til at beregne hvornår stråling er 10 procent af det der startede med at være. Hvilken formel skal jeg... -
Andengradsligning med to ubekendte
ForumindlægDer er givet ligningen a*x^2+4x+2=0 med opgaverne: a) Bestem diskriminanten udtrykt ved a. b) Bestem tallet a, så andengradsligningen har netop én løsning. Hvordan løser man en andengradsligning med to ubekendte og hvordan kan jeg finde tallet a. -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare; Omskriv naturlig tale til en negativ vækst og en positivt vækst (funktion) -
division
ForumindlægHej en der kan forklare mig hvordan man dividere med uligetal :) -
reaktionshastighed
Forumindlæghej jeg har valgt met B og kemi B til min EP, og jeg skal til ekamen imorgen. da jeg har lige haft mat B på ny orden, har jeg ikke haft integralregning eller differentielligning. men jeg skal forklar reaktionsorden med diffreentiealligning. er der nogen her som kan hjælpe mig med det. tak på ... -
Logistisk vækst - Befolkning
ForumindlægHej Jeg i gang med SRP, hvor jeg skriver i matematik og historie om Kinas etbarnspolitik. Her skal jeg ved hjælp af logistisk vækst, udregne konsekvenserne for et-barnspolitikken. Problemet er dog at mine tal ikke giver mening når jeg regner på dem. Jeg bruger formlen: I denne ligning har den... -
Funktionsudtryk og lidt statistik
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med at løse nogle opgaver, og er gået i stå. Jeg har fået givet en funktion: hvor C er givet ved: . Denne funktion N beskriver mængden af arbejde man har lagt i en opgave/lektie efter t dage. M er den totale mængde arbejde, der kræves for at udføre opgaven/lektien... -
VIGTIGT
ForumindlægEr der en tilfældig herinde, som har bogen Pest over Danmark skrevet af Ingelise Kahl herinde? Jeg skal lave en analyse af modellen på side 120 og 121 og har ikke bogen og SRP'en skal afleveres imorgen. Det vil være en rigtig stor hjælp og jeg vil sætte pris på, hvis en tilfældig havde lånt b... -
HJÆLP - Find koncentration til første ordens reaktion.
ForumindlægNogle der kan hjælpe med dette spørgsmål? "I første-ordens reaktionen A --> P er koncentrationen af A til tiden 0 lig med 0,5mM. Efter 2 sekunder er den 0,25mM. Hvad vil den være efter 5 sekunder?" Jeg ved at svaret skal være 8,84*10^-5 M, men jeg ved bare ikke hvordan man kommer f... -
har brug for hjælp til min matematik
ForumindlægOmskriv regneudtrykkene herunder ved at hæve minusparenteserne. Kontroller dine omskrivninger ved at regne ud, om resultatet bliver det samme. a 25 - (10 + 5) b 25 - (10 - 5) c 25 - (10 - 5 - 5) -
Tanker om årets AT emne?
ForumindlægSidste år med AT, og emnet er Havet livgivende, dødbringende, legendeskabende - hvad er jeres tanker? Som en sproglig elev kan jeg føle mig lidt utilfreds da jeg føler emnet er virkelig afgrænset, men det kan selvfølgelig være at andre folk har andre tanker? -
Bevis Renteformlen
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg er stødt ind i en opgave som lyder: Gør med dine egne ord, rede for beviset for formlen for annuitetslån. Vedlagt fil, er formlen. Jeg mener der hvor der er prikker er der jeg skal rede gør for hvordan man når dertil, men elles bare for hele for... -
AT 2019 "Havet"
ForumindlægHej alle, er der nogle af jer der sidder med nogle gode ideer til at emnet i år? gerne med fagkombination engelsk & historie eller historie & oldtidskundskab :p tak på forhånd -
Fodnoter
ForumindlægHvis man i sin opgave generelt er god til at sætte fodnoter - trækker det så voldsomt ned, hvis man glemmer det et par steder? -
Har brug for hjælp til at forstå kilden(kort over
ForumindlægJeg har fået denne kilde til opgave, men har sværg ved at skrive om det i helhed. Forstår godt hvad den sorte , grønne og røde farve viser , ialt Nazitysklands KZ- lejre . Men hvad kan jeg ellers sige om kilden? Jeg ved ikke hvorfor jeg skal skrive det er en vigtig kilde ? Håber virkelig der er n... -
Hvordan virker retoriske virkemidler?
ForumindlægHvordan påviker disse retoriske virkemidler en, og hvordan kan de hjælpe med at få et budskab i gennem? Anafor Epifor Metafor Symbolik Konnotationer Hybler Og kan man godt sige det her et symbol: "Vi ønsker at trives i et samfund, hvor flere trives, og hvor vi tager hånd om hånd om ulighed... -
Skriftlig opgave om Hitler
ForumindlægHej... Jeg har en tysk aflevering for, omkring hitler. Det drejer sig KUN om 150-200 ord, dog skal opgaven bare uden grammatiske fejl. GRAMMATISK PRÆCISION OG KORREKTHED er det vigtigste. Jeg har rigtig svært ved tysk, og kan ikke komme i gang med den. Er der en der evt. kan hjælp? Muligvis ha... -
Romeo og Julie perspektivering
ForumindlægOkay, så jeg laver en analyse og fortolkning af en lille uddrag af Romeo og Julie. Det jeg skal perspektivere er "forbudt kærlighed", så jeg skulle spørge om der mon er nogen af jer der kender til bøger eller film som handler om forbudt kærlighed, og konsekvenserne for det? -
Spørgsmål til årsprøve i matematik
ForumindlægDet drejer som om nedslående opgave: Gør med udgangspunkt i de 4 repræsentationsformer (tabel, graf, sprog, formel) rede for egenskaberne ved de tre vækstformer: lineær vækst og eksponentiel vækst og potens vækst. Mit spørgsmål er hvad mener de med sprog?
