Søgning på: afsætning build a bear. Resultater: 18541 til 18560 af 144068
-
trekants beregning- cosinus og sinus
Forumindlægfiguren viser en trekant abc hvor A=53,8 grader, AB=5,5 og arealet er 24,4 a) bestem AC og BC. jeg har fået AC til 14,24 (men ved ikke om det er rigtigt) og har problemer med BC -
sandsynlighedsregning
Forumindlægen mønt kastes 3 gange, P(plat) = 0,52 (mønten er altsåå asymmetrisk)A og B er to hændelserA: der kommer plat netop to gangeB: der kommer plat mindst én gangHvordan beregner jeg P(A) og P(B)?? -
hurrtigt hjælp.-- vi er i nød
ForumindlægMatematik opgave; vi skal opløse følgende andengradspolynomier i faktorer: a) h(x)3x^2+6x-429 og b) f(x)=3x^2-4x+3-... hvordan løser man opgave a ? Vi har ingen andelse! -
Logaritmepapir
ForumindlægSå er den gal igen... Når jeg tegner en eksp. funktion ind på et enkeltlogaritmepapir, så fremkommer der en ret linje. Hvad kan jeg bruge det til? Altså, kan jeg aflæse hældningskoefficienten for den rette linje og bruge det som a i min eksponentielle forskrifte f(x)=b*a^x? -
ligning - lige til at gå til
ForumindlægOpgaven lyder: a) Bestem c så ligningen x^2 + 4x + c = 0 netop har én løsning. Hvordan udregner jeg den? kan man godt bare sige f(0)= a*0^2 + b*0 + c = 0 -
Opgave til imorgen - vektorer!
ForumindlægBestem en ligning for midtnormalen til linjestykket AB når A og B er punkterne A(-1,3) og B(7,-2). Indtil videre har jeg bestemt AB's tværvektor til 5 over 8... Hvad gør man nu? -
HJÆLP HURTIGT
ForumindlægPotensfunktioner -Gør rede for potensformlen y=b*x^a, herunder betydningen af b og a. Giv et ekspempel på anvendelse af potensmodellen. Kan nogen hjælpe mig med det spørgsmål. Det er matematik på C niveau.. -
Areal af parallellogram
ForumindlægVille høre om det er mig der er helt gal på den. Hvis jeg skal finde arealet af det parallellogram som to vektorer udspænder, ville jeg bruge det(vektor a , vektor b) = (a1 * b2) - (a2 - b1) Men så i en formelsamling at man skal finde tværvektoren af a og gange de to længder med sin(v... -
Vektorregning:S
ForumindlægHejsa :) Har lige et spørgsmål som jeg er i tvivl om..: I et koordinatsystem er givet vektorerne vektor a={t-1,2} og vektor b={3,t} Bestem de værdier af t, for hvilke vektor a og vektor b er parallelle. Vil bare gerne have det forklaret så jeg kan prøve:) -Stina:) -
Regneforskrifter
ForumindlægJeg har fundet a og b, i regneforskriften; f(x) = a * x + b Er nået til det punkt nu, hvor jeg skal bestemme regneforskriften, men kan virkelige ikke huske hvad man sætter på x's plads.. -
stx gennemsnit beregner?
Forumindlæghej alle, Er der nogen der ved, om denne her hjemmeside ganger ens snit med 1,03 hvis man har 5 A-fag. Eller beregner den kun gennemsnittet af års-eksamenkarakter uden at tage hensyn til de 5 A fag? http://www.svendborg-gym.dk/karaktererstx/ Håber I vil tjekke det. -
Reducer udtryk
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med disse? Har aldrig fattet reducering, så hvis der er nogen der gider forklare, så ville det være super. 2 (x+3) -3 (2-x) og (a+b) * (a+b) På forhånd tak. -
trekant
Forumindlægjeg har et spørgsmål en figur viser en trekant ABC i et koordinatsystem i rummet A(2,0,0) B(0,6,0)ghghj C(0,0,4) hvordan skrives en ligning for den plan a, som indeholder trekant ABC? -
Vektorer - trekant
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe med følgende opgave? Der er givet en trekant med vinkelspidser A(2,-2), B(8,-2) og C(4,6) a) Bestem en ligning for ha b) Bestem en parameterfremstilling for mb -
hjælp med denne formel
ForumindlægHej jeg har problemer med, at kunne forstå hvordan jeg bruger denne formel: (x-a)^2+(y-b)^2=r^2 håber i kan forklare mig det med nogle værdier fx a=3 b= -6 og r=5 -
andengradspolynomium
ForumindlægVed ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Et andengradspolynomium p er bestem ved: p(x)=3*(x+5)*(x+7) - Bestem konstanterne a,b og c når p skrives på formen: a*x2 +b*x+c -
Eksponetielle funktioner 2
ForumindlægHej, jeg stilte et spørgsmål omkring samme opgave, men fik ikke hjælp til hvordan jeg kan regne 2 ud. Jeg kan godt min a og b værdi a = 2 b = 0.21875 Tak på forhånd -
Frustrationer!!!!! STX, HHX, HTX, EUX, EUD.....AAAAARGH
ForumindlægHej! Måske en voldsom overskrift, men åh, hvor kan valget af ungdomsuddannelse dog være frustrerende! Kort sagt: jeg ANER ikke hvad jeg vil efter 9. klasse. Eller jo, der er da nogle ting jeg kan udelukke (bl.a. EUX, EUD og HHX samt 10. klasse) Til gengæld ved jeg, at jeg, efter min ungdomsudd... -
Tjek for biord
ForumindlægHej!Jeg ville blive superglad hvis I gad at tjekke om de ord jeg har markeret med store bogstaver er småadverbier og om de står rigtigt. Hvis I ser andre fejl der skurrer i jeres øjne, må i også godt sige til!The life of a BottlemessageOn a beach, that is SELDOM visited, lies a bottle. If you loo... -
Matematik eksamen 2008
ForumindlægNogen der har facit liste til eksamen august 2008 på A-niveau?? Vil med glæde betale
