Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 18581 til 18600 af 23489
-
Elektrisk spænding og spændingsfald/forskel
ForumindlægJeg har om emnet elektrisk spænding på wikipedia læst, at "Elektrisk spænding er et udtryk for den energi som en strømkilde leverer pr. enhed ladning den flytter (se elektrisk strøm). Hvis man sammenligner elektricitet i ledninger med vand i vandrør, svarer den elektriske spænding pop... -
Trigonometri
ForumindlægHey, har en opgave jeg ikke kan løse, håber der nogen der kan hjælpe =) Opgaven lyder på at man skal finde arealet af den vilkårlige trekant. som oplysninger får man a= 6,82m b= 12,46m B= 123,3 grader Kan ikke finde nogle formler for hvordan man finder A, C og c ud... -
Ekstrapolation
ForumindlægJeg har at ved køb af en given vare x-antal gange bliver varen billigere: 1 stk = 2996,35 kr 10 stk = 2657,48 kr 100 stk = 2389,24 kr 200 stk = 2319,48 kr 300 stk = 2280,74 kr 400 stk = 2254,12 kr 500 stk = 2233,95 kr og for 10.000 stk = 1998,77 kr Hvordan kan jeg finde en formel hvor... -
Logaritme
ForumindlægDen naturlige logaritme er defineret som Men hvordan er logaritmen med grundtallet 10 defineret, samt logaritmen med den varierende grundtal (altså hvilken som helst grundtal) Tak på forhånd -
Hjælp til regression.
ForumindlægNedenstående tabel viser sammenhørende værdier af længden l (målt i mm) og tørvægten m (målt i mg) for nogle fiskelarver. l i mm: 5.1, 5.6 , 5.9, 6.2, 6.4, 6.8, 7.1 m i mg: 0.13, 0.18, 0.22, 0.27, 0.30, 0.35, 0.44 a) Gør rede for hvilken af væksttyperne lineær, eksponentiel eller poten... -
Epsilon-Delta-bevis
ForumindlægHej SP Jeg har følgende opgave: Vis at Vink: Observer at Jeg ved at jeg skal undersøge og at Men jeg har umulig svært ved at komme videre herfra.. Kan nogen være behjælpelig? -
Dresscode i bank? Vest tilladt?
ForumindlægHej. Jeg læser polit, og har fået arbejde hos en bank. Det er en forholdsvis vigtig position med masser af klientmøder, og vil derfor gerne gøre et godt indtryk mht. udseende. Jeg kunne selvfølgelig bare spørger mine kollegaer, men er endnu ikke påbegyndt på jobbet, og vil gerne have styr på de... -
Arbejdstegning
ForumindlægRumfang total: 6 m3*30=180m3 Rumfang pr person=6 m3 og lofthøjde på mindst 2,5 m Forstår ikke 4.3 Kan I godt forklare mig hvordan den kan løses og forklare noget om det med fra siden, oppe fra og forfra da jeg ikke har det så let med at forstå det. Har I nogle gode hjemmesider til at forstå d... -
dho
Forumindlæghej er der nogle, der kunne være interesseret i at rette min dho for evt. fejl? -
Logatime
ForumindlægEr der ikke en der vil hjælpe mig.jeg har en matematik aflevering til imorgen. Jeg har nogen opgaver som lyder: En person har indsat et vis beløb penge på en konto i en bank med en årlig rente på 1,2%. Efter 7 år står der 10327,31 kr. på kontoen a) hvor stor et beløb blev der indsat på kontoen?... -
Projekt salt
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe mig med opgave 1? På forhånd tak for hjælpen. -
foreningsmængde og fællesmængde
ForumindlægEr der nogen kolg hovder der kan give en grundig forklaring på denne opgave: bestem og og bevis dine påstanfd?? -
Kommateringsregler (med- eller uden startkomma)
ForumindlægFortsættelse af tråden: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2090997 #2, i omtalte tråd. Tak for svaret og forklaringen. Jeg er i tvivl om hvordan brugen af startkomma da skal (bør) forstås. "Kommaet, som er et startkomma, sættes i dit eksempel efter (hoved)sætningen &qu... -
Hjælp til opgave - Haster. Forberedelse til eksamen. Mathon, RinstedLhc eller en anden, please hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med at forberede mig til fysik skriftlig eksamen. Her har jeg nogle opgaver, som jeg har brug for hjælp til, fordi jeg ikke kan finde ud af den. Det handler omkring inertimoment. Opgave A: har jeg fået til 4,89 N. Altså F=m*g=0,498kg*9,82m/s^2=4,98N Opgave B: har jeg tegnet... -
Beregn distancen?
ForumindlægHej alle. Jeg har forsøgt at beregne opgaven der er vedhæftet som billede. Jeg har forsøgt med pythagoras, men der glemte jeg at det kun gjaldte for en retvinklet trekant. GeoGebra fungerere men min lærer ser helst man bruger beregninger. Og nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal prøve. Vi har haft... -
Hvad har jeg gjort galt?
ForumindlægHejsa Jeg har brug for hjælp til opgave f. Mit resultat giver nemlig ikke det der står i opgaven det burde give Håber meget nogen kan hjælpe god dag -
Spørgsmål omkring farmacistudiet
ForumindlægHej, Er der nogle farmacistuderende, der kan fortælle mig lidt om deres studie ift. hvad de lærer og hvilke fag de har? Jeg er lige startet på medicinstudiet, men jeg overvejer stærkt at skifte studie grundet min store interesse for kemi og produktionen af lægemidler. -
Sammensat funktion dette korrekt?
ForumindlægEr dette korrekt udregnet - det haster lidt. Har vedhæftet opgaven -
Ejefald og genetiv
ForumindlægJeg skulle oversætte noget fra dansk til engelsk der omhandler ejefald og genetiv. Jeg er slet ikke sikker på min oversættelse. Så hvis der er nogle der lige vil se den igennem, så vil det være dejligt.. :) It may sounds like a crime novel’s title, but it is a description of Charlotte Perki... -
kort rettelse!
ForumindlægHåber der er nogle flinke/rare mennekser, som lige ville rette den lille smalltalk.På forhånd takDer Trabant Der Trabant, oder einfach – der „Trabi“, ist ein Auto, der in der ehemaligen DDR produziert war. Das Auto werdet sehr populär, und erreichtet nächst Kultzustand in der DDR. Ganz einfach, ...
